Gjest Skrevet 15. juni 2007 #1 Skrevet 15. juni 2007 Jeg er sykemeldt frem til permisjonen min begynner 30.juli.. Jeg har opparbeidet meg 5 uker ferie som jeg da ikke skal ta ut i år. Sparer en uke til neste år, og har bedt om å få resten utbetalt( har snakket med sjefen min om det altså). De fire ukene kommer med på lønningen for juli. Men blir det dobbelt lønn da, eller regnes det annerledes siden det er utbetalt ferie? Jeg er helt grønn på det her..
Bøggly Skrevet 15. juni 2007 #2 Skrevet 15. juni 2007 Snill sjef du har, for etter ferieloven SKAL arbeidsgiver påse at arbeidstakere tar ut ferie. Og det er kun dersom man er sykemeldt hele ferieåret at utbetaling av lønn i stedet for ferie kan skje (og da selvsagt ikke før ferieåret er avsluttet dvs 31.12.07!) Permisjon er ikke god nok grunn til å ikke ta ferie (permisjonen utsettes i de ukene en tar ferie). Heldig du! Jeg jobber i det offentlige, og ville ALDRI fått til deg du har klart nå! Kos deg med ekstra penger.............men jeg aner ikke hvordan du regner det ut! :-)
krabbetrollet Skrevet 15. juni 2007 #3 Skrevet 15. juni 2007 Normalt tar man ferie i juli (sånn ca), og da får man ikke utbetalt lønn/sykepenger. Men siden du ikke tar ferie får du dermed lønn/sykepenger. Du skal dermed ha det beløpet du normalt får i lønn/sykepenger.
Gjest Skrevet 15. juni 2007 #4 Skrevet 15. juni 2007 Hun er veldig grei, det skal hun ha. Jobber ikke i det offentlige jeg da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå