Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Det er litt synd at du gir opp. Vi bør nok ha immunitet til sånne angrip eller tror de at det de tror er sant og fortsette med det. Du er et verdifult menneske med mye erfaring og det at du er inne her for å si din mening forklarer at du var såret av svigerdatteren din og vil ha rettferdighet.

Da jeg fikk ungen min syntes jeg at svigerforeldrene mine var masete og ville gjerne eie datteren min. Jeg var sårbar og fortvilet etter fødselen men etterhvert forstod jeg at ungen er ikke bare datteren min men også datteren til mannen min og barnebarnet til svigerforeldrene mine. Jeg er enig med deg at svigerdatteren din er psykopat fordi en frisk kvinne med sunne tanker ville aldri nekte barna å ha kontakt med besteforeldre uanset hvor irritert hun er på dem.

Det er litt latterlig at man irriterer over bagatelle ting som svigermoren passer på om plantene er vannet. Ville vi svigerdøtrene blitt irritert hvis det er våre egne mødere som gjorde det? Det finnes mange viktige ting i livet og mange svigerdøtre her sliter nok de samme problemene som meg men det er fordi vi har problem med å gi slipp på ungene våres og vi har blitt så kontrollerende og vil gjerne eie barna våres. Vi orker ikke å se at svigerforeldrene våre er glad i barne våres og har det fint sammen.

Vi har en makt kamp med svigermor fordi vi er så patetiske at vi ser henne som en trusel. Vi vil ikke se at det er sønnen til svigerforeldrene våres vi har giftet oss med men tvert imot, det er mennene våres dere har til sønner. Vi vil ikke innse at svigermødrene har båret, fødte og oppdro mennene våre og at de har passet på sønnene deres helt inntil vi kom i bilde og det er derfor de noenganger har det som en vane å se rundt i huset når de besøker sønnene deres. Vi vil gjerne glemme at mennene våre er glad i mødrene deres og etc.....etc.

Jeg utelukker ikke at det finnes svigermødre som har vanskelig for å gi slipp på sønnene deres.......sannelig det er svigerdøtrene som vil ikke gi slipp på barna deres som blir sånne svigermødre.

Det er trist at folk sårer hverandre og har ingen respekt til et annet menneske.

Jeg vil gjerne at du legger merke til at hun som skrev at det er vanskelig å spore deg fordi du er anonym.....er anonym...latterlig huh?!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det var bare en forklaring på hvorfor jeg trodde hun hadde skrevet noe hun ikke skrev, ikke en anklage om at hun var anonym.

Skrevet

"en frisk kvinne med sunne tanker ville aldri nekte barna å ha kontakt med besteforeldre uanset hvor irritert hun er på dem."

Ikke helt sant.

Kan være nokså store faktorer og viktige grunner til at en velger å holde barna sine vekk fra sine besteforeldre.

Trenger ikke være mentalt forstyrret fordi en vil beskytte ungene sine fra personer som ikke er bra for barna sine og som kun vil tilføre dem vondt og ikke godt....

Skrevet

Nei,nå er det nok.

Nå har det kommet så mye om at svigerdøtre er eiesyke osv.

I GOT NEWS FOR U:

Jeg har etter mange år funnet ut at svigermor er "motsatt" av "vanlige" bestemødre for å si det sånn.

Jeg var så godtroende og naiv og trodde at hun ville bli en god og trygg person,men fra de var babyer begynte hun med litt merkelige mindre pene kallenavn til barna,var litt brå og utålmodig med dem,litt stiv i maska og rett og slett ekkel og kontrollerende med meg,så situasjonen ble uutholdelig.

Jeg er ikke sjalu på moren til mannen min,hennes sønn.Jeg vil tvert imot at hun skal være ei grei mor,farmor og svigermor!

Det er det som har vært problemet.

At jeg ønsker at hun var god og tenkte mer med hjertet.Men hun er veldig skarp og kald.Hun vil bare at alle skal smiske med henne.

Jeg kan ikke forandre personligheten hennes,men ønsker bare litt mykere oppførsel mot oss.Hun klarer det liksom ikke,bare litt hyggelig noen ganger i små doser,og da skinner det igjennom at det er falskt.

Og dessuten er det hun som ikke vil ha kontakt hvis det er noe hun er misfornøyd med!!

Skrevet

Det jeg mener med innlegget mitt er å faktisk opplyse om at det ligger alltids noe mer BAK. Der er ikke bare å kutte ut,det er ikke slik det fungere i praksis,det er oftest en lang prosess som gjør at man etterhvert finner ut hva som er best for hele familiesituasjonen.

Jeg skrev jo at hun kutter ut meg/barna,og plutselig krever hun et eller annet igjen,for kontakten fra min og vår side blir redusert.Det sier seg selv.

Hun er ikke god å omgås for mye med.Hun er av typen som skal hele tiden gi andre dårlig samvittighet for alt mulig,og fokuserer mye negativt på "feil" og ubetydelige ting.hun har et helt annet perpektiv enn oss.

Skrevet

Jeg mente at en sv.datter ville ikke ha holdt barna sine fra å besøke sv.foreldre gitt sv.foreldre er interesserte og glad i barnebarna. Jeg skjønner noen sv.foreldre kan virke annerledes.

Skrevet

Situasjonen din er annerledes og kan ikke sammenlignes med "farmor" her. Jeg skrev et svar til henne om type sv.datter hun har og det betyr ikke alle sv.døtrene er like. Kansje jeg burde ikke ha generalisert men svaret mitt var ikke rettet mot en og hver svigerdøtre men mot dem som har vanskelig for å gi slipp på barnet og det inkluderer meg. Jeg hadde problem med sv.familien da det gjaldt datteren vår. De er snille og ville det beste for datteren vår men jeg ble bare rasende da de spurte oss for første gang om hun kunne overnatte hos dem og da var hun ikke ett år en gang. Men det går bra nå fordi jeg vet at datteren min er glad i meg og ingen kan erstatte meg:).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...