Anonym bruker Skrevet 15. juni 2007 #1 Skrevet 15. juni 2007 Huff, har fått hemorroider i rumpa. Det gjør som oftest ikke vondt, men de er blitt ganske store og det ser ikke akkurat fint ut... Er i uke 39, og har begynt å tenke på at jeg snart må vise dem fram, under fødselen altså, og tanken på det er bare så flau! Finnes det noen som helst måte å få dem mindre på? Det blir kanskje ikke det jeg bekymrer meg mest over under fødselen, men det bekymrer meg i alle fall nå... Noen andre som har det som meg?
Duracellgirl*prøver* Skrevet 15. juni 2007 #2 Skrevet 15. juni 2007 ja du får kjøpt salve på apoteket som du smører på etter du har gjort bimmelibom... (best virkning da) trykk litt på blemmene når du smører på salven.. denne fungerer supert for meg. Ikke tenk på at du skal vise de frem... tro meg de er vant med å se hemorider på fødende... er svæææææært vanlig desverre. Men prøv å spise yoghurt så magen løser seg opp, man får hemorider pga hard avføring og press. (er vanlig å få flere hemorider under fødsel også pga trykkinga) (ikke gjør kjerringrådet med isbit på hemoridene.... det fungerer ikke,gjør det 100 ganger verre og gjør driiiiiiiiiiiit vondt å utføre)
tjukkaberta : ) Skrevet 16. juni 2007 #3 Skrevet 16. juni 2007 Hei!! Har samme plagene selv. Du kan smøre med Alcos anal salve og i tillegg evt bruke de samme stikkpillene. Eller du kan smøre med Scheriproct,denne er steroider i. Har måttet gå over til denne selv,pga at de ikke ville skrumpe nok inn.. Finnes stikkpiller også av denne typen,men den må man ha resept på. Hvis du har smertefulle hemorroider kan du bruker Xyloproct. Det er både hemo.salve og bedøvelse i,ble anbefalt denne selv. Men hadde så mye salve å bruke opp at jeg satset på Xylocain salve (bedøvende) i tillegg til de andre. Spør på apoteket,er en svært vanlig plage.. Du kan også putte hemo. tilbake i endetarmen,blir ikke så vonde da.. Gjerne si til jordmor under fødselen at du har hemo.så kan hun støtte dem med feks en varm klut når den lille skal trykkes ut. Og de har nok sett utallige rumper med "drueklaser" til pynt . Ikke tenk på det!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå