Mockanin Skrevet 15. juni 2007 #1 Skrevet 15. juni 2007 Oioi.. minsten er ram til å bite. Hittil har det stort sett vært pappan, meg og storebror som har fått merke tennene hans. I går når jeg hentet han hos dagmamma fikk jeg høre at han hadde bitt datteren hennes. Ble jo lei meg, men på en annen side så vet jeg jo at det kan ha vært i "selvforsvar" siden hun er ram på å ikke høre når han sier nei når hun "plager" han. Plager er kanskje et sterkt ord, men jeg har selv sett med at hun skal løfte, dytte, dra i og styre og kommandere. Jeg kunne jo ikke si annet enn at det var leit. Nytter jo ikke å komme flere timer etterpå og kjefte på et lite barn, og det var nok ikke meningen fra dagmammas side heller. Så i dag får jeg sms om at nå har han bitt en av de andre ungene i fingern.. Hva pokker gjør jeg nå? Være rask når jeg henter han så jeg slipper å møte foreldrene til det andre barnet? Håper virkelig dette slutter snart. Kan det være noe han gjør fordi han kjeder seg? Føler at han kan trenge litt flere utfordringer om dagen og å være mere ute. Tror dere han vil slutte med bitingen når han begynner i barnehagen?
Gjest Skrevet 15. juni 2007 #2 Skrevet 15. juni 2007 Det er ikke så mye du kan gjøre..Alle barn har en bite periode. Gutten min hadde også det hos dagmamma da han var litt over året. Det går nok over skal du se
BettyBoob Skrevet 15. juni 2007 #3 Skrevet 15. juni 2007 er visst forholdsvis vanlig frem til de utvikler et godt språk. min lille bet en liten periode da han var 11 mnd. men det gikk over av seg selv faktisk i løpet av 1 mnd tid.... så for meg sånne episoder som du beskriver i fremtiden. nå slår han i stedet....hehe, uffameg...
Mockanin Skrevet 15. juni 2007 Forfatter #4 Skrevet 15. juni 2007 håper virkelig dette går over. Storebror er redd lillebror nå om dagen.. Selv har jeg bitemerke på baksiden av låret ettet et "anngrep" tidligere i uka. Jeg har tom. forsøkt å bite han igjen, men det hjalp ikke det fnugg. Fikk høre fra så utrolig mange at det MÅTTE jeg gjøre for da kom han til å slutte.. NOT... Jeg er jo egentlig helt i mot det, men gjorde det alikevel... Det verste er at han "tygger" på andre unger.
Mockanin Skrevet 15. juni 2007 Forfatter #5 Skrevet 15. juni 2007 Min hadde en periode før jul, men det gikk over. Desverre begynte det på'n igjen for et par mnd. siden. Tror min er en pøbel, han slår og skaller oss også.. Det "beste" var jo når han i går gikk bort til papp, litt morsk i fjeste, holder seg fast i pappas shorts og sparker pappa i leggen...
solemio Skrevet 15. juni 2007 #6 Skrevet 15. juni 2007 Uff, der har vi vært også, det er en grusom følelse å se avtrykket av dine barns tenner på et annet barn. Vi snakka, snakka og snakka med junior. Det tok ei stund før det ga seg, men det er en fase.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå