Superbolla Skrevet 15. juni 2007 #1 Skrevet 15. juni 2007 Jeg har akkurat vært til akupunktur for å sette i gang fødsel. Har bare 8 dager til termin, så han satte det sånn at det forhåpentligvis skal starte med bare en behandling. Er det noen som har gode erfaringer med akupunktur, og som har opplevd at fødsel startet etter en behandling? Veldig spent på svar!
ღDidrikmamsenღ Skrevet 15. juni 2007 #2 Skrevet 15. juni 2007 Det funket ikke for meg i allefall. Men så funker ikke akupunktur på alle heller da. Har prøvd det før pga andre ting og funket ikke da heller
Lykkelig tobarnsmor <3 Skrevet 15. juni 2007 #3 Skrevet 15. juni 2007 Jeg fikk akupunktur for å sette igang fødsel (eller for å sette igang veene). Vannet gikk hos meg, men jeg hadde ikke veer. Jeg fikk da beskjed om at hvis ikke fødselen startet etter 3dager, kom jeg til og få medikamenter for å sette igang. Men på dag 2 kom det endelig ei jordmor på vakt som kunne akupunktur. Hun lurte på om hun kunne prøve det på meg, og selvfølgelig kunne hun det 8-). Hun satte nåler i beina mine, og det gjorde susen. Like etterpå satte veene igang. Jeg har også etpar venninner som har født nå nylig, og disse har gått til akupunktur før fødselen. Og begge fikk tålig "lette" og korte fødsler som førstegangsfødende og begge fødte før terminen. Om dette er tilfeldig eller at akupunkturen gjør en forskjell, skal ikke jeg være veldig påståelig med. Men uansett er det verdt et forsøk spør du meg 8-)
Solitude Skrevet 15. juni 2007 #4 Skrevet 15. juni 2007 Med nr. 2 så fik jeg akupunktur for å sette igang fødsel når jeg var 7 dager over termin. Fik da beskjed om at fødselen kunne begynne innen 3 dager hvis dette fungerte som det skulle. Og riktignok så fødte jeg to dager senere. Med nr.3 så fik jeg akupunktur når jeg var enda lenger over termin (husker ikke nøyaktig hvor mye) men det fungerte ikke. Gik hele 19!! dager over termin før jeg ble satt igang.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå