Gå til innhold

Megling klokken 14 i dag!


Anbefalte innlegg

Skrevet

Andre meglingstimen vi har denne runden... Forrige gikk ikke bra, så håper vi klarer å bli enige i dag.

 

Wish me luck!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lykke til da, håper det går bedre denne gangen :)

Skrevet

Det gikk fint i den forstand at vi ikke kranglet og drittslenging uteble, men vi ble ikke enige og har ny time 25 juni...

Skrevet

hva sier de på meklingen da? hva anbefaller de?

Skrevet

Han vi går til er psykolog og han mente at et så lite barn trenger å være mest mulig i ro. Nå har far henne en uke i mnd og til sammen tre helger, når hun kommer hjem etter den uka, henger hun på meg spesiellt og blir hysterisk når hun skal legge seg eller om jeg setter henne ned. Han sa dette var vanlig og det kom av at hun hadde vært for lenge borte fra hovedomsorgspersonen sin og at dette måtte tas hensyn til og han mente at barnefar skulle gi seg og gå ned på samværet i og med at han ikke er villig til å flytte. Men barnefar mente at hennes reaksjon når hun kommer hjem måtte komme av at hun var redd for noe her hjemme, men det er hun ikke. Ellers er hun rolig og blid, vi ser hele følelsespekteret hennes noe hun ikke viser hos far, hun legger seg til vanlig tid uten problem og hun spiser godt og utvikler seg bra. Så jeg ga meg ikke og vi er da ikke enige om noen ting. Psykologen sa også at barnets ro og trygghetsfølelse og stabilitet i hverdagen bør komme foran samvær om samværet forstyrrer disse tre faktorene. Faren hennes er en god far, så det er ikke det det går på. Men rett og slett at hun trenger mer ro og spesiellt nå som hun begynner i barnehage og det skjer noe nytt i livet hennes.

Skrevet

du sier: "vi ser hele følelsespekteret hennes noe hun ikke viser hos far"

 

betyr det at hun altid er glad der? ikke slår seg vrang ikke krever ting?

barn oppfører seg somregel fint ovenfor mennesker de ikke er trygge på.

akkurat som oss voksene.

 

jeg syns fremdeles du gjør det rette!

Skrevet

Hun er bare blid og stille og rolig når hun er hos faren sin. Og dette satt han og skrøyt av på timen i går noe som selvsagt slo tilbake på han. Tror jeg gjør det rette ja. Men det var godt å få besvart endel av disse tingene av en psykolog som selv er far også. Er mange alenemødre her som lurer på disse tingene. Han fortalte at han hadde vært borte hjemmefra i 4 dager nylig (han er gift og har to barn) og da han kom hjem, klamret datteren på 2 år seg fast i han og hang på han og om han satte henne ned ble hun hysterisk. Akkurat det jeg opplever da min datter kommer hjem fra samvær. Han sa at dette kom av separasjon fra sin nærmeste og det er langt fra bra for et så lite barn. De klamrer seg fast fordi de er livredd den personen skal bli borte igjen:-( Stakkars unger!

Skrevet

huff da, det hørtes ikke noe koselig ut for jenta di. Og som han sier så er det unormalt at barn bare er glad. Håper du får gjennom dine ønsker for det virker ikke som at barnet står i første rekke. Ihvertfall ikke det barnet faktisk trenger og ikke det pappaen tror er rett.

Skrevet

Kjenner meg veldig igjen der TigerLily. Og her er samværet på det lengste 3 netter. Bortsett frå ferier. Barnet henger på meg som en klegg, stritter nesten imot når jeg setter h`n ned. Hos faren klarer h`n fint å sitter for seg selv over lengre tid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...