Gå til innhold

Min mann har ikke sexlyst

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min mann har omtrent ikke sexlyst i det hele tatt, og jeg bare lurer på om det er flere her som kjenner seg igjen? Er det vanlig at det er han som ikke har lyst? Har liksom alltid innbilt meg at det er mennene som alltid prøver seg, mens kvinnene som oftest prøver å vri seg unna og komme på en god unnskyldning for ikke å ha sex.

Helt siden vi begynte å ha sex, er det nesten alltid jeg som har tatt initiativet. Dessuten har han avvist meg mange ganger med å si at han er for trøtt, at han ikke har lyst, eller han bare snur seg vekk i senga, mens jeg faktisk aldri har avvist ham!

Vi har alltid hatt sex maks en gang i uka, og da tror jeg han bare gjør det fordi han føler at han må. Han vil aldri gjøre det andre steder enn i senga og aldri på andre tider av døgnet enn når vi har lagt oss om kvelden. Han har ikke behov for andre stillinger enn enten meg oppå eller han oppå, og vil bare gjennomføre fortest mulig. Ikke noe særlig med forspill eller kjærtegn.

Blir bare så frustrert over å ha et så skralt og kjedelig sexliv! Han er den jeg elsker og som jeg vil leve sammen med resten av livet, og vi har det bra sammen ellers, men må virkelig sexlivet vårt være på denne måten? Hver kveld håper jeg at kanskje i kveld tar han initiativ, men som oftest blir jeg skuffet og ender opp med å gråte meg stille i søvn. Har prøvd å prate med ham om det, og han vet at jeg syns det er vanskelig, men han gjør aldri noe med det. Han kan stryke meg over hodet og klø meg på ryggen før han sovner, men har rett og slett ikke behov for noe mer nærhet enn det.

Jeg er gravid i uke 38, men magen er ikke i veien, og jeg har fremdeles lyst på sex. Tror ikke det er pga at jeg er gravid at han ikke har lyst heller, for han har vært sånn hele tiden. Skjønner bare ikke hvordan han er skrudd sammen, og hvorfor han har så utrolig lite lyst. Noen som har det på samme måten, eller som forstår?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har det slik jeg også !!

Hender han har lyst , men det er uhyre sjeldent.

Tror han syntes det er rart siden vi bærer på et barn der inne, å han er nok veldig redd for å ikke ødelegge noe der.

Har også gått opp ca 27 kg så fikk beskjeden at han ikke tente på feite kvinnfolk.... ka skal en tro?

Skrevet

Jeg har ikke hatt dette problemet før jeg ble gravid, men nå har det blitt det. Gråt meg stille i søvn senest igår kveld. Føler meg så feit og stygg og tenker at det er derfor han ikke har lyst på meg. Selv sier han at han synes jeg er fin, men at det blir litt feil for han å ha sex nå, mens baby er i magen.

Jeg har termin om 6 uker og tenker at det blir flere måneder til neste gang vi kommer til å ha sex. Er bekymret for at da får vi problemer med å finne tilbake til det vi hadde, etter så lang tid. Dessuten har jeg lyst NÅ!!! Har virkelig behov for å føle meg attraktiv, men går bare rundt å tenker stygt om meg selv.

Så, HI; jeg forstår hvordan du har det. Har desverre ingen gode råd. Vil bare at du skal vite at du ikke er alene om det.

Men det er selvfølgelig ekstra fortvilende for deg at han er slik, selv når du ikke er gravid.

Håper dere finner ut av det etter hvert!

Klem fra meg som velger å være anonym (litt for privat dette her...)

Skrevet

Hei HI

Jeg ville bare skrive til deg å fortelle at du er langt fra alene. Jeg var en stund inne på Bli Gravid-forumet og der fant jeg trøst i at det ikke bare var jeg som hadde et lite aktivt sex-liv. i motsetning til deg har vi et ganske spenndene sex-liv med masse forskjelige stillinger, steder og hjelpemidler, og vi elsker det begge to. problemet er at det skjer så sjelden at jeg blir gal. Jeg prøver meg masse, men han er kjapt ute med å si at han er trøtt, slite, det er for varmt osv.. Vi har sjelden sex mer enn et par-tre ganger i måneden (derfor var jeg lenge på Bli gravid-forumet). Nå når jeg er gravid har vi hatt sex 4 ganger (på 7 måneder)

Det jeg vil si er at du er ikke alene. Når svogeren min sitter å tuller med at det blir altfor lite sex på han, sitter samboeren min å jatter med, så inntrykket du sitter med forsterkes av at mannen aldri tørr innrømme at han er den som ikke vil.

Har ikke noen forslag annet enn at skal du prøve deg, så klin til med sexy undertøy, med stay-ups ol, og legg deg på stuabordet i sexy stilling. da er det iallefall vanskeligere for han å si nei enn hvis du bare prøver deg gjennom kosing i sengen. Det har iallefall vært min taktikk.

Ellers har jeg vel ikke så mange gode råd, annet enn at du skal vite at det finnes mange jenter som sitter i samme situasjon som deg, det er bare ikke akseptert å snakke om det.

Vet ikke om det var så mye til hjelp, men en fattig liten trøst iallefall

Skrevet

Du er ikke alene! I mitt tilfelle er det (dessverre) slik at jegså jeg sliter med å ha lite lyst, samtidig som jeg savner sex, og savner å føle meg begjært og tenne. Jeg la på meg en del da jeg begynte å studere, og kan ikke fordra det. Det hjalp ikke med forrige svangerskap. Er sjenert for kroppen min, og forstår at jeg nok gjemmer meg litt, og derfor ikke greier å ta frem sexy-meg... nå når jeg er høygravid er jeg enda lengre inne i skapet... Men selv om jeg innser at jeg bærer på mye av ansvaret selv, så er jeg ganske frustrert over hvor lite interessert han er. Det er alltid jeg som har tatt initiativet, og han avviser meg ofte. Trøtt, sier han. Han er også sjenert, tror jeg, og jeg greier ikke la være å bli irritert over at han nærmest spøker og tuller barnslig med det når han er tent. Ikke akkurat så det blåser lysten min i taket. Føler at jeg må dra sexlivet for oss begge, og virkelig arbeide for å tenne. Vi går og snakker med en familieterapaut, sånn sporadisk for å rense lufta litt, men har enda ikke greid å bryte isen på det temaet. Det er veldig sårt for oss begge. Jeg håper virkelig at vi greier å finne ut av det sammen, for det tror jeg vil bringe oss veldig tett. Foreløpig er jeg ganske lei meg, på mine og hans vegne. Skulle ønske vi greide å begynne å trene sammen, eller no´, så han kunne føle seg stor jeg sterk, og jeg litt "lekker"...

En gang i uka? Vi har hatt sex 7 ganger eller no´ siden forrige fødsel, for to år siden. En gang siden jeg ble gravid nå - som må ha vært resultat av en usedvanlig fulltreffer...

Jeg innser at dette ikke var et innlegg der det var mye trøst å hente, annet enn at det er andre som har det som deg, og kanskje til og med litt "skrinnere"...?

Skrevet

hehe akkurat som å lese om meg.er skikkeligt frustrerende å føler meg veldig lite attraktive.....min har også vært slik hele tiden,litt mer hypp med en gang i forholdet,men en god rutine på alt å samme stilling ser ut som han trives med.jeg holder på å bli gal for jeg vil ikke alltid vite åja nå kommer det....i 2 år godttok jeg at jeg ikke fikk orgasme for han tror at det er bare å kjøre den inn så skulle det gå for meg,jeg ville nesten ikke ha han mer...prøvde å hinte litt å det endte gale for nå mener han at han er totalt udugelig å ikke får til noen ting,var jo ikke det jeg sa til han engang.så at vi venter en liten baby er nesten utrolgt....men hva tror du er gale siden di er slik,har gjerne lyst å forstå å ikke legge alt skylda på meg selv hell.....

Skrevet

Dette er HI. Takk for svar! Det er jammen bra at det går an å diskutere slike tema også her inne på BiM, og få gode og seriøse svar.

Godt å lese at jeg ikke er alene om dette problemet, og at det finnes andre i omtrent samme situasjon som forstår hvordan det føles. Selv om det ikke kommer så mange konkrete råd om hva man kan gjøre for å få det bedre, er det iallfall greit å få lufte tankene litt med dere her inne. Dessuten innser jeg at jeg kanskje ikke har det så aller verst, til tross for alt - føler med deg som skriver at dere bare har hatt sex 7 ganger på 2 år! Ikke kjekt for dere andre som sliter med det samme, men godt å vite at andre er i samme båt som meg.

Tror iallfall ikke vi bør legge for mye av skylda på oss selv. Når vi ofte har tatt initiativ, men stadig blir avvist, er det lett å lete etter hva som er galt med oss. Men tror ikke det fører noe godt med seg å finne negative ting ved seg selv. Dessuten tror jeg ikke at jeg er feit, jeg tror jeg ser ganske bra ut. Det må være noe med ham, jeg har jo prøvd alt for å prøve å piffe opp litt, til ingen nytte. Har også prøvd å vente og vente uten å ta initiativ, for å se om han får mer lyst viss han må "jobbe" litt for å få meg, men det funker ikke. Han virker bare veldig fornøyd med at han får sovne i fred og ro uten at jeg prøver meg. Kanskje må jeg bare finne meg i at han har lite lyst, og prøve å innstille meg på et liv med lite og kjedelig sex? Til gjengjeld har jeg jo en flott mann som elsker meg og som gjør livet mitt veldig bra på mange andre måter! Bare litt trist at vi ikke fungerer sammen i senga.

Skrevet

sånn har jeg det også.jeg vil gjerne ha sex men får det ikke til.det går ikke, gjør vondt.og han har heller ikke lyst.føler vi mister mye nærhet når vi ikke har sex med hverandre mer.trist tema egentlig.håper det ikke blir så lenge etter fødselen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...