Anonym bruker Skrevet 15. juni 2007 #1 Skrevet 15. juni 2007 men er en grei far ellers, hva hadde dere gjort med saken?
Lillejonas Mekkemikkel Skrevet 15. juni 2007 #2 Skrevet 15. juni 2007 Kan man gjøre noe med andres sak?
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2007 #3 Skrevet 15. juni 2007 Jeg ville aldri latt barna mine vokse opp med en far som har rusproblemer og er kriminell. Har selv vokst opp med en alkoholiker som barn, og ser hvor stor skade det har gjort.
Lillejonas Mekkemikkel Skrevet 15. juni 2007 #4 Skrevet 15. juni 2007 Foreldre med rusproblemer er en annen sak.
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2007 #5 Skrevet 15. juni 2007 Så du ville vært villig til å satse på at guben dopa seg litt i helga, solgte litt og ga seg med begge deler når han ble 35 år? Tror du det er slik? Villig til å ta sjansen? Du blir ikke rusmisbruker over natta. Når denne mannen da ikke har noe "problem" med dette, er ikke rusmisbruker, skal bare spe på inntekten for å ta med ungene til Tusenfryd, er det da greit? Hva med de han selger til, har han ikke et ansvar der også? Jeg tenker at noen som bagatelliserer bruk og salg av dop ikke har det som skal til for å gi barn en god oppvekst. Det blir litt slik: "Jeg tar meg ett skudd når jeg koser meg i helga". Bullshit!
Nusseline♀♀♂ Skrevet 15. juni 2007 #6 Skrevet 15. juni 2007 Foreldre skal jo gå foran og være et forbilde for barna sine. Vil du at barna dine skal bruke og selge dop? Jeg hadde gitt han et ultimatum: Dopet eller deg og ungene!
Lillejonas Mekkemikkel Skrevet 15. juni 2007 #8 Skrevet 15. juni 2007 Jeg ville ikke bodd sammen med noen som solgte rusmidler på det illegale markedet. Jeg ville også sørget for å ha det daglige ansvaret for ungene. Men man kan ikke "gjøre noe med det" hvis det er det han har bestemt seg for. Og PS: Jeg har et generelt inntrykk av at folk som liker rus som "kicker" oftere er disponerte for rusavhengighet enn de som foretrekker en roligere og mer gradvis rusopplevelse. Førstnevnte er ofte ikke tilfredse med det de har, men er til en hver tid ute etter noe mer, større og bedre. Det er et vell av nyanser her, og selvfølgelig er det mange som har et forhold til rus av en slik art at det ikke gagner dem, men det er langt fra alltid slik.
Lillejonas Mekkemikkel Skrevet 15. juni 2007 #9 Skrevet 15. juni 2007 http://www.forskning.no/Artikler/2005/november/1131524024.94
Gjest Skrevet 15. juni 2007 #10 Skrevet 15. juni 2007 Jeg hadde gått fra han tvert om han ikke kutta det ut MED ÈN GANG og -aldri- snakka om det igjen, utenom forebyggende moralpreken til sine barn. SÅ tverr er faktisk jeg! Og det står jeg 100 % for. Jeg er like mye imot hasj (det er noen som ikke regner det som dop) og jeg er også imot alkohol om man ikke kan begrense seg. En fest i ny og ned går helt fint, men å ligge på dagevis på flatfylla vil jeg ha meg frabedt. Også drikking hjemme foran barna (èn eller max to går bra, men da skal den ene forelderen være totalt edru) Ja, og så kommer det selvfølgelig an på barna alder. Små barn merker med èn gang om foreldrene drikker (lukt, smak, oppførsel etc) og det skal mine barn få slippe å oppleve. Men nå er jeg alenemor også da og er SPESIELT opptatt av å beskytte barna mot diverse dritt og faenskap. De har hatt det tøft nok mht brudd etc. Så NEI til dop.
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2007 #11 Skrevet 15. juni 2007 Det er lenge siden jeg gikk fra han og jeg har daglig omsorg. men i dag har jeg vært hos politiet og det blir iverksatt ransaking og spaning på han. hi
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2007 #12 Skrevet 15. juni 2007 Mitt moralske dilemma er at han vil miste jobben sin umiddelbart om han blir domfellt... Men nå er det for sent. Jeg har allerede meldt han. Kriminalitet og dop er noe jeg tar stor avstand fra og spesiellt når dette er en faktor i mitt barns liv. Så han får ta konsekvensen av sitt eget valg nå. hi
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2007 #13 Skrevet 15. juni 2007 Du er jommen grei! Tipper ungen din vil takke deg senere for at du fikk faren i fengsel. Der får han god opplæring av andre yrkeskriminelle, slik at han sannsynligvis aldri mer vil være i stand til å ta seg av ungen! SMART!
