Gå til innhold

forstår ikke vektoppgangen min... hmmm.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på kontroll i går 25+3 og hadde gått opp 6 kg. Kanskje litt tåpelig å si slikt, men jeg skjønner ikke hvor de er hen:) Og skjønner ikke hvordan de har kommet på: har ikke spist snop og sånn egentlig, heller ikke brus. Spis akkurat slik som jeg gorde før jeg ble gravid, og hadde da en stabil vekt...

Jeg som hadde håpet å holde meg på rundt 12 kg når jeg var full gått, men det ser nok dårlig ut. jaja... :=)

Grunnen til at jeg blir så fokusert på dette er at slekt og sånn har sagt at de syns det er mye. "Jeg la bare på meg 10 kg i alle mine svangerskap, og alt over det går på deg selv" osv osv.

"Du kommer nok til å bli tung når du er ferdig hvis du har lagt på deg såå mye allerede".

Hva mener dere? Er jo ikke så mye å gjøre annet enn å spise sunt:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Herregud, unnskyld meg, men blir litt irritert. 6 kilo er da ingenting-du vet vel at magen ikke er hul??? Det er et barn der, en morkake og væske. Da jeg var i uke 23 hadde jeg lagt på meg 8 kilo...jeg spiser også (som regel) sunt, men kan bare si at det ikke nytter å sammenligne seg med andre. Kos deg heller med svangerskapet i stedenfor å bekymre deg om kiloene!!

Skrevet

Ja jeg syns heller ikke 6 kg er spesielt mye, og prøver å ikke fokusere så mye på det. men er liksom ikke så lett. Alle spørr jo om hvor mye jeg har lagt på meg osv. Er nesten det første de spør når de ser meg liksom.. Og forutenom mamma så sier stort sett alle at de syns det er mye...

Magen er god og rund ja, men jeg liker det:=) Blir bare så lei meg når folk hele tiden skal fortelle meg hvor LITE de har lagt på seg... Flott for dem, men det kommer jo også an på utgangspunktet som en har.. (?)

Skrevet

Syns ikke det var så mye jeg....men typisk enkelte bessewissere som vet og kan alt best..*urk*

I mitt første svangerskap gikk jeg opp bare 2 kg pga kvalme og oppkast...gikk ned over 15 etter fødselen, noe som førte til melk med altfor lite næring ( var ikke overvektig før fødsel og hadde null å gå på )..

Å spise sunt og variert er det aller beste...både for deg og beibin...om det fører med seg 10 eller 15 kg har ingen betydning!

Kos deg med voksende mage og sunn beibi:-)

Skrevet

ja får bare prøve å ignoere de komentarene som kommer:) hehe... er faktisk spesielt eldre folk som sier at gravide legger på seg alt for mye osv. "før i tiden" har jeg hørt en DEL gangen:// haha...

Det viktigste for meg er at babyen ha det bra:)

Skrevet

Sikkert lett for meg å si, men vend det døve øret til. 6 kg er ikke mye! Hva skal jeg si da som har lagt på meg 4,5 kg til nå når jeg er 23 uker?

Prøv å ikke fokusere på vekta. Hvis du føler deg i fin form og trives, så glem alle andre.

Kos deg videre med svangerskapet :)

Skrevet

tusen takk:)

Men er tydelig at det er mye som skjer fra uke 21 og til nå altså. For det er da stort sett mine kg har kommet på....

Må nok bare lære meg til å lukke ørene litt:) hehe...

Skrevet

Jeg er 26+0 idag og har gått opp 6 kg, så tror ikke det er så unormalt..

Var hos jordmor på onsdag, og hun sa at det var en fin vektøkning.. Har vel liksom lagt på meg ca en kilo hver mnd, og regner ikke med jeg ender på mer enn 12-15 kilo totalt, og det er da helt vanlig..

Kos deg med å være gravid og nyt dagene, husk at en graviditet er noe man bare går igjennom noen få ganger i løpet av livet!

Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira
Skrevet

Drit i hva andre sier...hvorfor skal de vite vekta di i det hele tatt?

Her er grunnen til at du har lagt på deg 6 kg selv om du har spist nøyaktig det samme som før du blei gravid: Du har blitt gravid, og da øker blodvolumet, og da sender kroppen ut signaler på å spare på visse ting,- f.eks. fett. Inni deg vokser livmora, morkaka og babyen samt at det er fostervann der. Så er det andre ting som skjer også, men orker ikke skrive alt...det er jo så mye som skjer med kroppen!

Det samme skjedde meg som med yellowhåpefull...det var jævlig. Gikk opp vel 4 kg, og snulla var jo over 4 kg så sier seg selv at jeg egentlig gikk ned i vekt da jeg var gravid...resultatet blei dårlig melk for snulla, og jeg hadde null energi,- alle lager hadde blitt tømt, og dette selv om jeg hadde litt mer å gå på enn yellowhåpefull!:-/ Takk og pris har jeg ikke vært så kvalm med lille piraten, så håper jeg er i bedre form etter fødselen!:-)

Det viktigeste er ikke vekta, men maten du spiser, og da kan du fokusere på hvor heldig du og babyen din er som får i dere sunn mat!:-)

Skrevet

Hei!

Jeg har gått opp 9 kg og er i uke 28. Føler også at det er svært mye, men både jordmor og legen min sier at det er helt fint... Jeg spiser relativt sunnt og trener 3-4 ganger i uka...Det mest mystiske var at 4 av kg kom på 4 uker. Siste måneden har det stagnert...

Hvor mye er vanlig å gå opp de siste 3 mnd?

Skrevet

hum... syntes ikke du har lagt på deg mye akkurat.... overhør de kommentarene du..... jeg har lagt på meg myyyye mer.... over 17kg.. uke 35 i morgen, ..... JM sa til meg at jeg måtte passe meg, at det var JEG som la på meg og dette ikke var babyen sin skyld.. spiser helt normalt jeg også.... har ikke brydd meg om vekt i det hele tatt, men den kommentaren såret... =/

Kos deg med magen og de kiloene du ;o)

Skrevet

dette må vel komme an på hva man veide i utgangspunktet?

hvis ikke blir jeg veldig lei meg..

har gått opp 17 kg, er i uke 35...

jeg har også alt på magen (og en del på pupper), så dere kan jo tenke dere til hvordan jeg ser ut, haha;)

veide 45 kg før jeg ble gravid, så håper at det derfor er "greit" at jeg har gått opp såpass mye.

huff, liker ikke å bli så fokusert på vekta, men det er ikke så lett å la være heller.

Skrevet

Kan love dæ det at 6kilo e ikke mye... Æ la på mæ 12 kilo dem første 3mnd, og tel slutt hadde æ lagt på mæ 37 kilo!...

Og æ spiste ikke usunt, men va derimot veldig plaga med bekkenet, under nesten hele svangerskapet... Så d førte jo til at det blei veldig lite aktivitet...

Uansett så e nu det viktigste at ongen får det den ska ha, og at du trives i svangerskapet uten for mye fokus på vekta:)

Og bare fortsett og spise sunt, d e veldi bra:)

Skrevet

syns ikke det var mye i det hele tatt,jeg hadde lagt på meg 20 kg på det tidspunktet,gikk opp 33 kg totalt...hehe...var glad i mat da..Høres jo kjempebra ut som du har det =)

Skrevet

Hehehe

Godt og høre at d e flere som la på sæ mye under svangerskapet;)

Skrevet

hihi..ja..uff..følte meg litt som elefantmannen mot slutten..

Skrevet

hehe

Ja kan fortelle dæ d at du va ikke aleina om og ha den følelsen;P

Og æ som e vant m og være lang og slank!

175 høy og 60 kilo før svangerskapet, og rett før fødsel 97 kilo!!

hehehehe

Skrevet

hihi..ganske like vi to samme høyde og vekt nesten..jeg var 93 kg på siste dag....hoho..

Skrevet

hehe

D va jo litt arti da;)

E d lenge sia du fødte?

Skrevet

Æ fikk mi si den 10.03 i år:)

Så ho e bare 3mnd...

Men herregud kor kos d e og være mamma:)

Men æ slit nu litt m de 20 siste kiloan, men d e vel bare æ som e utålmodig;) hehe

Skrevet

ja ,sakte men sikkert vet du!! ;) jeg sliter med de siste 10 nå...hehe...spørs om de noen gang kommer til å forsvinne..ikke så farlig,har jo lille jenta..helt nydelig å være mamma =)

Skrevet

hehe Ja sakte men sikkert;);)

De siste 10 bli vel og førsvinne når du slutte og amme.... E nu iallefall d alle sammen sier;) hehe

Ja heilt fantastisk og være mamma;)

E d din første?

Skrevet

Ja,hun er vår første,prøver oss på en til allerede nå,så det blir jo spennende =) gleder meg til nestemann, skal bli godt å slippe de vanlige førstegangs-bekymringene..vet litt mer hva jeg har i vente :) har du flere?

Skrevet

Nei d her e min første og:)

Ja d kommer tel og bli mye bedre m neste, siden man slipper de unødvendige bekymringan;)

hehe

Æ bli nok ik og få en tel m d første, men ska nu ha iallefall 2 før æ gjør mæ ferdi;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...