Anonym bruker Skrevet 15. juni 2007 #1 Skrevet 15. juni 2007 Jeg er 17 uker på vei nå og har sett litt på foreldrepenger osv.....*sukk*... Jeg ble ferdig student 31.mai nå i år, men begynte å jobbe ca 24.mai....det vil si at jeg vil mangle noen dager når jeg går ut i barsel (termin 24.november). Jeg har mistet 3 ganger før denne gangen...første gang i sept (SA), Exu i okt og atter en SA i februar. Legen min ville sykemelde meg alle tre gangene, men siden jeg var student og bare vikar var dette unødvendig.... ....så da sitter jeg her og begynner å innse at hvis ikke et mirakel skjer, så ender jeg opp med engangsstønad. Livet er utrolig urettferdig av og til! Heldigvis har en samboer som tjener greit, men jeg liker å være avhengig....spesielt når jeg nå skal jobbe som en helt gjennom hele sommer osv.. dette bli veldig sytete...men måtte bare få det ut! Regner med det er flere som er i samme båt som meg:/
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2007 #2 Skrevet 16. juni 2007 Hei du,. Jeg er ikke den situasjonen nå, men med førstemann så fikk jeg bare engangsstønad. Jeg begynte å jobbe litt igjen når jeg hadde sluttet å amme jeg da(helgestilling)Det var etter 4mnd, jobbet da mannen min hadde fri eller motsatt av han. Jeg arbeidet i sommerferien som ferievikar og når sønnen vår var 8mnd så begynte jeg i en 60%nattestilling, slik at vi hele tiden kunne være hjemme med sønnen vår. Det kan jo hende du får penger av nav hvis det er få dager du mangler, også får du prøve å spare litt, og hverfall hvis du har fåttt deg fast jobb:) Et tips til er hvis dere har huslån, kan dere ta avdragsfrittlån, det hjelper utrolig. Vi hadde et år som vi ikke betalte avdrag, bare renter. Du kan ikke melde deg på et studie da, slik at du får støtte fra lånekassa?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå