Gå til innhold

Akupunktur mot tett nese?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har erfaring fra akupunktur i forbindelse med potte tett nese i svangerskapet, og hvor mye koster det sånn ca? Virkning? Er begrenset hvor mye nesespray jeg tør å bruke, men har ikke sjans til å puste ordentlig uten. Wræææl.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det finnes en del akupunkturpunkter som virkelig får fart på nesa, men hvor langvarig effekt dette har må du nesten sjekke med en akupunktør. Det vil garantert variere fra person til person. Jeg har fått slike nåler i forbindelse med forkjølelse, og det virket i alle fall på meg!

Jeg betalte rundt 350 kroner per akupunkturtime, men første time er ofte ekstra lang, og da betaler man mer. Prisen varierer nok ganske mye.

Har du prøvd nesespray med bare saltvann? Det skal løse opp. Jeg har også hørt at man bør unngå inntak av melk og melkeprodukter ettersom dette er slimfremmende, men derom strides de lærde.

Skrevet

Jeg forsøker med saltvannspray, men det har null virkning. Skylller også nesen flere ganger med saltvann. Ligger også med hodet høyt om natten. Er generelt plaget med bihulebetennelse, og må mest sannsynlig ha en opperasjon (har hatt en allerede) - men det må vente til etter bebisen er født. I løpet av den tiden jeg har gått gravid har jeg hatt bilhulebetennelse mange ganger allerede (er i uke 10 nå) - betennelsen danner seg nesten med en gang jeg blir tett, så derfor må jeg prøve å unngå tetthet. Men blæh..det er helt umulig og nå er jeg stokk tett igjen :( Skulle gjerne visst hvilke akupunktur-steder i oslo som er ok. Ringte ett nå men hun dama som tok telefonen virket helt snål. :)

Skrevet

har vært tett i snart 9 mnd nå, og er selvfølgelig dritlei!! Har hatt en akupunkturtime (egentlig modningsak.) hvor jeg bad om nåler mot dette. Merka ingen forskjell... men håper på at neste gang også kan hjelpe. MIn erfaring er at jeg har blitt tettere de periodene jeg har brukt nesespray... altså, du blir mer avhengig! men jeg bruker det nå de siste ukene om natten for å få sove (hadde ikke hatt sjans hvis ikke!!).

Skrevet

Samme problem her. Om dagen får jeg heller tåle det, men har ikke sjans å sove uten. Off.. Synes synd i deg som har hatt det sånn i ni måneder. Håper virkelig jeg slipper det (selv om det ikke akkurat ser sånn ut..)

Skrevet

Hvor ble nålene satt? Det skal visstnok være noen akupunkturpunkt på hver side av nese"vingene" (eller hva man nå skal kalle det) som er relativt effektive. Men disse er ganske vonde å sette, så det er ofte akupunktører styrer unna.

Ellers er det to punkt i ansiktets midtlinje, ved starten av neseryggen samt ved hårfestet (rett over neserygg-punktet altså) som visstnok skal fungere. (Jeg er ingen ekspert, mener disse punktene har i alle fall blitt satt på meg.)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...