Gå til innhold

Noen som har vært i Disneyworld her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har dere noe hotell å anbefale? Eller er det lurt å bestille gjennom internettsidene til parken der man får med inngangsbillettene? Andre ting dere kan fortelle oss som er i planleggingsfasen av tiårets ferietur?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, jeg har vært i Disneyworld :-) Kjempe gøy!!

Det er 4 eller 5 forskjellige parker ved siden av hverandre, og du kan kjøpe sånn "hoppe-pass" eller hva det nå heter, som betyr at du kan gå fra den ene til den andre osv. Men de er såpass store at du kan godt bruke en hel dag i hver park! Jeg har vært i den parken som heter MGM studios. Så har de en som heter Epcot og en som heter Magic Kingdom og husker ikke navnet på den/de andre.

Vi bodde hos noen vi kjenner i Sanford. Så ang hotell vet jeg ikke.

Men en annen park jeg kan anbefale for folk med små barn er Sea World!! Den er helt fantastisk!! Jeg likte den bedre enn både Disneyworld (florida) og Disneyland (California). Jeg var på den Sea World som ligger i San Diego, California. Men jeg vet at de har en i Florida også. (orlando tror jeg).

Kan virkelig anbefales :-)

Skrevet

Jeg har vært i disneyworld og seaworld i orlando. Likte best seaworld, men klart den andre var en ones in a lifetime opplevelse:) Det finnes mange hoteller og hus man kan leie. Vi leide hus (var mange) med svømmebasseng, men siden vi var der lenger enn resten bodde vi noen dager på hotel. Kjempekos det også. Var et rom med senger og kjøleskap/te-kjøkken + basseng ute. Søk på hotels, orlando (om det er dit dere skal), og sammenlign prisene. Det trenger ikke å være så veldig dyrt med hotell.

Det finnes mange steder de selger billetter til parkene, og det kan være gode tilbud å hente.

Forøvrig er Orlando et mekka for outlets, så det er en del gode tilbud å få med seg på shopping... Kjøpte masse timberland blant annet...

Skrevet

gisp, så gøy!! (Jeg skal ikke ta med meg mer enn to truser i kofferten, så handler jeg resten der borte!)

Men kanskje det ikke er lurt å bo midt i Disneyworld, da, men bare kjøpe et tre-fire dagers pass og så dra til SeaWorld istedet og bo midt i Olrando eller noe?

Vi gleder oss veldig her nå!

Skrevet

du har PM HI

Syk i dag,så det ble ikke langt.

Ha en fin dag =)

Skrevet

Hei, jeg har vært i Disneyworld et par ganger.

Har stort sett vert på rundreise i Florida (mellom Orlando og Miami og ned til Key West). Vi har alltid hatt et hotell som er booket hjemmefra til ankomst også har vi reist rundt. I område rundt Orlando er det veldig mye å velge mellom og det kommer også an på hvor dere evt vil bo.

Vi har alltid bodd på motell som vi har funnet når vi har kommet dit. Men hvis dere skal direkte til Orlando og kun være der så hadde jeg nok hatt bosted avklart til ankomst.

Ellers så er det veldig mye å se der og det kan være godt å ha tittet nøye på hva dere kan tenke dere. Alt fra fornøyelsesparkene til badeparker. Det kommer jo an på hvor gamle dine barn er, men Magic Kingdom (det vi kaller Disney), Epcot, Animal Kingdom, MGM Studios, Blizzard Beach (badeland), Sea World og Universal Studios er alle å anbefale. (De 2 siste er ikke Disney, men kjempebra alikevel og det finnes jo andre ikke-disney attraksjoner der og)

Ellers så har man Disney's down town område med mye spill og moro og også matsteder.

Selv har jeg ikke vært mye utenfor Disney-området med unntak av Sea World...men har hørt at Orlando er en fin by det og.

Husk at det koster en del å komme inn i alle disse parkene, så kanskje den beste løsningen for dere er å bestille på en disneyresort og få tak i en eller annen pakke!!

God tur, dere får helt garantert en kjempe opplevelse!!

Skrevet

Jeg fant nettopp en pakke til 2100 dollar for fullpensjon på disneyområdet og inngangsbilletter i 6 dager til parken. Det er altså i dag ca 13000 kroner. Gisp. Må lete videre. (Flybillettene er ikke med i prisen, vi skal ei uke til Houston først)

Takk for tips, dere!

Skrevet

Jeg har JOBBET i DisneyWorld, faktisk :)

Hm, ser du har fått en del svar, men jeg har nok svarene til alle spørsmålene du skulle ha :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...