Gå til innhold

Prøvere & abort

Anbefalte innlegg

Skrevet

Prøvere er de mest ihuga på å hate abort. Fordi de prøver selv.

Hvorfor så egoistiske?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor er det egoistisk å mene at uskyldige liv trenger vern?

Skrevet

Spørsmålet mitt var ikke "hva er ditt syn på abort."

La meg reformulere:

Hvorfor blir prøvere så sinte på vennene sine fordi de tar abort? "Vi prøver selv å få barn.. såå.." såå? Skal dere adoptere da så de ikke tar abort?

Hvem faen er dere til å kalle dere venner som ikke respekterer andres valg?

Og til deg 09:04 - det er egoistisk å tenke at alle har samme forutsetning som en selv.

Skrevet

Abort er ingen lett løsning, og blir provosert når folk dømmer disse ned og nord. Hvilken rett har dere?????

Vi har selv strevd med å ha fått barn, hatt prøverør, men da min søster ble gravid på p-piller under studie sitt, hadde jeg ingen problemer med å støtte henne!

Skjønte dette var vanskelig, men for henne var det det rette, så slutt å kast stein på glasshus, prøv heller å forstå situasjonen.

Ha litt respekt og empati!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Skrevet

De fleste som prøver har sikkert ikke fortalt det til venner enda,og da kan jo ikke vennene vite at de prøver/sliter med å få til det som de selv vil kvitte seg med. Dersom de vet det,så kan det jo være at det hadde vært lurt å ikke fortelle om aborten til vedkommende prøver....

Skrevet

HI her.

Nei, jeg mener ikke at man trenger å gå til en som har prøvd i 20pp og si at man skal ha en abort, men om dette er din beste venninne i hele verdne, burde hun da ikke forstå ?

Jeg vet at ikke alle prøvere er sånn, men jeg ser ofte folk sier "vi prøver selv... så dette syns jeg var dårlig" ang venners aborter.

Skrevet

Syns ikke du burde ta alle prøvere under en kam her.. Jeg er en prøver, og har forsøkt å bli gravid siden august 05. Jeg er for selvbestemt abort. Og jeg har hatt ei venninne som har tatt abort mens jeg prøver... Jeg kan ikke sitte å bestemme at hun skal ha det barnet kun fordi JEG prøver å bli gravid. JEG kan ikke blir forbanna på henne fordi hun tar abort, kun fordi Jeg ikke klarer å bli gravid.

Det er mange faktorer som spiller inn under en abort... Og om en kvinne mener hun må ta abort, at det er det beste alternativ for henne, da skal hun få gjøre dette.. Og ingen andre enn kvinnen selv skal få ta det valget. Så selv om jeg er en prøver kan jeg likevel se andre veier enn kun min egen prøving. Jeg kan ikke være en dårlig venninne fordi jeg er en prøver. Om ei venninne skulle ta abort, så stiller jeg opp. Mitt liv er ikke hennes liv.

Skrevet

Enig med HI, en venninne bør kunne forstå og respektere det, og forvente å kunne komme å fortelle og bli hørt på!

Vi som er/har prøvd lenge, de fleste av oss har en god venninne vi forteller alt til om dette, oppturer som nedturer, da bør vi kunne gjøre det samme. Selv om vi ikke er enige eller ei.

En abort er vanskelig nok om en ikke skal kunne snu seg til en av de en stoler mest på!!

Skrevet

Snille. greie og alltid hyggelige doffine..

Jeg sier ikke at dette gjelder alle... Jeg blir bare provosert når folk sier at de blir så sinte for at venninna skal ta abort,når de selver har prøvd lenge..

Beklager om dette ble noe uklart..

Var litt redd du skulle lese dette og misforstå.. unnskyld..

Beklagende HI.

Skrevet

Jeg leste ikke hele linken heller da:-) Så etter jeg lagret at du hadde skrevet mer... Men jeg skjønner hva du mener? En som klager på sin venninne i en sådann stund er ego.. Jeg har ei venninne som jeg har gått gjennom masse med i 14 år.. Og når jeg har det ille, da går jeg til henne, og omvendt. Om jeg hadde blitt sur fordi hu skulle ta abort, da kan jeg ikke lenger kalle meg en venninne. Det går ikke ann å bli sur for noe slikt. En venninne er alltid en venninne, i tykt og tynt. Jeg og min besteste beste venn har delt alt av sorger og alt av gleder uansett, og slik skal vi også ha det i framtiden.-))

Skrevet

Helt enig!

Grepa kvinnfolk du, doffine!

HI

Skrevet

Hm... takk for komplimentet.. Men jeg ble så forferdelig nyskjerrig på hvem du er... Tydelig at vi har snakket sammen her inne før... massa maassa nyskjerrig:-))

Skrevet

Hehe vil helst ikke røpe min identet her inne akkurat nå, men skal si det til en du kjenner på msn etterpå så kan hun videreformidle det til deg.

Tenkte spesielt på deg da jeg skrev dette innlegget, var i fullstendig sjokk over en kommentar på en av sidene her..

Som at venner ikke støtter hverandre liksom. Syns det er så trist å se.

"Bestevenninnen min tok abort enda hun vet jeg prøver".. ikke mye bestis da ass.

Skrevet

Jeg hadde ikke avslørt deg om du hadde sagt til meg hvem du er:-)) Ønsker en å være anonym her på ting så forblir en det:-) Jeg har maange innlegg her inne som anonym, og er to som ser med en gang hvem jeg er:-)) hehehe.. finner alltid ut av det, men blir ikke avslørt da:-)

Det innlegget er ganske gammelt, er det ikke? Mener å ha lest det selv også.

Jeg ville ha blitt skuffet om min bestis ikke hadde kommet til meg i en slik situasjon, jeg.. Selv om jeg nå er i pp22.. venner stiller opp uansett!

Skrevet

Jo det er gammelt.

Hehe er mulig du husker meg.. for jeg husker et innlegg av deg en gang som jeg nevnte til en annen her.. og da sa jeg

kan du spørre doffine om hun skrev innlegget på krangle.. så stilen din med en gang ;)

Skrevet

ååå var kansje innlegget om stesøstra mi? og R med navn på V som spørte:-))))

Skrevet

Hehe ja var R med navn på V. men det var ang "hadde sex med meg selv i går... " istedet for sex med svigerfar:P JEg spurte altså V da!

Skrevet

Heheheheheheehehe... ah.. det innlegget ja:-) glis.. jeg bare måtte lage et artig et:-)))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...