Gå til innhold

kan jeg ta pinex forte 2 timer etter forrige tablett?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det står ikke noe spesielt på pakka om hvor lang tid det bør gå i mellom,tok tablett for litt over 2 timer siden,men har vondt enda...Kan jeg da tablett nå da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du går inn på denne linken,så får du se pakningsvedlegget.Det sier at du kan ta 1-2 tabletter inntil 4 ganger i døgnet.Strengt tatt bør du da vente ca 4 timer til før du tar en ny tablett.

Jeg syns du kan ringe legevakten for å få bedre råd,kanskje sier de noe annet.Evt. kontakte legen som skrev dem ut.Har ikke legen gitt deg indikasjoner på hvordan/når/hvor mye du kan ta da?

God bedring!

http://www.legemiddelsiden.no/default.aspx?repid=0&PageID=66&IOID=938&editionid=5494&texttypeid=2&languageid=0

Mvh

Skrevet

Jeg jobber i hjemmesykepleien og anbefaler alle våre brukere til å ta en paralgin forte/pinex forte sammen med en vanlig paracet eller pinex. Dette har ofte bedre virkning enn 2 pinex forte:) Du kan jo prøve det!

Skrevet

Over en kort periode er det ikke noe problem å ta flere enn foreskrevet eller anbefalt.

Sist høst knasket jeg pinex forte etter en operasjon, sammen med ibux. Spiste så mange at jeg gikk ut av tellingen. Alt for ikke å ha vondt... Var i samråd med lege dette her.

(Siden den gang har jeg knapt hatt en hodepine, og har sluppet ta noe særlig med tabl., for jeg liker det egentlig ikke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...