Gå til innhold

HVORFOR skal ikke barn under 1 år ha kumelk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da jeg og søstra mi var baby,fikk vi bare kumelk og morsmelk da...Men vi fikk kumelk da vi var under ett år..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Verden og kunnskapen har vel gått fremover siden den gang...

Er vel fordi magene/ tarmene deres ikke klarer å fordøye det. Man kan jo gi yoghurt fra 10 mnd da.

Skrevet

Også fortrenger det kroppens evne til å ta opp jern.

Skrevet

Nyere forskning har vel funne ut at det ikke er så bra;)

Før hadde de ikke alternativ ku melk enn den på kartong tilgjengelig kanskje? Nå har vi jo spesial kumelk, altså helt vanlig mme, som er beregnet for babyer.

Om du vil gi dine barn kumelk fra kartong så klarer de nok å fordøye det, men hvorfor ikke bare gi mme som er beregnet for de små magene?;)

Skrevet

Kan også gi allergi og tarmblødninger fordi proteinene er for store (søkte litt på nettet)

Skrevet

Åja,så dum jeg er..Hehe...Tenkte ikke sånn på det. Nei,skal ikke gi mitt barn ku-melk før året..Bare jeg som lurte hvorfor..

Takk smarte jenter,thihi :P

Skrevet

Tror den viktigste grunnen er at kumelk kan gi små sår og blødninger i de umodne tarmene til babyer.

Dessuten er kumelk-protein en av de viktigste årsakene til næringsmiddelallergi, og bør derfor ikke innføres før etter 1 års alder. Laktose-intoleranse er også en plagsom tilstand, som hemmer opptaket av verdifulle næringsstoffer. Dette er det greit å unnslippe, til barna er større og sterkere.

Sist men ikke minst, KUMELK er egentlig tenkt som KALVEFØDE, ikke menneskeføde, og iallefall ikke babyføde!!!

Skrevet

Alltid kjekt å lære noe nytt =)

Og du er ikke dum...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...