trekløvermor Skrevet 15. juni 2007 #1 Skrevet 15. juni 2007 av feriepengene?? Hos oss får vi feriepengene i juni og vanlig lønn i juli. Ganske greit igrunn.
Bøggly Skrevet 15. juni 2007 #2 Skrevet 15. juni 2007 All inntekt betaler man skatt av. Men vi betaler litt mer skatt hele året i gjennom slik at man ikke blir trekt skatt akkurat i juni av feriepengene. Men som sagt; all inntekt er skattelagt i Norge...............(dersom du ikke har frikort)
trekløvermor Skrevet 15. juni 2007 Forfatter #3 Skrevet 15. juni 2007 Takk Da har jeg fått for lite skatt da. Tar en tlf jeg.... Ha en fin fredag!
Bøggly Skrevet 15. juni 2007 #4 Skrevet 15. juni 2007 Skjønte ikke helt hva du mener med at du har fått for lite skatt, men... Uttrykte meg kanskje litt klønete, men her jeg jobber betaler vi "skatt av feriepengene" året igjennom = skattefri i juni. Kan ikke garantere at dette gjelder alle steder.... Så mye har jeg ikke satt meg inni reglene.
Pia♥CF Skrevet 15. juni 2007 #5 Skrevet 15. juni 2007 Man trekker ikke skatt på feriepenger til utbetaling.. Det gjorde du i opptjeningsåret. I Norge betaler vi skatt 10,5 mnd. Feriepengefri mnd og 1/2 skatt i desember... Så det så !
Bøggly Skrevet 15. juni 2007 #6 Skrevet 15. juni 2007 Nei, det har du rett i - man betaler ikke skatt av feriepengene den mnd man får de utbetalt. Men vær du trygg - skatt betaler vi av de pengene også! :-) (Som av alt annet i dette landet!) Vi betaler skatt i 10,5 mnd i året, men vi betaler litt ekstra mye de mnd for å kompensere for den 1,5 mnd vi ikke betaler. Summa sumarum; vi betaler skatt av alt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå