Gå til innhold

Har du noen gang sunket så lavt....

Anbefalte innlegg

Skrevet

at du har gitt blaffen i å vakse samboers klær??

Lurer på om jeg må gå til det skrittet nå.... Huff, så utrolig barnslig liksom, men.... Føler rett å slett han setter lite pris på det hverdagslige jeg gjør. Forventer nesten alt, som om det ikke er noen jobb å vaske hus, vaske klær, være hjemme med snuppa, handle mat, lage mat, vaske opp o.l.

Så jeg lurer på om han setter mer pris på det om han plutselig bare har èn ren boxer igjen, å at han må ta sin egen klesvask en ukes tid. Kjenner jeg er så lei!!

Det ER barnslig, men har du noen gang gjort det samme, og hvordan gikk det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du ha rett i at det er barnslig, ja.

Hva skal du oppnå med det?

Gjest Sekretøsa
Skrevet

hehe. Ja, jeg holder på med "antivask" nå faktisk :) KUN Fordi sambo klager på min måte og gjøre det på (ikke at han mener det så iherdig men)

Så i et par uker nå så har han mått vaske selv :) Funker det ;)

Skrevet

jupp, jeg har gjort det mange ganger... hehe..

Skrevet

Som jeg sa, at han kanskje vil sette litt mer pris på alt jeg gjør hjemme i løpet av en dag. Sier ikke at jeg SKAL gjøre det, men lurer på om han kunne fått opp øynene sine litt, og ikke bare forventet rene trøyer i skapet hver dag....

Han sier ikke han forventer det, misforstå meg rett, men han ser liksom på det som "fri" å gå hjemme "og ikke gjøre noen ting". Det irriterer meg.

Bare lurer på om det har noen kjent "effekt", hehe.... =)

Skrevet

Hvis en må gjøre det mange ganger, virker det da?

Skrevet

Siden du kun har fått et svar (spydig), så sier jeg "Go ahead" :) Har tenkt tanken flere ganger selv!!!! Og det var i en periode jeg jobbet, snuppa gikk i barnehagen, og sambo var hjemme... Og gjorde ikke en dritt. Klart min egen feil, men ærlig talt må man ikke behøve å si i fra. Skulle tro at en voksen person klarer å tenke litt selv også...... Jeg laget middag når jeg kom hjem. Vasket hus og klær, tok meg av snuppa osv. Han satt stort sett på PC'n.... Vel, vel. Gjør det, så får han se hvor "selvfølgelig" ting egentlig ikke er......... truseløs og sulten :) He, he. he.

Skrevet

Og i mellomtiden fikk du flere svar gitt, men kommenterte svaret til Sam........... med pms.

Skrevet

Nei, men jeg har truet med det mange ganger!! Noen ganger renner begeret over, og da må man ty til slike "ufine" tiltak. Jeg sier KJØR PÅ! ;o)

Skrevet

.... truseløs og sulten.... haha!! fine!! DET skal han jammen få smake litt på....

Skrevet

Det må vel være andre måter å få frem poenget på. Klesvask tar da ikke såååå lang tid. Du må jo vaske klærne dine og til barnet likevel, så det blir jo ikke noe "merarbeid".

Kan ikke se helt straffen i dette jeg.....

Hvis du absolutt skal straffe ham, må det vel være mer synlig å lage mat kun til deg og barnet f.eks.

Skrevet

Hehe! Nei, ikke enda:-) Men, sambo er flink til å hjelpe til hjemme heldigvis. Ingen av oss er glade i husarbeid, så da er det jo rettferdig å dele det på to. Han klarer å sette på en vaskemaskin i blant også.

Skrevet

Vasker aldri mannens klær jeg, ikke fordi jeg ikke vil, men fordi han synes det er greit å gjør det selv :o)

Skrevet

*noen som har det*

sukk....

jaja, han skal jammen få ta et tak fra nå av....

Skrevet

Her vasker vi begge klær, og vi vasker våre, partnerens, og barns klær. Hvorfor er det bare du som skal vaske klær da?

Skrevet

ps: jeg syns IKKE det er barnslig å la være å vaske klærne hans, så han får se selv at det faktisk er arbeid... ;)

Skrevet

Ja, det har jeg faktisk gjort.. flere ganger hihi..

Jeg bodde med 3 menn (en an de er min nåværende samboer) i et kollektiv da jeg var ung og sprek.

Dette var før jeg ble syk og jeg sprudlet av overskudd og energi og vasket alles klær, lagde mat og gjorde rent og alt var fort gjort og kostet meg ikke noe.. Likte å gjøre livet lettere for andre..

Jeg lå to uker etter en operasjon en gang.. Guttene fikk ikke i meg mat og jeg var ganske dårlig så de ringte etter moren min som satte seg på neste tog..

Hun fikk i meg litt mat og da jeg kom meg var jeg imponert over hvor godt guttene hadde klart seg selv..

I ettertid viser det seg at moren min hadde vasket den største haugen med klesvask hun noen gang hadde sett og tatt oppvasken som fløt over sine breddegrader på kjøkkenet.

I nyere tid hadde jeg en periode da jeg jobbet veldig mye og følte at min samboer ikke satte pris på noe av det jeg gjorde hjemme.

Jeg lot være å vaske hans tøy til han var tom for rent undertøy.

Da tok han hintet og forstod at tøyet ikke vasket seg selv.

Det er kanskje utspekulert og barnslig å bruke det på den måten, men det er da ikke barnslig å ikke vaske sambos klær..

Syntes godt du kan "gå ut i streik" litt.

Det er viktig i et forhold at man får føle at man blir satt pris på.

Skulle vært mulig å si dette med ord, men ikke alle menn forstår det om ikke det demonstreres.

Skrevet

Jeg har ikke gjort det selv, men kommer nok til å gjøre det...

Synes ikke det er barnslig jeg da, av og til må de faktisk stå der uten rene klær for å skjønne at en faktisk mener alvor!

Skrevet

Jepp det har jeg. Men det var ikke noe godt forhold jeg var i heller. Det ble slutt etter en stund.

Min nåværende samboer vet at hvis tøyet hans ligger på gulvet ved siden av sengen så blir det ikke vasket.

Men på andre siden setter han STOR pris på alt jeg gjør, og forteller meg det veldig ofte

Skrevet

Mannen har aldri sunket så lavt at han har gitt meg grunn til det. Men om han ikke bidro hjemme så ville jeg ikke nølt et sekund! Det er ikke du som er barnslig her.

Jeg tar all klesvasken, men mannen lager alle middagene. Luksus, jeg vet det :) Han er fornøyd han også, for han liker å lage mat. Det gjør ikke jeg, ikke er jeg noe flink til det heller.

Skrevet

nei, for han er så flink å vaske mine klær. :):) gode mann min!! men et år, så streika eg i julegavan, så måtte han trø til. så nå er han såå flittig å hjelpe meg, så vi har kosekveld før jul flere gang der vi koser oss med gløgg, julemusikk, levende lys, og pakker julegaver :):)

Skrevet

Ja, jeg har gjort det!

Det var ikke så lenge etter at vi flytta sammen, jeg jobba fullt og gjorde ALT husarbeid. (dette var når jeg var gravid...) Mens han satt hjemme foran pc`en sin. Han jobba litt da, deltid.. Han fant fort ut at han ikke hadde noen rene boxere, så da vaska han KUN boxere.. Spurte om hvorfor han ikke vaska no andre klær samtidig, og da svarte han bare at det gadd han ikke, fordi jeg ikke hadde giddi å vaske hans klær... Jaja.. Han er flinkere nå da, eller, han setter aldri på en klesvask, men henger opp klær, og putter det inn i skapene, og det er jo der arbeidet ligger ;)

Skrevet

Jeg har prøvd å legge alt han slenger fra seg overalt i en haug ved siden av senga hans, men kom ikke noe ut av det. ender med at jeg tar det til slutt likevel...

Men jeg har truet lenge med å kaste sokkenen hans i søpla hvis de blir liggende. Det har jeg gjort. Nå har han måttet kjøpe nye. Men hjelper det.- Nei. det ligger et par der fra i går..... de får sjangsen ut dagen........

Ja, jeg har sunket så lavt.

Men det gjelder for det meste arbeidstøyet hans da. Er så mye av det. Pentøyet hans tar jeg vare på.

Skrevet

Vi vasker våre egne kær, deler på lillegutts og håndklær og slikt:) Flott ordning!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...