nurkimagen.com Skrevet 15. juni 2007 #1 Skrevet 15. juni 2007 Jeg vurderer å gå til fastlegen å bli sykemeldt.har permisjon.er det mulig?
Gjest Skrevet 15. juni 2007 #2 Skrevet 15. juni 2007 Da må du nok søke om det tror jeg. Informerte om det jeg og da jeg skulle til undersøkelser for noe og kom til å bli sengeliggende...men de sa det var best å ta det etter permisjon... har forresten aldri hørt om at noen gjør det...men hvem er jeg...?
Mille** Skrevet 15. juni 2007 #3 Skrevet 15. juni 2007 Ehmm....bli sykemeldt fra hva da? Permisjonen? Høres rart ut...
♂ 06+sept.pie = Ferdig! Skrevet 15. juni 2007 #4 Skrevet 15. juni 2007 Dersom du skulle bli sykemeldt under permisjonen så må det være fordi at du ikke klarer å ta vare på babyen alene, type sengeliggende osv. Da vil din permisjon bli overført til far.
Kamomille Skrevet 15. juni 2007 #5 Skrevet 15. juni 2007 Du kan bli sykemeldt under permisjonen. Om det har noen betydning eller ikke, kommer ann på hva som feiler deg og hvs slats tilstand du er i. Dersom du er så syk at du ikke kan ta deg av barnet, kan permisjonen overførest til far, eller du kan utsette permisjonen. I et slik tilfelle er ikke en sykemelding nok. Legen må dokumentere at du er innlagt, er under behandling som gjør det umulig å ta seg av barnet, eller at du er så syk at du ikke klarer å ta deg av barnet. deretter må du/dere søke NAV om å få overført eller utsatt permisjonen. Dersom du bare skal utsette permisjonen, må du begrunne det med at du ahr noen andre til å ta seg av barnet i den perioden du ikke klarer det (f.eks besteforeldre)
nurkimagen.com Skrevet 15. juni 2007 Forfatter #6 Skrevet 15. juni 2007 Takk for svar.barnet mitt har vært innlagt over lang tid,men er nå hjemme.krever veldig mye ekstra, og jeg er veldig sliten.all tiden min går til oppfølging av barnet(kontroller,osv).og vips,det var den permisjonen...
♂ 06+sept.pie = Ferdig! Skrevet 15. juni 2007 #7 Skrevet 15. juni 2007 Men det er jo det permisjonen handler om da. Å møte barnets behov til en hver tid. Det er jo derfor vi er hjemme.
wicca Skrevet 15. juni 2007 #8 Skrevet 15. juni 2007 Ja det er mulig jeg fikk sykemelding når jeg hadde senebetennelse i begge hendene og en tå som var kanske så forslått, klarte ikke løfte ungene og ikke å gå på foten i noen dager. Da ble jeg sykemeldt og far fikk min permisjon Klart du er sliten når det har vært mye ekstra, gå å snakk med legen din du, man skal ikke klare alt heller selv om man har permisjon, man kan bli ganske så utkjørt når det hele tiden er noe ekstra. Ønsker deg lykke til og god bedring
Kamomille Skrevet 15. juni 2007 #9 Skrevet 15. juni 2007 Dersom barnet er innlagt over lang tid, har du krav på pleiepenger!!!!!!! Sykehuset/legen må fylle ut søknad sammen med deg. Da utsettes permisjonen automatisk hvis du innvilges pleiepenger. Pleiepenger beregnes på samme måte som forldrepenger, så utbetalingen blir den samme! DU kan ikke sykemeldes med mindre DU er syk
nurkimagen.com Skrevet 15. juni 2007 Forfatter #10 Skrevet 15. juni 2007 hva naar barnet har saa spesielle behov at man til slutt ikke har flere krefter igjen,villemor??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå