Gå til innhold

siste ord. kontroll på - 13 dager overtid, sent?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er ikke det litt lenge før det bestilles overtidskontroll på Ullevål? Kan ikke si jeg stoler helt og holdent på legen min akkurat nå, for vet at det er en baby større enn snittet der inne, og begynner å bli litt bekymret for at jeg skal gå helt til denne overtidskontrollen. Den blir jo sikkert ikke før i uke 43 i så fall, altså i 44. uke!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde termin onsdag 6. juni, og var til kontroll hos legen min nå på tirsdag, altså 6 dager etter termindatoen. Først sa hun at siden det var mindre enn ei uke siden termin var jeg nødt til å komme en tur til til henne ei uke etterpå (altså etter 13 dager, sånn som deg) før hun bestilte time til overtidskontroll. Da ble jeg helt oppgitt, så hun ringte Ullevål for å prøve å skaffe meg en overtidskontroll likevel. Og det fikk jeg, den 19. (13 dager etter termin), så det kommer tydeligvis litt an på om legen vil prøve!

Skrevet

Ja, de legene....

Begynner å angre litt på at jeg om ikke annet prøvde å fremskynde neste kontroll slik at timebest. på Ullevål kanskje ble gjort litt tidligere... Får håpe jeg får komme raskt inn hvis det mot formodning ikke skulle skje noe av seg selv før den tid!

Lykke til:)

Skrevet

Jordmora fikk mast meg til overtidsvurdering 11 dager etter termin siden sf-målene var så stor.

Men siden alt var i orden, sendte de meg bare hjem igjen. Så jeg må vente til mandag likevel, 14 dager over termin.

Så det hjelper ikke alltid å komme tidlig inn til sykehuset!

Skrevet

Hvorfor sier folk at de er på overtid når de ikke er det før det har gått 14 dager over termindato????

Skrevet

Nei, si det... - Vet jo at det ikke er reell overtid før etter 14 dager, men det føles bare så utrolig overtidig når magen er så utrolig stooor:D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...