frøken blå Skrevet 15. juni 2007 #1 Skrevet 15. juni 2007 Vi har. Gutten vår på 4 år plages med voksesmerter. Foreløpig er det kun på morgenen, og det er i beina han har vondt. Stakkars, får så vondt av han!! Noe som kan gjøres eller gis mot dette?
Gjest Skrevet 15. juni 2007 #2 Skrevet 15. juni 2007 lillebroren min har hatt det i mange år.. han er ti nå... han begynte å gå veldig rart pga det, litt sånn tå gange, løp sånn også.. han er veldig aktiv, spiller fotball å sånn.... begynner å gå seg nå, og han går mer og mer vanlig igjen...han har hatt det siden har var seks år hvis ikke før.. til og fra, men nesten sammenhengende di siste årene. det blir ikke gitt noe medisin mot det, men det blir gitt en ibuxkur.. eller paracet-husker ikke... men nå er din gutt liten da så da vet jeg ikke.. men du kan jo ta en tur til legen å høre hva han/hun sier.... kanskje han får det bare mindre dose...
Sheela-na-gig Skrevet 15. juni 2007 #3 Skrevet 15. juni 2007 Jeg har hørt at det hjelper å massere bena! Trenger visst ikke å gjøre det så veldig lenge.
*Kleopatra Skrevet 15. juni 2007 #4 Skrevet 15. juni 2007 Har ingen barn med det, men hadde det selv da jeg var lita. Husker godt hvor vondt det var! Lillesøstra mi også var plaga. Det vi syntes hjalp var at mamma masserte med Eis gel (fåes kjøpt på helsekost).
mammmamia ** Skrevet 15. juni 2007 #5 Skrevet 15. juni 2007 Lillegutt har det også..! Jeg pleier å massere han, noen ganger med en ganske varm, fuktig klut! Fikk høre av en bekjent at Ibux-gel kan prøves, men har ikke gjort det selv enda...
1 høne i haneflokken-født Skrevet 15. juni 2007 #6 Skrevet 15. juni 2007 mine gutter har hatt det begge 2, han ene veldig mye, vi har også massert og dersom det ikke da har gått bedre har vi gitt en paracet og det går over og han får sove igjen, har som regel kommet på nattestid/senkveld, varmt omslag skal også hjelpe(vri opp et håndkle med så varmt vann du klarer og legg det i en pose og legg på der det er vondt)
*Isabell* Skrevet 15. juni 2007 #7 Skrevet 15. juni 2007 Bruker å hjelpe at man legger bena høyt i tillegg til at man masserer. Jeg var veldig plaget som liten og det var dette mamma fikk beskjed om:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå