Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde i natt fra 23 til 05 rier hvert 10.minutt av og til ned til syv så opp til ti igjen. Jeg sovnet ordentlig rundt fem fordi da ga det seg. Det var skikkelig tak i ryggen og hadde forferdelige mensmerter da det pågikk og riene(kynner) varte i ca 45 sek. Jeg ringte føden å de sa jeg måtte vente til riene kom litt hyppigere (4-5min mellom hver) og at det var så vondt at jeg ikke greide prate. Dette er første gang jeg har hatt det sånn er det ett tegn på at jeg skal føde snart, el er det det som kalles kynnere? Jeg blir helt forvirra fordi jeg er førstegangsfødene og nå kjenner jeg ingenting. Håper det er noen vise kloke damer der ute som kan svare meg... :) ? (har 22dager til termin, så jeg er vel egentlig fødeklar)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjedelig, men høres ut som masrier. Ikke så vanlig første gang men veldig vanlig til flere svangerskap en har.

Jeg har hatt tre slike netter den siste uka:( Det er slitenede...

Vel, har termin i dag så innen 14 dager har vi vel småen i armene:)

Skrevet

Jeg er 3.gangs og har hatt det sånn i natt, men ikke så lenge som deg. Frustrerende, men vi kjenner det nok når det VIRKELIG er i gang, for da blir de mye sterkere etter hvert.

Skrevet

Okej, tusen takk for svar. Så jeg kan forsatt regne med å gå til termin da eller over. Jeg trodde virkelig noe var på gang jeg... Buhuu

Skrevet

Jeg hadde en heftig dose (omtrent 5 timer) "maserier" eller "modningsrier" på tirsdag. Dagen etter fant jordmor 1-2 cm åpning, og 1 cm igjen av livmortappen. Hun mente jeg føder de nærmeste dagene, i hvertfall innen ei uke (om jeg tør stole på det da...).

Jeg har forstått det sånn at kynnere er den mildeste formen for rier; livmor trekker seg sammen, trener for fødselen. Så kommer modningsrier som kjennes som mensmurringer i både, eller bare mage og rygg. Nå åpner livmorhalsen seg (kan det sikkert ved kynnere og, men her er det hardere tak), livmor strammer seg, og trekker seg oppover hodet til barnet. Så er det "skikkelige rier" (som jeg enda ikke har prøvd), hvor livmora skal presse barnet nedover, samt trekke åpningen oppover hodet til barnet.

Altså samme ting, bare i heftig forskjellige grader... Det viktigste er å huske på at alt hjelper! Kynnere, modningsrier og riene i seg selv. Tenk positivt, slapp av, så blir de mer effektive, og en slipper mange av dem :-D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...