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2007 #14 Skrevet 15. juni 2007 Ja, for det er jo mye bedre at far selger dop, bruker dop, har en elendig omgangskrets som driver med det samme osv.. Tenk om han får dopgjeld og datteren hans er det kjæreste han har og det beste å true...Tenk om han tar dop når han har henne. Dette er også en voksen mann, ikke en ung fyr som ikke vet hva han gjør. Så kan du spørre hvorfor jeg var sammen med han. Han virker så skikkelig, har en bra jobb, oppfører seg pent, skjulte vennene sine for meg, drakk nesten ikke sammen med meg osv... Lureri alt sammen! Han selger dop til folk i alle aldre! Det kan være DIN unge han selger dop til i fremtiden eller andre du er glad i! Det er faen ikke greit! hi
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2007 #15 Skrevet 15. juni 2007 OG han er IKKE i stand til å ta seg av ungen sin nå heller når dette er en livsstil han syns er greit! hi
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2007 #16 Skrevet 15. juni 2007 Greit, han er tydligvis utdannet yrkeskriminell allerede! Mener allikevel ikke at du har noe med hva han driver med, når han ikke har ungen! DVS: Jeg ville selvsagt holdt ungen langt unna han for all fremtid! Noe mer synes jeg ikke det er din sak å gjøre noe med! Hvis han er så hardbarka kriminell som du sier; er du ikke redd for hva han kan gjøre med deg eller ungen, når han finner ut at det er DU som har tysta han!? Regner med at han er smart nok til å legge sammen 2+2, så jeg synes ikke dette var særlig lurt, nei! Håper det går bra med dere, men av og til kan det være lurt å passe på seg, sitt og sine, og ikke ofre alt for å redde verden! Men takk for at du tenkte på mine og andres unger, da. Det var veldig edelt av deg!
*bolla pinnsvin* Skrevet 15. juni 2007 #17 Skrevet 15. juni 2007 Meldt han til politiet, sørget for at han mistet foreldreretten og enten kastet han ut eller flyttet selv.
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2007 #19 Skrevet 15. juni 2007 Hadde anmeldt dritten, tatt fra han forelderetten og pissa i skoa hans!!
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2007 #20 Skrevet 16. juni 2007 Jeg kan nemlig ikke nekte han å ha barnet mitt og å ha foreldreansvar hvis ikke han blir dømt for dette. Og jeg kan rett og slett ikke sende barnet mitt til en person som lever slik. Jeg syns uansett at man skal melde fra om kriminalitet om man kommer over det. Han vil aldri vite at det er meg som har gått til politiet. Jeg er et anonymt vitne og etterforskningen vil bare bli iverksatt uten at mitt navn står noe sted. Han ville heller aldri skadet meg eller ungen fordi han vet at han vil få skylda umiddelbart. I og med at jeg ikke kan nekte samvær så er barnet nå hos han. Jeg liker det IKKE, men jeg må bare gjøre det likvell. hi
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2007 #21 Skrevet 16. juni 2007 Jeg syns du har gjort det eneste riktige i en slik vanskelig situasjon. Du står opp for deg selv og ungene dine og er helt klar og tydelig på hvilke grenser du har og hva du tolererer og ikke. Om det nå ender slik at han havner i fengsel, så er det fordi han har gjort noe kriminelt, ikke for at du tysta på han, som enkelte her sier. Han er selv ansvarlig for sine handlinger og må ta konsekvensene av det. Han har med andre ord tatt stor risk, og i mitt hode valgt vekk ungene sine selv. Ville du gjort noe som du kunne kommet i fengsel fra og blitt fraværende i ungene dine sitt liv over tid? Er det noe du kunne tenkt deg å forsake barna for? Det må heller ikke være slik at vi ikke tar affære når vi vet om noe som er galt. Det blir som å se og vite at naboen mishandler barna sine og ikke si ifra, for man er redd for å få bråk selv. Å være voksen betyr å ta ansvar. Det syns jeg du HI har gjort. Ønsker deg og ungene dine alt godt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå