Gå til innhold

Rasende & Forbanna!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen vår har, etter nye om og men, begynt i fam.bhg.

Ett helvete ble satt igang rundt påsketider iår, med bl.a. dagmamman vår som skulle begynne å jobbe, sa opp dagen før etc. etc.

Problemet var bare at barnehagen ikke var godkjent, så dagmamma endte med å jobbe ut sin oppsigelsesperiode, for deretter å "ta" med seg barna i den nye familiebarnehagen.

Vi tenkte at det var undøvendig med alt oppstyret tidligere i våres, men at det var fint at det løste seg til det beste for alle parter.

Igår da jeg skulle hente sønnen vår, fikk jeg beskjed av eks-dagmamman om at idag var det best at barna kom før 0830, pga kontroll av barnehagen, og at de hadde tenkt seg i parken med barna da. Jeg syns dette hørtes rart ut, for det er vel bare bra at barna er der mes kontrollørene fra kommunene holder på. Men sa ingenting p.g.a. norskkunnskapene til dagmamman er begrensede, så tenkte det var en misforståelse.

Men da mannen min skulle levere idag, fant han ut at barnehagen ennå ikke er godkjent av kommunen, og derfor de ville ta med barna før kontrollen, for å skjule dem!!!!

Jeg er så opprørt nå, og vet ikke hva jeg skal si, og gruer meg til å hente minsten i barnehagen. Hva skal vi gjøre? Litt kort varsel å skaffe barnepass til minsten, så har ikke mye valg...

Men hva med betalinga? Er det da ikke hvitt denne mnd. da? Syns det er helt forferdelig at vi ikke fikk beskjed om dette i god tid, så vi kunne ta ett valg om vi ville ha barnet vårt i en ikke-godkjent barnehage.

Og hva med forsikring av barna???

Argh!! Håper virkelig ikke hun som eier barnehagen er der når jeg kommer idag!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde tipsa komunnen om saken! Sånt går ikke ann

Skrevet

Nei, har vært inne på den tanken jeg og.

Får snakke med mannen min ikveld og bruke helgen på å roe meg ned...

Poenget er at hun som har starta barnehagen, er ei skikkelig vestkantfrue, og har vel bare turet frem for å få vilja si.

Men at vi ikke har blitt opplyst om at barnehagen ikke er godkjent, det syns jeg er helt horribelt.

Jeg håper selvfølgelig på at vi skal få plass i en annen barnehage fra høsten av, men det ser ikke lyst ut. så skal vi jo flytte og, men det blir kanskje ikke før vinteren, så jeg er redd for å ødelegge for oss selv også. Barna har det jo helt fint der, men en fordel at formelle ting er på plass og at man kan ha ett tillitsforhold til de ansatte og eiere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...