Gå til innhold

Ekstra ul pga lavt sf-mål...flere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Akkurat vært hos jordmor, og sf-målet er for lavt. Er i uke 36+2, og har et sf-mål på 29. Får ul-time time til uka, litt urolig. Flere som er blitt sjekket ekstra pga dette? Hva fant de ut? Blir vel jeg tenker en del på dette i helga nå...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Behøver ikke bety noe.Gullet kan ha lagt seg litt anderledes sånn at målene blir litt mindre.Nå får du jo se gullet igjen vettu:)

Skrevet

Satser på at det er grunnen,men er jo normalt med litt bekymringer da. Har hatt ganske liten mage hele svangerskapet. Gleder meg til å se babyen igjen ja..

Skrevet

Vær glad de er obs på målene.Men tror det er skjelden at det er noe alvorlig som skjer.Så lenge du kjenner liv og sånnt så er nok alt som det skal:)

Skrevet

Var på det jeg også. JM trodde det var fordi baby lå så rart i magen. Da jeg kom på UL så var sf-mål fortsatt litt lavt, man ingenting å bekymre seg for.

Skrevet

Jeg ble også sendt inn til ekstra ul pga for lavt sf-mål. Har også hele tiden hatt liten mage... Jeg går annenhver gang til lege og jordmor og de to måler heeeeeelt forskjellig. Legen sier at jeg har lang overkropp og et godt bekken, så der kan forklaringa ligge på den lille magen. Jordmor, derimot, har hele tiden vært litt mer bekymret...

Da jeg sist var hos jordmor hadde sf-målet mitt flatet ut. Hodet var jo festet og det har i alle fall en innvirkning på sf-målet. På ul viste det seg at alt så helt fint ut. Gutten hadde et vekstavvik på - 9% og alt innenfor +/- 22% er normalt.

Ikke noe å bekymre seg for. Det er normalt at sf-målet flater litt ut mot slutten....

Skrevet

Jeg har hatt lavt sf mål hele tiden, og har nå i uke 38 (på bim) et mål på 31! På ekstra Ul sist uke fant de at jeg hadde lite fostervann, noe jeg også mistenkte. Det kan være grunnen hos deg også!

Skrevet

For lite fostervann kan da ikke være bra?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...