Gjest Skrevet 15. juni 2007 #1 Skrevet 15. juni 2007 Typisk altså. Har fått nesten 4000 mindre enn jeg skulle ha i feriepenger, tar vel en evighet før jeg får inn de siste...
Gemini77 Skrevet 15. juni 2007 #2 Skrevet 15. juni 2007 Er du sikker på at det er feil da? Kan det hende du har regnet feil? Jeg reagerte også men det var før jeg visste hvordan de regnet det.
1881 Skrevet 15. juni 2007 #3 Skrevet 15. juni 2007 Kontakter du dem i dag så vil jeg tro du har dem på konto i løpet av neste uke! Så irriterende og få for lite feriepenger når de klarer og gjøre feil! Her fikk jeg ikke mitt årlige ansvarstillegg så måtte ringe og purre på det, men jeg vet jeg får det før den 20 denne måneden.
Gjest Skrevet 15. juni 2007 #4 Skrevet 15. juni 2007 Det er allerede regnet ut.. "Feriepenger til utbetaling" skulle vært så og så mye, jeg har fått inn 3510 kroner mindre enn det på kontoen
Gjest Skrevet 15. juni 2007 #5 Skrevet 15. juni 2007 jeg har også regnet feil på det der før.... dete r litt vanskelig å forklare, men mange arbeidsplasser trekker nemlig endel for juli mnd... ettersom at du får lønn OG feriepenger denne mnd. feriepenger skal tilsvare en mnd lønn ( kanskje bittelitt mer). dette gjøres fordi du får lønn resten av året, og kan da ta fri uten å bli trukket i lønn.. om du skjønner.... sånn er det hvertfall for meg.. det er ikke bare å regne ut 12%.... hvis du får 80%lønn i permisjonen så kan det jo hende man bare får feriepenger etter den prosenten også, men det vet jeg ikke latså- kom jeg bare på nå...- da gjelder det i så fall meg også men detvar bare noe jeg lurte på nå altså.
Gjest Skrevet 15. juni 2007 #6 Skrevet 15. juni 2007 Gudene vet... Sitter i tlf med de som kjører lønn nå i alle fall...
Mockanin Skrevet 15. juni 2007 #7 Skrevet 15. juni 2007 Jeg også var ute for dette. Når jeg kontaktet lønningsavdelingen så fikk jeg beskjed om at det hadde med at lønnsystemet regner med 21 dager derfor har dem trukket meg 4 dager og så hadde dem lagt til en dag.
Gemini77 Skrevet 15. juni 2007 #8 Skrevet 15. juni 2007 Mamma til MieSofie08.11.06:), Lønn OG feriepenger i juli???? Hvor får du det fra? Ja, det er litt komplisert, men feriepengene er en prosentsats (normalt 12%) av ca 11 mnd brutto inntekt. I juni når feriepengene blir utlevert, så regnes det slik: Månedslønnen du skulle hatt i juni delt på antall dager du skulle ha jobbet. Da får man dag satsen. Så ganger man denne opp igjen med antall dager man har ferie (30 dager - 5 uker). Da kommer man litt i minus siden en mnd lønn ikke dekker 5 uker ferie, så man blir trekt ekstra. Så blir feriepengene lagt oppå der, og noe av det man har regnet ut fra prosentsatsen vil da dekke det minuset for den 5. uka.
Gjest Skrevet 15. juni 2007 #9 Skrevet 15. juni 2007 Har snakket med en dame der nå, men det var ikke hun som egentlig kjører lønn. Hun mente det var riktig, men jeg klarer fortsatt ikke å se det jeg altså...
Gjest Skrevet 15. juni 2007 #10 Skrevet 15. juni 2007 http://www.dagbladet.no/dinside/2006/06/02/467903.html Har brukt denne her og diverse andre jeg fant ute på nettet nå, jeg kommer opp med det samme der...
Gjest Skrevet 15. juni 2007 #11 Skrevet 15. juni 2007 Elendige brødhue... Jeg altså. Det var jo riktig. Hehe. Da er jeg happy igjen.
Cala75 Skrevet 15. juni 2007 #12 Skrevet 15. juni 2007 Hehe...så morsomt. Jeg fikk også feriepenger inn på konto i dag. Omtrent 3500 mindre enn forventet. Snakka med administrasjonen og fikk en forklaring. Det er fordi vi har 25 dager ferie (5 uker) og det er 22 arbeidsdager i en mnd. Så de trekker lønn for tre dager fra feriepengene. Jeg sliter framdeles med å forstå det egentlig. Men må vel bare godta at det er slik. Så dessverre er det nok ingen feil...
Bøggly Skrevet 15. juni 2007 #13 Skrevet 15. juni 2007 Ja, vi betaler for ferien vår i Norge, og så lenge vi har lengere ferie enn 1 mnd her i landet, så holder ikke månedslønna i juni til å kompensere for feriedagene. Derfor trekker de 3 - 4 dager av feriepengene også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå