Gå til innhold

Andre som ikke orker gå for lenge og langt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg er utrolig glad i å gå, gjerne lange turer, særlig nå når det er sommer.

Og jeg går også i et litt raskt tempo (ikke noe powerwalking altså, men helt ubevisst).

Har ikke fått påvist noe bekkenløsning, men den siste tiden orker jeg ikke gå så langt. F.eks fra Majorstua til sentrum er nesten litt for langt å gå. Da merker jeg at det "stikker" i magen (nedre del... trolig kynnere, for blir gjerne hardt).

I tillegg må jeg jo på do veldig ofte også. (er 32+3)

Har lurt litt på om dette har med bekkenløsning å gjøre, eller om det er blæra som ikke tåler lange turer.

Har kjøpt gode sko, for merker godt 12 kg ekstra på fotbladene.

Flere som har det sånn???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har det sånn! Gikk meg en tur i butikken (10min gange) i sta for å handle middag og da jeg kom hjem en halvtime seinere var jeg helt ferdig!!

De varmeste dagene har jeg tatt med datteren min på fem med dukkevognen hennes som vi putter varene i og vannflaske...sa til henne at hvis mamma besvimer skal du få spyle vann i ansiktet mitt..hehe:)

Hun er faktisk en god hjelp allerede!! Hun blir såå stolt og når hun får hjelpe til:)

Så ja..jeg sliter med gåingen om dagen. Gleder meg til å gå med ungen i vogna i steden!!

Skrevet

Jeg har hatt det slik nesten hele svangerskapet jeg. Har ikke bil, og bruker sykkelen endel. I vinter måtte jeg imidlertid la den stå og gå. Da var jeg marroder når jeg kom hjem. Men skikkelig skikkelig ille er det blitt denne uka. Er 34+3 nå, og først nå er det ordentlig vond bekkenløsning på gang. Så nå blir jeg vel isolert her hjemme de siste seks ukene :-(

Skrevet

Jeg har ganske noyaktig na entret 3.trimester, og merker at jeg begynner a fole den ekstra tyngden som en byrde om dagen. Blir ogsa plaget med kraftige kynnere dersom jeg bedriver for mye med "fysisk utfoldelse" (hvis f.eks det a vaske badet gar inn i den kategorien - haha). Bekkenlosningen meldte sin ankomst her om dagen for fullt - kom over natten - helt utrolig! Sa na har jeg begynt a glede meg til a fa ut denne ungen allerede... Og jeg har tre maneder igjen - de kommer til a bli lange, ja!

Skrevet

Jeg og sliter med å gå for mye. En tur inn til byen (ca. 15 min.) , litt rundt der og så hjem igjen, så må jeg ha en hviledag neste dag..! Puh.. Føler meg litt ubrukelig, men trøster meg med at det er jo "bare" 5 uker igjen..høhø..

Skrevet

Yes! For to dager siden merket jeg at jeg overdrev gaainga--skulle aldri ha gaatt saa langt og saa lenge. Mannen min og jeg tok en siste tur sammen som bare oss to (vel, babyen er jo med da--men riktignok uten barnevogn) og reiste til Bergen paa "Norway in a Nutshell" tur. Vandret rundt i Bergen hele morgenen (hvilte oss riktignok en del, men mye gaaing ble det likevel), klatret bla opp i Rosenkrantztaarnet, og saa fant vi ut at vi skulle besoeke Trollhaugen. Det vi ikke visste var at det er 20-minutters gange fra bussholdeplassen til museet. Da vi var ferdig var jeg HELT utkjoert--maatte rett og slett legge meg ned paa benken paa bussholdeplassen og det flimret forran oeynene og jeg var kvalm. Vi angret begge to veldig paa at vi ikke hadde tatt drosje--men egentlig var det min feil fordi jeg sa til mannen min at dette klarte jeg. Han hadde likevel saa daarlig samvittighet etterpaa da...

Var veldig glad for at vi ikke gikk noe dagen etter...

Vanligvis gaar jeg mye, men naa maa jeg bare innse at kreftene ikke holder slik de gjorde. Usj...

Skrevet

Hvis jeg går får langt eller for mye så sier bekkenet i fra,og hvis ikke det sier ifra så sier kynnerene i fra. Kraftig også.. Så her har gåinga blitt kutta drastisk ned på.. Men er nødt til å gå i trapper da,for vi har trapper både på innsiden og utsiden,så de kommer jeg meg ikke unna... Bare 9 1/2 uke igjen da;)

Skrevet

jeg og sliter med å gå for tiden, og er like langt som deg...

litt kjedelig for den stakkar hunden min som ikke får så lange turer som han var vandt med.. men er jo heldighvis ikke lenge igjen nå da...

Skrevet

Har det på samme måte som dere. Har også en del problemer med bekkenløsning, men har prøvd å gå litt for det. Men de siste ukene har vært mer problematisk. For med en gang jeg begynner å gå så må jeg på do. Litt slitsomt å ikke kunne gå noe uten å føle det presset mot blæra. Men men, vi får tenke at det ikke er lenge vi skal gå sånn og at det snart blir bedre.....

Skrevet

Jeg har erfart at de vondtene jeg får under/etter turen er modningsrier

:-D Fikk beskjed av jordmor at jeg kan føde når som helst nå, så i går kveld gikk jeg og min kjære en rask liten tur (sliter ikke med bekken, som dere sikkert forstår), og på slutten klarte jeg nesten ikke bevege meg for modningsrier. Det var gøy! Så nå skal jeg snart ut igjen. VIL HA NÅ! (tror dette, som alle andre modningstips ikke hjelper om du ikke er klar for det, da...)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...