Gull nr.5 Skrevet 15. juni 2007 #1 Skrevet 15. juni 2007 Lurer på hvor ofte dere får kynnere og hvor lenge disse varer. Syntes jeg de siste dagene får de tettere og tettere og at de sitter mer i ryggen nå...Er i uke 36 og er fjerdegangsfødende, så burde vel egentlig ha litt peiling selv, men føler jeg trenger noen råd fra dere kloke hoder=)
@nne p@ l@nne Skrevet 15. juni 2007 #2 Skrevet 15. juni 2007 Vet ikke helt det der med kloke hoder. Men jeg er i uke 30 og føler meg som en, eneste kynne om dagen. Legen min mente det var helt normalt for noen, men det var greit å ta det litt med ro. Dette er min tredje graviditet og jeg har ikke vært spes. plaget av kynnere før!!
Gull nr.5 Skrevet 15. juni 2007 Forfatter #3 Skrevet 15. juni 2007 Dytter denne litt opp jeg!Ingen som kan hjelpe meg=(
Gjest Skrevet 15. juni 2007 #4 Skrevet 15. juni 2007 Jeg har også en del kynnere,spesielt når jeg går mye. JM har anbefalt at jeg tar det med ro. Når man får kynnere skal man slappe av og ikke stresse for mye rundt,for da kan de gå over til rier(greit å huske når det nærmer seg veldig...)
Gjest Skrevet 15. juni 2007 #5 Skrevet 15. juni 2007 Og de varer i alt fra et halvt minutt til 40min... Spørs om jeg har anledning til å slappe av..
Gjest Skrevet 15. juni 2007 #6 Skrevet 15. juni 2007 Jeg har og veldig masse kynnere, og har hatt det siden tidlig i sv. skapet.. De er ikke vonde, og varer ikke så lenge, men jeg kjenner de godt. magen trekker seg sammen, får litt hjertebank, og føler meg litt "kokt i toppen".. Jeg kan ha alt fra ingen, til sikkert 10-12 i timen. Men som regel , hvis man jeg skulle tatt et snit, så er det sikkert...tja... hvertfall 3-4-5 i timen... minst.... Jeg synes det er så dumt at man alltid får beskjed om at man skal "slappe av" hvis man er plaget med kynnere... altså.. jeg får like ofte kynner når jeg ligger stille i senga, eller sitter i godstolen forann tv, som når jeg er ute og spaserer... Stresser generelt lite i løpet av dagen.. men kynnerne er der de.. :-)
Gjest Skrevet 15. juni 2007 #7 Skrevet 15. juni 2007 De kommer sikkert oftere når man er høygravid.... Ikke vet jeg... Kynnerene mine gir seg fortere når jeg slapper av. Hvis ikke jeg slapper av så blir de verre og verre helt til jeg såvidt klarer å gå. Er sikker på at det er rett før rier da altså.. Det har skjedd en gang at jeg ikke kunne slappe noe av,jeg måtte bare gå på,og da var jeg satt ut i flere timer etter kynnerene gav seg.. Bare satt i godstolen og tok det heeeeelt med ro.. Fikk bekkenløsning etter det og.. Men det hadde sikkert ikke noe med kynnerene å gjøre,men at jeg gikk de på meg eller noe..
Trolltusta & Trollbarnet Skrevet 15. juni 2007 #8 Skrevet 15. juni 2007 Er fjerdegangsfødene selv og sliter med det samme, kynnere denne gangen sitter mer i ryggen hos meg også og hver gang tror jeg at fødselen er igang. er i uke 37, men jeg har funnet ut at så lenge jeg kan snakke og tenke klart så trenger jeg ikke bekymre meg ;o) da er det bare kynnere. jeg får dem spesielt om nettene,de kan komme med ca 20 -30 min mellomrom og varer ca bortimot 40-50 sek. men har ikke vart mer enn et par timer av gangen, når de er så sterke....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå