dumme mamma Skrevet 15. juni 2007 #1 Skrevet 15. juni 2007 Litt provosert av bilde i VG i dag. JEg hadde IKKE tatt med babyen min på festival, selv med øreklokker. Sånn får man gjøre seg ferdig med før man får barn eller ev. skaffe barnepike synes jeg.
Gjest Skrevet 15. juni 2007 #3 Skrevet 15. juni 2007 Det finnes vel verre ting man kan gjøre når man har fått barn, tenker jeg ;-)
Mille** Skrevet 15. juni 2007 #4 Skrevet 15. juni 2007 Nei, det hadde jeg ikke gjort, men lar meg ikke provosere om andre gjør det. Tror jeg ville kosa meg mer hvis jeg hadde hatt barnevakt. )
lille je Skrevet 15. juni 2007 #5 Skrevet 15. juni 2007 Tja, hvorfor ikke. Hvis det er ute og på dagtid ser jeg ingen problemer med det.... Kan jo ikke slutte å interessere meg for musikk selv om jeg er mamma...
prekæs Skrevet 15. juni 2007 #7 Skrevet 15. juni 2007 Vel. Jeg var på Michael Jackson på valle hovin 8 mnd på vei med jenta. Har aldri opplevd mere fart på ett barn i magen, og merklig nok, hun digger MJ selv i dag, snart 15 år etter:)
leiavåblilurt Skrevet 15. juni 2007 #8 Skrevet 15. juni 2007 Og jeg ble innmari provosert av innlegget ditt. Man er den man er om man har barn eller ikke. OG det er stor forskjell på festivaler, jeg har personlig gjort megferdig med Roskilde og andre mer partyfestivaler før jeg fikk barn. Men jeg ser ingenting galt i å ta med barna i Frognerparken ! og samtidig få høre god musikk, NW er jo en perfekt festival for familier. Her som alle steder i samfunnet håper jeg da at foreldre har vett åskygge unna alkohol når de har med seg barna da. God festivalsommer alle festivaldibbere:) (vi skal på 2 festivaler i år 1 m og 1 uten barn)
dumme mamma Skrevet 15. juni 2007 Forfatter #9 Skrevet 15. juni 2007 Selvsagt er det opp til hver enkelt. Men personlig synes jeg man bør gjøre fra seg sånt før man får barn, og i stedet ta med barna på ting på deres premisser. Fikk selv tilbud om å være med på en festival i sommer uten barn. Men vi var egentlig enige om at det var ett tilbakelagt stadium, så vi droppet det. Vil heller kose oss med vesla. Men som sagt, det er opp til hver enkelt.
lille je Skrevet 15. juni 2007 #10 Skrevet 15. juni 2007 Jeg var ikke ferdig med å være interessert i musikk da jeg fikk barn, dessverre... Og jeg vet nå ikke helt det med å ta med unger på ting på deres premisser, min pode hadde sikkert storkosa seg i babybjørn uansett om han var på festival eller bondegård. Masse å se på uansett.
dumme mamma Skrevet 15. juni 2007 Forfatter #11 Skrevet 15. juni 2007 Kjempe glad i musikk jeg og. Men må ikke dra med meg poden på festival for det da.
Sylteflesk Skrevet 15. juni 2007 #12 Skrevet 15. juni 2007 Er jo veldig forskjell på å sitte i ro og mak langt unna scenen, og på å stå rett foran høyttalerne og hoppe opp og ned. Har ikke sett VG-artikkelen, men hvis det er Norwegian Wood det er snakk om så er jo det en veldig fredelig og rolig festival, og absolutt familievennlig. Lite fyll og bråk. Tror ikke unger har vondt av å være med på ting som foreldrene også har glede av, men selvsagt må man bruke hørselsbeskyttelse.
lille je Skrevet 15. juni 2007 #13 Skrevet 15. juni 2007 Koselig å ha han med da. Så får han være ute, og hele familien er sammen. Mamma er glad, poden er glad. Så vokser han forhåpentligvis opp med god musikksmak:)
Bøggly Skrevet 15. juni 2007 #14 Skrevet 15. juni 2007 Jeg har hatt med meg min 8 uker gamle baby på utekonsert i Babybjørn. Satt ikke rett opp i høytalerne selvsagt. Han sov hele konserten igjennom. Tviler på at det var særlig skadelig - har iallfall ikke merket noen mèn, 6 år etterpå.............
Gjest_1001 Skrevet 15. juni 2007 #15 Skrevet 15. juni 2007 Ja, jeg kunne lett gjort det :-) Og du som sa at man burde vokse fra slikt før man fikk barn. Skal skulle pappaen og mammaen til en kompis av meg kanskje ventet til de var over 50 med å få unger. Eller kanskje aldri. Er musikkelsker selv jeg. Går på en del festivaler og konserter, men det er som regel på kveldstid og uten barn. Men hadde det vært en konsert jeg hadde hatt lyst til å se på dagtid utendørs så hadde jeg ikke nølt med å ta minien med. Fikset noen øreklokker. Han elsker jo musikk han også!
