Gå til innhold

tannlegerøntgen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var til tannlegen forrige uke,og han tok røntgen av tennene.Han sa det ikke var farlig.Men uten grunn er jeg nå veldig bekymret,og redd for om det har skadet barnet.Er det flere som har tatt røntgen under sv.skapet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jepp, jeg måtte det. Må man så må man... Hadde tannpine (måtte rotfylle), og tannlegen fikk ikke gjort noe uten å ta røntgen... Hun sa at de prøver å unngå det i svangerskap, men at det ikke var noen vei utenom. Jeg fikk blyfrakk over magen (det regner jeg med du fikk også?), og da mente tannlegen det var trygt, så bekymrer meg ikke noe særlig over dette. Man tar jo til og med røntgen av mage og underliv av enkelte mens man er gravid for å se om man kan gjenomføre normal fødsel. Tror ikke man hadde gjort dette hvis det var store sjanser for at det ville skade barnet. Gjort er gjort, pust ut og prøv å slapp av:) Det hjelper i alle fall ikke å bekymre seg:)

Skrevet

Jeg har ei venninde som er tannpleier og hun sier at det er ikke skadelig med røntgenbildene de tar ved vanlige kontroller.

De strålingsdosene som brukes er så lave, at det er ikke skadelig.

Men igjen, de tvinger ingen ved vanlige undersøkelser og har forståelse for at enkelte ønsker å unngå det. De verste hullene oppdages uansett.

Jeg tror du kan ta det med ro med tanke på skader på gullet ditt!

Skrevet

Jeg var hos tannlegen i går, og han sa at de helst ikke tok røntgen i 3. trimester.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...