Gå til innhold

Fødselspenger/feriepenger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan dere hjelpe meg litt? Jeg har nettopp begynt permisjonen og skal ha utbetalt feriepenger fra min arbeidsgiver i slutten av juni. Får jeg også utbetalt fødselspenger fra NAV da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dersom permisjonen nettopp er begynt så mottar du fødselspengene fra nav til neste vår i mai!

Skrevet

Men jeg mener om jeg får dobbelt opp liksom i juni?

Skrevet

tror du får utbetalt dobbelt opp. Men husk at det kan være lurt å sette noe til side, neste år blir det ikke fullt så bra, det erfarer jeg nå, får bare 8000 i feriepenger, ikke nok til å dekke regningsbunken engagn :(

Skrevet

Du skal gi beskjed til NAv dersom du avvikler lovbestemt ferie - dvs 4 uker+1dag.

Da stoppes foreldrepengene, og du får feriepnger fra arbeidsgiver isteden. På den måten frolenges fødselspermisjonen.

Du kan selvfølgelig velge å ikke gi beskjed eller ikke ta ut ferie, men da mister du ferieukene ettersom du ikke kar krav på å få overført mer enn 10 dager ferie til neste år.

Skrevet

Dersom du velger å ikke ta ferie, får du utbetalt både feriepenger og fødselspenger ja.

Dersom du tar ferie, får du ikke utbetalt fødselspenger for den perioden, men da blir permisjonen din forlenget med like mange uker som du har ferie.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...