Gå til innhold

Frukt.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når kan de små begynne å få vanlig frukt som f.eks. eple og lignende? Da tenker jeg på frukt i biter, ikke moset frukt.

Snuppa skal begynne i barnehage snart, og da har de jo fruktmåltid. Hittil har hun stort sett kun fått frukt-puré..... hun er 11 måneder....

Er litt redd for at hun skal sette det i halsen jeg da....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mitt barn har fått eplebiter i tynne skiver fra han var 7-8 mnd. Nå er han halvannet og spiser frukt på samme måte som oss, sluttet å mose frukt ganske tidlig ja...

Men er du redd ting skal settes i halsen kan du f.eks kjøpe en sånn baby safe feeder?

Skrevet

Har tenkt på en sånn ja, men kanskje jeg bare må innse at det går greit uten.... Hvis jeg begynner med små nok biter går det vel bra.

Skulle ikke tro at jeg har en stor jente også, husker jo ikke igjen noen ting fra når hun var liten... :-)

Skrevet

Dette lurer jeg også på...

Lillejenta er 10 måneder og jeg er livredd for at hun skal sette noe i halsen. Derfor har jeg ikke gitt henne fruktbiter enda. Har Baby safe feeder men det blir noe helt annet liksom.

Skrevet

Skjær tynne skiver, og følg med hvordan det går når de spiser det :)

Om de ikke pleier å få mat i halsen når de spiset annen mat, brød og middag og sånt, så går det gjerne bra med frukt også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...