englegutt/2prinsesser+spiren Skrevet 15. juni 2007 #1 Skrevet 15. juni 2007 det har vært ganske mange gnistringer mellom oss 4, jeg for min del har svelget noen kameler, for det er jo tross alt foreldrene til sambo. men denne gangen gikk de over streken. i dag kom en nabo forbi (som også er besteveninna til mamma) hun skulle på butikken, å lurte på om hun kunne ta med snupp, vi sa ja, for vi drev ute i hagen. de hadde vist gått forbi svigers, som hadde hilst på de. etterpå kom svigerfar en tur bort, vi spurte hvor svigermor var. "nei hun var hjemme og leste" så når sambo fulgte svigerfar ut døra, hadde de begynt å diskutere. da sa svigerfar at svigermor ikke var med, for hun ville ikke bruke opp kvota si på å hilse på snuppa!!!!!!!!! (det eneste vi har sakt er at det fint kan gå 2 uker uten at vi får besøk av de, noe hun vist ikke har tatt så bra) også endte det med at svigerfar slang ut kommentaren "DU SKULLE HA VÆRT MER LIK BROREN DIN!!!" hvordan foreldre sier det til barna sine....... jeg er så sint nå.... (mulig dette ble litt rotete fortalt, men det var veldig godt å få det ut)
fleXibel Skrevet 15. juni 2007 #2 Skrevet 15. juni 2007 Huff.. at det gå ann sier jeg bare. Tenk å oppføre seg sånn som det de gjør.. De gjør ikke akkurat situasjonen bedre.. Og foreldre som sier slike ting te unga sine, uansett alder skulle fått seg en fik de sent ville glemme..fy for en uting.. kjenner jeg koker..
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2007 #3 Skrevet 15. juni 2007 Njaaa,hvordan sa du til dem at "det fint kan gå 2 uker uten at dere besøker oss"? Synes den var litt sær. Med mindre de har stukket innom daglig i noen år. Hadde da i såfall vurdert å flytta litt lengre bort.
fleXibel Skrevet 15. juni 2007 #4 Skrevet 15. juni 2007 Er det du som skrev den tidligere tråden her om svigers som konstant kom innom???
englegutt/2prinsesser+spiren Skrevet 16. juni 2007 Forfatter #5 Skrevet 16. juni 2007 søstra til sviger mor hadde kranglet med sin svigerdatter, å da spurte svigermor om vi synes at hun var for mye hos oss, å da svarte sambo at: noen ganger ble det litt for mye og at det faktisk kunne gå 2 uker mellom et besøk, men det var ikke ment som at det ALLTID skulle gå to uker mellom hver gang (og det har det ikke gjort siden det ble sakt) det ble ikke sakt i sinne..... å ja jeg har skrevet her før, etter at snuppa kom til verden har de vært her minimum 2-3 ganger i uka.
fleXibel Skrevet 16. juni 2007 #6 Skrevet 16. juni 2007 Jeg synes svigerforeldrene dine oppfører seg lusent jeg, mot deg, sønnen sin og snuppa deres. De oppfører seg rett og slett barnslig på den måten.. synes nesten litt synd på de fordi de er så......ja, dumme.. Klart du ikke mente at det MÅTTE gå 2 uker, var jo bare et eksempel... Dere får ta en ny prat med de og prøve å få de til å forstå, men virker som om de allerede har satt seg fast i en ond sirkel og rett og slett ikke vil ut siden de ter seg sånn... Og tenk å si slikt til sin egen sønn...hvor lavt har en sunket som person når en sier slikt sier nå bare jeg....
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2007 #7 Skrevet 16. juni 2007 Bare lurer på om hvordan dere hadde reagert hvis dere fikk høre det samme av dem? Jeg kunne aldri tenke meg å si sånt til mor og far fordi jeg vet at det ville såre dem. Svigermoren din reagerer på den måten fordi hun er blitt såret. Men det er jammen dumt å si at sønnen deres skulle ha vært som broren sin.
Northernlights Skrevet 16. juni 2007 #8 Skrevet 16. juni 2007 Er du i slekt med Raymond? =o) (alle elsker Raymond) Fysj,det var stygt av svigerfaren å si det om å være mer lik broren. Der skylder han sønnen sin en STOR unnskyldning!!! Sånne ting sier man bare ikke.
englegutt/2prinsesser+spiren Skrevet 17. juni 2007 Forfatter #9 Skrevet 17. juni 2007 det vi mener er jo bare at kanskje en uke kan det gå opp til flere ganger vi ser hverandre, mens andre kan det faktisk gå to uker. hun ser jo faktisk ikke den andre sønnen sin hver eneste uke (det blir kanskje annerledes nå som de får barn også, men så bor de også 1times kjøring unna) å om det er en uke vi ikke ser hverandre, så kan vi jo prates på telefonen, jeg ser ikke mine foreldre hver uke (de bor 15-20min unna) og vist de skulle ha noe problem med det, så kan de si ifra på en ordentlig måte, ikke sånn de gjør! de er jo tross alt over 50 begge to men grunnen til at jeg reagerer så sinnsykt nå, er fordi en far kan si til den ene sønnen sin at han ikke er bra nok (for det var jo det han sa) det siste nå, var at hun kom dagen etter, for å gå tur med snupp, vi hadde ikke kommet inn døra engang, før hun sto her. (det passet ikke damen at noen andre gikk tur med hennes barnebarn) å da klarte jeg virkelig ikke å være hyggelig...... (det irriterer meg litt)
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2007 #10 Skrevet 17. juni 2007 Har de sagt sånt til den andre sønnen noen ganger?! At han kunne ha vært mer lik broren sin (mannen din) i en eller annen anledning? Da behandler de sønnene like og er ikke noe å bli irritert over?! Det var litt sånt hos oss da søsteren min og jeg var små,men jeg har ikke noe dårlig minne av det fordi det ble sagt både til søsteren min og jeg om hverandre på forskjellige områder.
englegutt/2prinsesser+spiren Skrevet 17. juni 2007 Forfatter #11 Skrevet 17. juni 2007 nei, det har de aldri sakt til svogeren min, sambo har ved flere anledninger også sakt at han er vant til å komme i andre rekke.......
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå