Gå til innhold

Hva er aspartam?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Aspartam, god helse og Mattilsynet

Kunstig søtningsmiddel ble funnet opp rundt 1. verdenskrig, grunnet sukker-mangel og det ble allerede da så store problemer at det ble forbudt. Dette gjentok seg under den andre verdenskrig. Dette "sukkeret" har fått mange navn, som aspartam, sorbitol, mannitol, Nutra Sweet etc, som gjør at folket tror dette er OK.

Alle sier til meg at jeg må komme med dokumentasjon, men da lurer jeg på om dokumentasjonen som Mattilsynet har skaffet seg med hjelp av VKM (Vitenskapskommiteen for mattrygghet), er tilfredsstillende? Den er dessverre er meget mangelfull, og når vi ser hvordan diabetes og osteoporose, kreft og andre sykdommer blomstrer, så er spørsmålet: Trenger man mer dokumentasjon enn det?

Matvareindustrien er blitt så økonomisk sterk, at de kan benytte hundrevis av lobbyister for å bestemme mer og mer, og folk blir nå lurt, til og med ved hjelp av Mattilsynet, da de tror de spiser "sukkerfrie" varer, som er langt verre (noe de ikke får noe informasjon om) enn dagens sukker.

Alt dette sukkeret er syredannende, og ved hjelp at et surt drikkevann, så blir absorpsjonen i kroppen ikke utført, slik at "sukkeret" blir omdannet til fett, og lagret på våre uheldige steder, som rundt maven. Problemet er at vannmolekylene, som sammen med mangelfullt med krom, sink og magnesium, gjør at kroppen ikke får de nødvendige stoffene for å utføre sine oppgaver.

I følge opplysninger fra Tine og Hennig Olsen Is, benytter de seg også av aspartam, men på meget få varer, og de sier at så lenge det er lov, kan de ikke se at de gjør noe galt. Når jeg så spør hva som er viktigst for dem, regelverket eller sykehuskøene, blir de svar skyldige.

Sorbitol, er som aspartam et kunstig "sukker" og det bruker de nå også i kaker, kjeks og sjokolade, noe de gjør bare for å få en god sukkersmak. Dette "sukkeret" blir ikke tatt opp i kroppen, da kroppen, ikke klarer, takket være surheten i vannet, å få sukkeret gjennom alle celleveggene.

Flere stater i USA har nå forbudt bruken av Aspartam, da de har fått nok av helseproblemer, med mange syke mennesker og krefttilfellene har også økt. I England har også flere matvarekjeder, fjernet aspartam fra sine hyller, av samme grunn.

Jeg vil oppfordre publikum med å være forsiktige, se på pakningen om det inneholder aspartam, og styr så unna. Om barna lider av depresjoner, så pass på.

Hver med å forlange at Mattilsynet, (som er etablert for å hjelpe landets borgere, ikke EU, som de bruker som unnskyldning for å tvinge dette gjennom), gjør det som er til folket beste, at de ikke bare skal følge en EØS-avtale som er gjennomført bak vår rygg.

Det er et kommunevalg til høsten, men vi har samtidig en sjanse til å fortelle våre rikspolitikere hva vi mener med å stemme på de vi mener kan gjøre en bedre jobb. La Ap og halehenget SV, få klar beskjed !

Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...