Ingen_nick_ledig Skrevet 15. juni 2007 #1 Skrevet 15. juni 2007 Når kan de små begynne å få vanlig frukt som f.eks. eple og lignende? Da tenker jeg på frukt i biter, ikke moset frukt. Snuppa skal begynne i barnehage snart, og da har de jo fruktmåltid. Hittil har hun stort sett kun fått frukt-puré..... hun er 11 måneder.... Er litt redd for at hun skal sette det i halsen jeg da....
Carnivale Skrevet 15. juni 2007 #2 Skrevet 15. juni 2007 Mitt barn har fått eplebiter i tynne skiver fra han var 7-8 mnd. Nå er han halvannet og spiser frukt på samme måte som oss, sluttet å mose frukt ganske tidlig ja... Men er du redd ting skal settes i halsen kan du f.eks kjøpe en sånn baby safe feeder?
Ingen_nick_ledig Skrevet 15. juni 2007 Forfatter #3 Skrevet 15. juni 2007 Har tenkt på en sånn ja, men kanskje jeg bare må innse at det går greit uten.... Hvis jeg begynner med små nok biter går det vel bra. Skulle ikke tro at jeg har en stor jente også, husker jo ikke igjen noen ting fra når hun var liten... :-)
Lykkepiller Skrevet 15. juni 2007 #4 Skrevet 15. juni 2007 Dette lurer jeg også på... Lillejenta er 10 måneder og jeg er livredd for at hun skal sette noe i halsen. Derfor har jeg ikke gitt henne fruktbiter enda. Har Baby safe feeder men det blir noe helt annet liksom.
Carnivale Skrevet 15. juni 2007 #5 Skrevet 15. juni 2007 Skjær tynne skiver, og følg med hvordan det går når de spiser det Om de ikke pleier å få mat i halsen når de spiset annen mat, brød og middag og sånt, så går det gjerne bra med frukt også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå