Anonym bruker Skrevet 14. juni 2007 #1 Skrevet 14. juni 2007 Så et innlegg om dette på første trimester. Har egentlig ikke tenkt så langt enda ( 24 uker). Er det ikke litt tidlig nå? Er det noen her som har meldt seg på kurs?
Renate77 ♥med gutt og jente♥ Skrevet 14. juni 2007 #2 Skrevet 14. juni 2007 nei, og kommer ikke til å gjøre det heller. Har hørt at det er ganske bortkastet. Jeg har født før og trengte ikke noe kurs for det. Jordmødrene forteller hva man skal gjøre og hvordan man skal puste når man er på føden. )
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2007 #3 Skrevet 14. juni 2007 Har født før også + vært på kurs som student, men mannen vil gjerne på kurs. Når er det vanlig å gå? Føler det er litt tidlig, siden jeg bare er 24 uker på vei.
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2007 #4 Skrevet 14. juni 2007 Eller kanskje jeg skal sende han alene. Sikkert noen andre single der, som trenger å låne en mann:)
Renate77 ♥med gutt og jente♥ Skrevet 14. juni 2007 #5 Skrevet 14. juni 2007 Hehehe... Eller kjøp en bok om svangerskap til ham? Nei, jeg må si jeg synes det er flott at han tar initiativ til kurs!! Det er det ikke mange menn som gjør! Aner ikke når man går på sånne kurs, men innbiller meg at det kanskje er rundt 7 mndr...
L-O-V-E&prinsen+spireimagen:) Skrevet 14. juni 2007 #6 Skrevet 14. juni 2007 JM sa at for min del vil det være aktuelt i slutten av august/begynnelsen av september. Dette var visst helt vanlig... trodde det brukte å bli holdt før, men der tok jeg feil:) Har termin 27 sept...
scubagirl med scubababy Skrevet 15. juni 2007 #7 Skrevet 15. juni 2007 Vi går faktisk på slikt foreldreforberedende kurs nå. Vi synes det er et vel nyttig kurs. Vi prater med Jordmor, helsesøster, fysioterapaut og kommunelege. Vi har vært på sykehuset for omvisning, så nå vet vi nøyaktig hvor vi skal gå den dagen vi kommer på sykehuset for å føde. Samboer sier også at han synes at dette kurset er bra. Sist kurskveld var vi delt. Gutta snakket om sex under svangerskap etc. med legen (mannlig), og jentene hadde "trim" med fysioterapaut og litt opplæring rundt det med amming.. Min samboer har sagt til meg at han føler det er litt skummelt med samleie nå når magen min har blitt så stor, men så lenge legen kunne avkrefte at det er "farlig" var det liksom greit. Jeg kan forstå at fleregangsfødende ikke føler behov for et slikt kurs, da de vet hva de skal igjennom. Men 1.gangs burde absolutt følge et slikt kurs. Og så blir man i forkant også kjent med helsesøster og gutta føler større samhold til det å være gravid/bli en større familie.. Vi har forresten også snakket om det å bli skøvet i 2. rekke. Dette gjelder faktisk både mor og far. Det er jo den lille som får all oppmerksomhet... Både fra mor og far... Håper dette var kloke ord, slik at dere som får tilbud om et slikt kurs melder dere på..
elimor Skrevet 15. juni 2007 #8 Skrevet 15. juni 2007 Det kan være ventetid for å komme med på slike kurs, så jeg ville sjekket med en gang, selv om det sikkert er greit å gå på kurs mot slutten av svangerskapet. Je har vært på et slikt kurs i et tidligere svangerskap, som inkluderte omvisning på fødeavdelingen. Jeg synes kurset var veldig nyttig, selv om det finnes mange bøker og videoer (stort utvalg på biblioteket) som tar opp det samme.
mother to be :) Skrevet 15. juni 2007 #9 Skrevet 15. juni 2007 Jeg skal på slikt kurs på ullevål nå i slutten av juni. Har ikke termin før 14.sept, men siden de ikke kom til å holde noe særlig kurs i sommerferien, og man kanskje kan fø litt tidligere enn termin, ble jeg anbefalt av jordmor å melde meg på nå. Melder meg mest på pga følelsen, at man føler at man har bittelitt mer kontroll enn hvis man ikke har vært der... Da slapper jeg bittelitt mer av også... Er jo veldig forskjellig om man har bruk for sånne kurs eller ei, men alt som kan hjelpe på psyken (merker nemelig at jeg ikke akkurat gleder meg til fødselen) er verdt ett forsøk. Så håper jeg jo vi lærer noe fornuftig også da:)
Serial mom Skrevet 15. juni 2007 #10 Skrevet 15. juni 2007 Tror bare jeg blir mer nervøs,jo mere jeg vet om hva som skal skje! Stikker hodet i sanda litt til,jeg:-) Tamtamtam.... Selve det fysiske tror jeg at jeg har kontroll på,jeg har jo et greit grunnlag mtp utdannelsen,så vet hvordan jeg skal behandle kroppen min etter påkjenninga. Skulle vel mer ha gått et kurs på hva man gjør med babyen etterpå,for der er jeg helt blank! Hva skal de ha på seg? Hvor mye mat? Hva smører man stumpen med? Lærer man det også på sånn kurs,eller er det noe man bare må lese seg til,og få hjelp til av familie/venner som har født før? (er alene på østlandet,vi,så har inegn til å hjelpe oss med sånne praktiske ting,annet enn pr. telefon...)
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2007 #11 Skrevet 15. juni 2007 Nå har jeg meldt meg på kurs:) Begynner i midten av august og varer 5 uker. Har termin i begynnelsen av oktober, så det passet bra sa hun. Mange med termin rundt der på kurs. HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå