Gå til innhold

Hva legger du i det å være fadder?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har spurt folk om de vil være vitner vi, for jeg har opplevd at noen legger veldig mye i det å være fadder... Hva legger DU i det?

Det er jo ikke sånn i Norge at man har noe ansvar for ungen om det skjer noe, og det er vel heller ikke så mange som oppdrar i den kristne tro... Ville jeg tro :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dessverre - ikke så mye. Passer på å følge opp med gaver til bursdag og jul. Jeg har ikke tid til mer. Synd, egentlig.

Men nå har barna mine vært på søndagsskole! Så foreldrene har jo et ansvar å følge opp de kristne tradisjoner.

Skrevet

Jeg er fadder til ei lita frøken.. Legger ikke så mye i det egentlig.. Kommer bare til å kjøpe gaver til henne på bursdag og jul! Så har jeg opprettet en konto som vi setter inn 50 kr per mnd.. Som hun skal få til konfirmasjonen sin! (50 kr merker man ikke fra kontoen liksom)

For meg er fadder bare en tittel.. Kommer ikke til å lære henne den kristne tro for å si det sånn :o)

Skrevet

Tror ikke så mange ser på sammenhenge fadder og kristen opplæring lengre.

Ligger vel mer i oppfølging på daglige ting. At du engasjerer deg i barnet. At du er en del av dens oppvekst.

Så skal jo faddere gi litt bedre gaver enn de andre ;-) Var hvertfall stas når vi var små!

Skrevet

Men blir det litt pes å bli spurt om å være fadder da? Jeg er så redd for at de synes det er stress å bli spurt..

hehe

Skrevet

Ja, det glemte jeg å skrive. Kommer til å være en del av hennes oppvekst ja! Siden det er dattra til bestevenninna mi... :)

Skrevet

Jeg er fadder til to. Er nøye med å følge opp bursdag og jul i allefall. I tillegg har jeg gitt påskeegg, reisegaver, overraskelsespakker før skolestart (småting som blyanter, viskelær osv), sydenturer (solbriller og ei t- skjorte). Hun ene bor ganske langt bort, men jeg prøver så langt det er mulig å være tilstede på bursdagen hennes.

Skrevet

Jeg ble råglad når venninna mi spurte jeg... Absolutt ikke pes! Synes det er så morro å ha litt "ansvar" over en unge som ikke er min og jeg da. Ikke ansvar, men.. hmm.. Hva skal jeg kalle det da? Jeg har ett barn jeg kan ta med på tivoli, kjøpe gaver til(er jente, jeg har gutt fra før så er litt stas å kjøpe rosa :P) kino, overnatting osv osv... Som ikke er mitt eget barn!

Sikkert ingen som skjønner hva jeg mener men...hehe

Skrevet

Oi.. Men er det da sånn at du ville vært skeptisk til å "ta på deg" flere, siden du gjør så mye utav det?

Har ei venninne som er fadder fra før, og vet hun har sparing. Men det er jo ikke det jeg vil hun skal si ja til.. En hilsen på bursdagen er koselig det, men ingen forpliktelser, liksom..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...