Gå til innhold

Har dere vært å etterkontroll med dere selv?


Tommage♀♂

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har vært på 6 ukers kontroll i dag. Fikk beskjed om at alt var bra. Var hos gynekolog og det var mye prat først, hvordan fødsel hadde gått, hvordan det er å være mor (noe jeg synes er slitsomt), og hun sa at det burde være større fokus på akkurat det hos helsestasjonene, at det er fulltidsjobb å være mor, og at man ikke skal forvente at man skal gjøre så mye annet. Hun sa at det spesielt blant eldre mødre er det et "sjokk", at man ikke får tid til så mye annet enn å ta seg av barnet sitt. Etterpå tok hun en ultralyd, sjekket livmor, knipemuskel osv. Synes det var greit å få beskjed om at alt så fint ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg skal i slutten av måneden. Gruer meg litt for jeg hadde en ganske tøff fødsel. Måtte klippes i tillegg til at jeg revnet endel, innover i slimhinnene eller noe. Måtte sy på operasjonssal.. Føles ganske bra nå, men har fremdeles et "arr" etter syingen. Men fikk beskjed om at alt skulle bli som før.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal om 1 1/2 uke.

Hadde KS.Noen som vet om man tar gynekologisk undersøkelse da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært på kontroll.. Fullstending bortkastet spør du meg.. Det eneste legen min gjorde var å ta blodtrykket mitt... VI snakket nesten ikke sammen og ikke no gynekologisk undersøkelse da det sannsynligvis ikke var noe galt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig at du ikke fikk noe gynekologisk kontroll? Er jo greit å vite at alt er bra. Selv hadde jeg hadde en meget tøff fødsel med graden før full revning og klipping i alle bauer og kanter. Ved 6 ukers kontroll var det fremdeles sårt og vondt og selv om legen sa at det ville bli bra så ble jeg helt deppa etter undersøkelse. Trodde det ville ta laaaang tid før jeg kjente bedring men heldigvis tok jeg feil. Etter 9 uker var alt i tipp topp stand og hvis jeg kan bli bra så kan alle bli det ,-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Pheona,

 

Vi snakket faktisk om dette på vårt første barseltreff, da en av mammaene ved forrige fødsel hadde vært hos fastlegen sin og han hadde da sagt at det ikke var nødvendig med etterkontroll hvis hun følte seg i fin form. Det ble da sagt at fastlegene er kanskje ikke de beste til å gjennomføre en slik kontroll, så anbefaler deg å gå til en gynekolog, da de er spesialister. Synes det var veldig greit å få tatt en GU, spesielt med tanke på om man har lyst på flere barn, så er det greit å vite at alt er som det skal. Min gynekolog tok seg veldig god tid, og det var mye prat før selve undersøkelsen. Glemte i tidligere innlegg å skrive at jeg også tok blodtrykk, blodprosent og så ble jeg veid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...