Mamma`n til Markus =) Skrevet 14. juni 2007 #1 Skrevet 14. juni 2007 Jeg gikk ut i permisjon i slutten av januar. Får jeg feriepenger fra både NAV og arbeidsgiver da? Eller kommer alt fra en?
Tommage♀♂ Skrevet 14. juni 2007 #3 Skrevet 14. juni 2007 Du får feriepenger fra jobben for de ukene du jobbet, og fra Nav for 15 uker om du hadde 80% dekningsgrad, ellers er det for 12 uker
*Mi tesorito* Skrevet 14. juni 2007 #4 Skrevet 14. juni 2007 Skjønner ikke det opplegget der jeg ass.... Jeg fikk feriepenger fra jobben denne mnd (11000), men trodde jeg skulle få dette når jeg skulle ha ferie...??? har enda ikke gitt beskjed om noe ferie jeg da....
1881 Skrevet 15. juni 2007 #5 Skrevet 15. juni 2007 Feriepengene utbetales vanligvis når plassen du jobber på utbetaler dem. Man kan godt ta ferie når man skal, men da får man også lønn den tiden man er på ferie. Er slik dem gjør det i de fleste kommuner og større arbeidsplasser. Er jo bare og gjemme feriepengene om du er redd de skal brukes opp, men du vil jo få vanlig lønn om du ikke har avsluttet ditt arbeidsforhold når du tar ferie.
Gjest Skrevet 15. juni 2007 #6 Skrevet 15. juni 2007 jeg tror at hvis du vanligvis får lønn fra arbeidsgiver( og arbeidsgiver får betalt tilbake fra nav) så får du også feriepenger fra jobben sånn du pleier..... mens dem som får lønn fra navn hver mnd også får feriepenger fra nav.
Gemini77 Skrevet 15. juni 2007 #7 Skrevet 15. juni 2007 Fikk du permisjonspenger fra arbeidsgiver eller fra NAV da du var i permisjon? Fikk du fra arbeidsgiver så får du feriepenger fra arbeidsgiver. Fikk du fra NAV så får du kun feriepenger for de første 15 ukene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå