Gå til innhold

Er det noen av dere som har Maxi Cosi Priori XP bilsete???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal kjøpe det til uken, men hva er det "summer cover" som man kan kjøpe som tilbehør? Hva er det som er unikt med det? Noen som har det sommer trekket?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Men du - vet ikke om du er klar over at setet kun er fremovervendt? Absolutt ikke for å starte en diskusjon her altså, men vet ikke hvor gammelt barnet er heller...

Summer cover er et trekk som du kan ta på stolen så ikke setetrekket blir så klamt å sitte i :-)

Skrevet

Ja, er klar over at det ikke er bakovervendt. Har Akta Graco bakovervendt/forovervendt nå, men jeg har aldri hatt henne bakovervendt.. Hun er 2,5 år nå..

Vet at alle testene sier at det er tryggest med bakovervendte seter, men jeg vil ha det maxi cosi setet.. Føler at hun sitter så godt i det.

Det setet jeg har nå ble jo diska fra testen i mor og barn for et drøyt år siden :-/

Skrevet

Vi hadde xp til gutta våre og var kjempefornøyde! Det er lett å montere, lett å vaske, lett å sette gutta i, de fikk god støtte hele tida. (Nå er de så store at de har maxicosi pute med rygg. Har bare hatt maxi cosi, vi.)

Skrevet

Ok, da forstår jeg bedre :-) Men om hun allikevel sitter fremovervendt er det anbefalt med putestol pga nakkebelastningen, Maxi Cosi Priori er er et kjempegodt sete fremovervendt altså, men ville sjekket ut f.eks. Maxi Cosi Rodi XP/XR også, hvis hun er under 15 kg ville jeg sett på Recaro Start...

Og altså, sånne tester må du bare ta med en klype salt! Dette setet var feilmontert i testen og var derfor det ble disket, det er et av de beste setene på markedet, så du kan være helt trygg på det :-) Tar overhodet ikke Foreldre&Barn alvorlig på sånne tester, de utelater alltid de viktigste kriteriene og tester i hytt og pine uten å være kritiske i det hele tatt, og så synes jeg det er påfallende at deres største sponsor/annonsør, HTS, vinner testene i det bladet år etter år etter år, mens bestselgere som vinner i andre land slaktes, diskvalifiseres eller feilmonteres... :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...