råååsa-med gutt og jente:) Skrevet 15. juni 2007 #1 Skrevet 15. juni 2007 Jeg får det bare ikke til. Kall meg gjerne en forferdelig vond mor for det er jeg jo når jeg røyker. ( Det skal sies at jeg røyker aldri foran datteren min, ikke at det unskylder noe altså!!!) men hvordan har dere klart det?? Jeg har prøvd å holde meg. lest "endelig ikke-røyker". men klarer ikke å la være. Jeg blir sur, tverr og sint om jeg ikke får den røyken etter frokost og middagen....røyker ca.5-10 iløpet av dagen!! Jeg vet jeg burde slutte å røyke men har ikke vilje nok tror jeg. Hvordan skal jeg klare dette!! Og en gulrot funker ikke etter middagen som legen min sa. Det er noe med de pausene du tar iløpet av dagen som er så gode. De du bare kobler helt av med. uff og uff.....høres så patetisk ut dette. Men jeg elsker datteren min over alt på jord. Hvorfor klarer jeg da ikke å slutte??????
snuppi min Skrevet 15. juni 2007 #2 Skrevet 15. juni 2007 Sjekke den anti røykekampanjen som var for en stund siden, og lese nøye igjennom hva du utsetter deg selv og dine nærmeste for. Eller som faren gjorde; Regne sammen hvor mye det koster i året, og legge av pengene du sparer hver uke, og kjøpe noe du har ønsket deg. For faren min sin del, var det en hytte. Det har han nå kjøpt, og har ikke røyka på 15år!
Gjest Skrevet 15. juni 2007 #3 Skrevet 15. juni 2007 Kjenn etter, og bestem deg for at røyk smaker utrolig vondt. Det gjorde jeg, og etter det har jeg ikke hatt lyst på røyk en eneste gang )
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 15. juni 2007 #4 Skrevet 15. juni 2007 fordi du tenker så mye på at du skal slutte om du hele tiden tenker "nå er det 2 timer siden jeg tok den siste røyken" så blir du gal! har ikke noe godt tips. når jeg slutta så telte jeg aldri timer eller dager. fortalte det ikke til noe. fokuserte ikke på det. bare levde livet som vanlig uten røyken. prøvde noen ganger før det gikk. lykke til :-)
Harald Ripultfør Skrevet 15. juni 2007 #5 Skrevet 15. juni 2007 Åhh, jeg skjønner deg så godt!! Og jeg syns ikke du er noen vond mor fordet!! Jeg husker godt de røykepausene hvor man bare kobler ut og slapper heeelt av! Jeg vet ikke hva jeg skal si for at du skal greie det. Jeg lest eogså "endelig ikke-røyker" men den funka ikke for meg. Jeg røyket først 20 om dagen. Så sluttet jeg å røyke inne (dette var på vinteren) Og jeg gadd ikke gå ut så ofte, så jeg kuttet ned til 2-3 om dagen! Så flyttet jeg inn med kjæresten min (som er skikkelig anti-røyk) Og da stumpet jeg røyken samtidig. For meg gikk det så og si knirkefritt. Jeg hadde mye røyksug selfølgelig, men jeg klarte meg gjennom. Og nå nesten 2 år etter tenker jeg ikke på røyken lenger. Det er bare en ting å gjøre, la være. Rett og slett. Det er bedre å ta seg en sjokoladebit faktisk mener jeg... eller ta seg en joggetur. Strikke litt.. noe som avleder deg fra suget. Du kan klare det!! Jeg klarte det og jeg har faktisk ikke så veldig sterk viljestyrke! Men det var det riktige tidspunket for meg å slutte. Lykke til! Jeg vet du kan klare det!
råååsa-med gutt og jente:) Skrevet 15. juni 2007 Forfatter #6 Skrevet 15. juni 2007 ♥OktoberMaya♥ Tusen takk for at du forstår meg!! Ja det var det med å finne riktig tidspunkt. Trodde jeg skulle greie det når jeg ble gravid for 4 år siden men den gang ei. Røyka 1-2 røyker gjennon hele svangerskapet. Tiden på sykehuset etter fødselen var helt jævelig om jeg får si det rett ut. Bare tanken på at jeg ikke kunne gå ut å ta meg en røyk var grusom. Og DEN samvittigheten jeg fikk...uff og uff... Røyker aldri inne her hos oss.men går ut uansett vær. sniker meg rundt huset her:) det er jo bare tragisk....men jeg vil slutte og jeg vil ikke slutte!!!
På vei igjen <3 Skrevet 15. juni 2007 #7 Skrevet 15. juni 2007 Åh, jeg skjønner deg så godt! Jeg har sluttet 5 ganger siden jeg begynte for 10 år siden, men har begynt igjen hver gang. Dette er IKKE tiden å slutte på. Vent til det blir litt kaldere. Kjøp deg en sparegris. Bruk pengene kun på deg slv. Har du en hobby? Liker du håndarbeid? Kjøp inn masse ting og tang til hobbyen din, og hold hendene opptatt. Har du ingen hobby, så skaff deg en. Og i dagene du skal prøve å slutte, så kjøp inn masse godteri, og drops. Prøv å ha noe i munnen hele tiden. Prøv å gå lengre og lengre mellom hver gang du vil ta deg en røyk, og bestem deg til slutt for en dato du skal bli helt røykfri på. Når du har bestemt deg er det ikke så veldig vanskelig.
ana baroma Skrevet 15. juni 2007 #8 Skrevet 15. juni 2007 Klart det er vanskelig!! Men det første du må gjøre er å bestemme deg... og å venne seg til tanken utedn røyken er faktisk ganske skummel. Da jeg slutta første gang, så var jeg nesten bestemt på at det ikke var for alltid. Det holdt i to år, så starta jeg igjen da live ble for vanskelig. Etter et års tid slutta jeg på nytt, denne gangen fast bestemt på at jeg aldri mer skal røyke. Jeg slutta med brask og bram, og smugrøyka en eller to om dagen. Gikk helt greit:) Plutselig en dag hadde jeg ikke røyka, og så gikk det flere dager, også hadde jeg vært røykfri en måned! Om man sprekker, så slutter man igjen, det var min strategi, hehe. Nå synes jeg røyken stinker fælt, maten smaker bedre og kroppen min liker meg bedre enn noen gang. Lykke til!! Og du, det med dårlig mor har ingenting med røyken å gjøre:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå