Gå til innhold

skjønner ikke vektoppgangen min... hmmm

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på kontroll i går 25+3 og hadde gått opp 6 kg. Kanskje litt tåpelig å si slikt, men jeg skjønner ikke hvor de er hen:) Og skjønner ikke hvordan de har kommet på: har ikke spist snop og sånn egentlig, heller ikke brus. Spis akkurat slik som jeg gorde før jeg ble gravid, og hadde da en stabil vekt...

Jeg som hadde håpet å holde meg på rundt 12 kg når jeg var full gått, men det ser nok dårlig ut. jaja... :=)

Grunnen til at jeg blir så fokusert på dette er at slekt og sånn har sagt at de syns det er mye. "Jeg la bare på meg 10 kg i alle mine svangerskap, og alt over det går på deg selv" osv osv.

"Du kommer nok til å bli tung når du er ferdig hvis du har lagt på deg såå mye allerede".

Hva mener dere? Er jo ikke så mye å gjøre annet enn å spise sunt:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Slapp av!! Syns ikke det var så voldsomt jeg! Du er jo i den perioden hvor babyen vokser mest og trenger mest næring. Sist jeg var gravid gikk jeg opp det meste mellom uke 20 og 32. Siste måneden gikk jeg ned en kilo! Jeg gikk opp 14 kg totalt sist og det føltes ikke spes. tungt. Noen måneder etterpå var de dessuten borte..

Du kan ikke gjøre annet enn å spise når du er sulten og fokusere på at det du spiser er sunn næringsrik mat ( slik du har gjort hittil), så får andre mene hva de vil! I denne varmen kan det jo dessuten hende noe av vektoppgangen skyldes oppsamling av vann i kroppen.

Lykke til;-)

Skrevet

tusen takk:=)

Ja vamrne kna jo også gjøre sitt da selvsagt. hehe...

Jeg for min del merker ikke de 6 kg i det hele tatt, så det er liksom nesten litt uforståelig at jeg har lagt på meg såpass:) hehe...

Ja var på kontroll i uke 21 og bare da på 4 uker hadde jeg lagt på meg 4 kg. Så det virker som om det er mye som skjer liksom... :)

Skrevet

6 kg er vel ikke til å miste nattesøvnen av :) Jeg er i dag 25+1 og 8kg opp siden jeg ble gravid. Stresser ikke med det, vi er så forskjellige. Mye er jo økt blod og væske i kroppen (og som nevnt over her så er det nok litt ekstra i disse varme dager). Litt ekstra må det vel være i brystene også. Desuten begynner barnet å veie litt. Så lenge du spiser sunt og beveger deg i hverdagen, tror jeg ikke du skal bekymre deg. Ikke sikkert du legger på deg så mye mer enn 12kg til slutt heller!:)

Skrevet

hva er det og ikke skjønne? du er gravid! du har et menneske inni magen din!

Skrevet

ble postet uten at jeg ble ferdig.. jeg synes ikke du skal bry deg om hva andre mener så lenge du spiser sunt går du opp det som er riktig for deg! kanskje du har lagt på deg mye nå og ikke så mye senere og du er jo over halveis(like langt som meg jeg har gått opp 8kg)..

kos deg du:) vi må amme og løpe og trille etterpå så det er ikke no problem :)

Skrevet

Har sett på bildene av magen din på profilen din... Må si du er helt, NYDELIG! :) Kos deg med magen du... :) (Har en venninne som la på seg 20 kg, men gikk ned alt etter 6 uker...) Jeg tenker ikke så mye på disse vekt-greiene, så lenge jeg spiser sunt. Men det blir litt sjokolade nå og da..hihi..

Skrevet

tusen takk for tilbakemelding jenter:=)

Er jo første graviditeten så en sluker alt det folk sier rått.. hehe. Grunnen er vel at en er usikker og søker informasjon om hva som er vanlig og sånn.. Jeg prøver å lese meg opp på bøker osv for å prøve å få et bilde av hva som er vanlig og ikke. Men kanskje ikke det er rett det heller, vi er jo så forskjellig! Spesielt dette vektoppgang...

Må vel bare lære meg til å høre litt på meg selv innimellom, og ikka ta alt det folk sier som den eneste "fasiten"... :=) Fint å få andre synspunkter, men man gjør jo selv erfaringer som ma tar med seg videre:)

uansett: som sagt så er det viktigste for meg at lille gull har det bra : )

Skrevet

6 kg er jo ingen tingen da jente!

hva skal jeg si som gikk opp 11 kg i uke 26 med 1mann, det er ennå værre enn deg !!!!!

denne gangen har jeg gått ned 3 kg etter jeg ble gravid og jeg er i uke 17 :)

hvor mye trodde du skulle gå opp tilsammen under hele svangerskapet 5 kg eller??

du må huske på at du har en liten baby inni magen jente....kan jo hende du har vann i kroppen for alt vi vet..

Skrevet

Ja vekt er veldig forskejllig og det varierer fra svangerskap til svangerskap også...

Mamma la på seg 13 kg med meg, 22 kg med ene lillebror og 17 kg med minsten... Som hun selv sier så tror hun at grunne til at hun la på seg 22 kg med broren min var at hun fikk han i slutten av august og gikk gravid hele sommeren. (og det var visstnok veldig varmt)... Men alt gikk av igjen sa hun, hun gikk på do i ett sett etter fødselen så tydelig hun hadde mye vann.

Så vi får se=) 15 kg er jo innenfor "normalen" og håper å holde meg der... Men skal kose meg også:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...