2 gutter og 1 jente Skrevet 15. juni 2007 #1 Skrevet 15. juni 2007 lurer paa om jeg kan ta noen forsiktige sit ups selv om det er bare en maaned siden foedsel....skal i bryllup om 3 uker og har jo lyst aa se okey ut.....hva tror dere? jeg har vaert i god form, og hadde bloedninger bare 1,5 uke...
Gjest_1001 Skrevet 15. juni 2007 #2 Skrevet 15. juni 2007 Begynn heller med noen pilatesøvelser som ikke innebærer situps. Hvordan er magemusklene dine? Man bør vente til de er ganske tett sammen igjen før man begynner med sit-ups skjønner du. De pleier å si 6 uker etter fødsel, så er det greit at man begynner å trene igjen.
Mille** Skrevet 15. juni 2007 #3 Skrevet 15. juni 2007 Har hørt man bør vente i 6 uker jeg da, så musklene får tid til å komme på plass igjen. Uansett så tror jeg ikke du kan regne med så stor forskjell på så kort tid. Ta deg heller ekstra lange gåturer med vogna. )
solkrem Skrevet 15. juni 2007 #4 Skrevet 15. juni 2007 støtter det som lille pusekatt sier her. og så skal en begynne med side-sit ups, altså de skrå magemusklene:)
2 gutter og 1 jente Skrevet 15. juni 2007 Forfatter #5 Skrevet 15. juni 2007 ok. ja jeg vil jo ikke gjoere noe verre for meg selv. jeg har egentlig aldri trent noe saerlig, men har liksom sett okey ut uansett. saa jeg har sikkert ikke saa mye muskler der nede igrunnen.... kan dere gi noen ideer til forsiktige oevelser...jeg har en saann gymball, men jeg veit ikke hvordan jeg kan bruke den.
Gjest_1001 Skrevet 15. juni 2007 #6 Skrevet 15. juni 2007 Gymballen blir for tungt å begynne med kanskje? Men her er noen tips Vi begynner enkelt dette var det legen anbefalte meg: Ligg på rygg, helt strak med armene ned langs siden. Løft ene foten 10 cm over bakken og hold i 10 sekunder, ta foten ned igjen. Gjør det samme med andre foten. Gjenta dette 10 ganger per fot. Ligg på rygg som beskreve over. Denne gangen løfter du begge bena samtidig, holder i 10 sekunder, og slipper ned. Gjenta 10 ganger. Samme prosedyre som over. Denne ganger løfter du overkroppen litt samtidig med begge beina. Hold i 10 sekunder, slapp av. Gjenta ;-) Litt tyngre: Ligg på rygg, ta bena opp i 90 ' vinkel (bordstilling), "dypp" annenhver fot ned med bøyen på ;-) Samme som over bare at denne gangen tar du å strekker ut foten før du tar den ned. Slik at du går ned med strak fot. Stopp ca 10 cm over bakken, ikke vær ani gulvet. Stopp høyere om du merker atdu glipper opp med ryggen. Rygen skal være stabil under hele øvelsen. Ligg på rygg, ta beina strak opp, len beina fremover så langt du greier (i begynnelsen kanskje bare 15-20 cm) uten å glippe med ryggen, ta de rolig tilbake igjen ;-)
Gjest_1001 Skrevet 15. juni 2007 #7 Skrevet 15. juni 2007 Et tips med gymballen som ikke er så tungt i begynnelsen. Ligg på rygg. Hold gymballen mellom hendene over ansiktet, ha beina i 90 grader. Før hendene med gymballen rolig over og bak hodet ditt samtidig som du tar begge beina rolig ned mot bakken. Og uten å være ani bakken tar du bein og armer med ball tilbake til midten. Tilbake på midten overfører du ballen til mellom beina, og dypper rolig ned samtidig som du strekker armene bak hodet og opp igjen. Bytter ballen fra beina og til armene igjen.... og så videre... forstod du?
2 gutter og 1 jente Skrevet 15. juni 2007 Forfatter #8 Skrevet 15. juni 2007 tusen takk! skal hente gym-matta og proeve litt med en gang:)
Gjest_1001 Skrevet 15. juni 2007 #9 Skrevet 15. juni 2007 Første du skal gjøre er å sitte deg halvveis opp i sit-up stilling og kjenne på midten av magen hvor langt ifra/nært magemusklene sitter. Sitter de lant ifra anbefaler jeg bare de tre første øvelsene Sitter de nærme hverandre så kan du ta med de andre øvelsene også ;-)
2 gutter og 1 jente Skrevet 15. juni 2007 Forfatter #10 Skrevet 15. juni 2007 okey, skal se om jeg kan finne ut av dem. om jeg kan finne noen muskler i det hele tatt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå