Gå til innhold

kan noen hjelpe meg litt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barefaren har bedt om samvær. gutten min er 11 mnd og har ikke sett faren sin på 4 mnd så han vet jo ikke hvem han er. Har sakt at de tre første dagene så skal han være sammen med han i 4 timer med meg tilstede. og så der etter vil han ha han i 7 timer i 5 dager, syns det er mye jeg siden gutten min bare er vant til og være med meg hele dagen. og det blir ingen overnattning, og i tillegg til dette så har han med seg dama si som er ei ordentlig møkka kjerring, hun har skjellt meg ut og bare snakket drit om meg hun har aldri møtt meg engang,og tanken på at hu skal slå kloa i min sønn det vrenger seg innvendig. Har lyst til og nekte han samvær så lenge jeg vet hun er tilstede der pappan og gutten min skal være.

Noen som kan gi meg noe råd

klem

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bor faren langt borte, siden han plutselig skal ha veldig mye samvær på liten tid?

Og har du foreldreansvaret alene? Å nekte samvær pga damen er kanskje vanskelig, men at han skal ha sønnen i 7 timer 5 dager, det er det lov å sette ned foten på. Det kan jo bli travelt for begge to, når det blir så intensivt. Men du må rett og slett gjøre det du mener er best.

Skrevet

Hvis faren ikke bor langt unna ville jeg krevd at han så gutten litt hyppigere før jeg i det hele tatt lot han og gutten være alene. Hyppige og korte besøk er vel det som anbefales. Prøv å komme i en dialog med han ang dette. Syns heller ikke at det er urimelig at han tilbringer disse ukene med barnet uten dama. Når gutten har fått et lite forhold til faren kan dama "presenteres".

Skjønner at tanken ang dama skremmer deg men prøv å se positivt på det:) Nå veit jo ikke jeg grunnen til at barnefar har holdt seg unna i 4 mnd, men vi kan jo håpe på at kjæresten kanskje gjør sitt til at han tar ansvar! Det må ofte et kvinnfolk til på banen for å røske liv i disse mannfolka. "Min" barnefar kommer og går som han vil, og avogtil virker det som han er totalt forvirra ang det meste. Han flyr fra det ene kvinnfolket til det andre, men han har aldri tatt de med hit heller. (nå er gutten her da bare 6 mnd så han har bestandig samvær her). Mitt håp for denne mannen er faktisk at han får seg et skikkelig kvinnfolk som han kan klare holde på. Tror nesten det er eneste muligheten for at gutten skal få litt stabilitet rundt seg hva angår pappaèn.

• 2 uker senere...
Skrevet

Pappan bor helt oppi norland og, driver med dop og jeg tror ikke det kvinnfolket han har skaffet seg er noe bedre jeg har full ansavr for gutten min alene, og det har jeg hatt fra dag 1 selv om vi har hvert sammen men jeg sto for det meste med alt alene siden han ikke valgte og flytte nedover.Så jeg tror ikke det kvinnfolket klarer og røske liv i den mannen det tror jeg ingen får gjort, og det værste av alt dette er at han skal bli pappa igjen de har hvert sammen i 14 uker og hun er 12 uker på vei, og jeg skal love at jeg eier ikke sjalusi for dette i det hele tatt. syns det bare er så tragisk at halve kunne hvert nok, det er tusenvis av folk der ute som fortjener og bli foreldre, som tar virkelig ansvar for det de vil bringe ut til dette livet, men som ikke får det til uten og bruke masse penger på det, og folk som ikke fortjener det en gang som bare driter i all ansvar skal selvfølgelig spytte ut unger i hytt og gevær.

Skrevet

ja han bor langt oppi nordland, men har redusert tiden han får tilbringe med min sønn han får se han 5 timer fra den 6 til den 10 og det er det og ja jeg har foreldreansvaret alene

Skrevet

hva mener du med pappaen driver med dop?

er det sånn at han (eller dama) kan finne på og ta noe mens de passer barnet?

i tilfellet hadde ikke jeg godtatt noe samvær uten tilsyn.

jeg vet ikke helt hva jeg skal råde deg til. for jeg anner ikke hvor stor kamel du må svelge om du godtar at dama blir med.

men om du ikke har snakket med noen som dette så anbefaller jeg deg og ta en tur på familieværnkontoret og spørre de. du kan bestille time hos de til bare deg og det er helt gratis.

kansje de kan hjelpe deg og legge denne kabalen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...