Gjest Skrevet 15. juni 2007 #16 Skrevet 15. juni 2007 Hehehe, jeg kan ikke hjelpe for at jeg blir litt lattermild.... Når man sier at sånt får man gjøre seg ferdig med før man får barn: Er det sånn at livet på en måte er slutt da? Da slutter man å feste, like musikk osv...?? Jeg kan selvfølgelig bare snakke for meg selv, men jeg har aldri latt det faktum at jeg har barn hindre meg i å gjøre noe. Det er selvfølgelig mye jeg har latt være å gjøre, men det er IKKE fordi jeg synes jeg er ferdig med det. Jeg er nesten 40, og jeg har tenkt meg på både en og to festivaler i sommer. Ungene mine er såpass store (4 og 12) at de får velge om de vil være med. Hvis de vil, utstyrer jeg dem med hørselvern/ørepropper, og så koser vi oss alle sammen. Vil de ikke, så finner jeg en barnevakt. Men jeg regner med at de har lyst, - de elsker nemlig musikk, og det gjør de fordi de har fått høre musikk, både på "boks" og live, siden de var ganske små. Kjærlighet til musikk må læres, - det kommer ikke av seg selv....
Carnivale Skrevet 15. juni 2007 #17 Skrevet 15. juni 2007 Jeg ville ikke tatt med meg småunger på festival. Ikke pga høy musikk og slikt, fins øreklokker for unger også, men nettopp fordi jeg HAR vært på festival selv (Norwegian Wood, Øya, Roskilde, Quart...). Det raver rundt med dritingse folk, og jeg syns ikke unger har noe i et sånt miljø å gjøre. Skaff barnevakt!
Gjest Skrevet 15. juni 2007 #18 Skrevet 15. juni 2007 I oslo spektrum? nei, festival som for eks NW,, SÅ KLART!! Hvorfor skulle jeg ikke ha tatt med snuppa? Hun hadde sikkert kose seg gløgg i hjel hun Man velger jo antagelig det som er mest barnevennlig å høre på. Jeg var selv på beach boys konsert som toåring å jeg stooorkoset meg
Fraggelhysa! Skrevet 15. juni 2007 #19 Skrevet 15. juni 2007 Klart jeg hadde gjort det! Ser ikke problemet med det i det hele tatt!
"min villemo" Skrevet 15. juni 2007 #20 Skrevet 15. juni 2007 blir litt provosert jeg også, de har ikke noe der å gjøre selv med øreklokker på. de trenger trygge og rolige omgivelser for ikke å bli stresset. de kan se rolige og fornøyde ut de babyene altså men å dra på en plass som har stort støynivå hører ikke hjemme sukk...
Gjest Skrevet 15. juni 2007 #21 Skrevet 15. juni 2007 Gjøre seg ferdig med å dra på konserter før man får barn?? Haha, det var teit...
dumme mamma Skrevet 15. juni 2007 Forfatter #22 Skrevet 15. juni 2007 Det har ingenting med kjærlighet til musikk å gjøre. Elsker musikk jeg og spiller selv også. Tuppa elsker også musikk, hun har hørt på musikk siden hun lå i magen. Nå klapper, synger hun og danser på sin måte. Kjempeglad når hun hører på musikk. Men jeg drar henne ikke med på festival av den grunn. Tenk på alt stresset, alle menneskene. Tenk så slitne de blir. Bare dra den som vil, men la de stakkars små få være hjemme. Men du kan jo elske musikk, og gjøre det du har lyst til selv om du ikke drar på festival. Jeg mener at når man mener at man er moden til å få barn, da har man også lyst til å finne på ting sammen med barnet som barnet selv faktisk setter pris på. Ikke alle steder egner seg for barn. Men jeg mener ikke at man skal forandre totalt på levesettet, har ikke gjort det selv heller jeg. Men det er tilrettelagt vesla!
lille je Skrevet 15. juni 2007 #23 Skrevet 15. juni 2007 Man kjenner da vel sin egen unge godt nok at man drar hjem hvis h*n blir stressa og sliten. Er da vel svært få som går rundt med en hylende og utilpass unge bare for å tilfredstille seg selv. De kan vel bli vel så slitne av dyreparker og tivoli da, mye stress og mye mennesker der og. Eller skal man generelt unngå steder med mye folk og sånt?
dumme mamma Skrevet 15. juni 2007 Forfatter #24 Skrevet 15. juni 2007 Nei, barna har bare godt av å se folk de. Men det jeg har sett tidligere er folk som skal få med seg div. konserter etc. Uansett om barnet er slitnet eller ei.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå