Nusse_83 Skrevet 14. juni 2007 #1 Skrevet 14. juni 2007 Det har vært endel diskusjon oppe i media rundt bruken av våtservietter til småbarn. Noe forskning har kommet frem til at det kan være fare for at barna kan bli sterile dersom man bruker dette. Jeg kommer til å bruke vanlige vaskbare kluter hjemme, og kanskje noen våtservietter dersom vi er ute på "tur". Hva mener dere om temaet og hva dere kommer til å bruke?
mill@jenta Fødte Lucas 7/6 Skrevet 14. juni 2007 #2 Skrevet 14. juni 2007 Vi bruker våtservietter ute på tur og engangs vaskekluter hjemme..
Gjest Skrevet 14. juni 2007 #3 Skrevet 14. juni 2007 Jeg brukte våtservietter ute på tur (d såg jeg venninnene mine gjorde også) og kluter hjemme. Men når han ble større begynte jeg med våtservietter også hjemme. Ble enklere da han begynte å få fast føde og fikk annerledes bæsj liksom. Han har heller aldri blitt sår eller noe,så det har fungert fint for oss.
Nusse_83 Skrevet 14. juni 2007 Forfatter #4 Skrevet 14. juni 2007 Herlighet selvfølgelig.. engangs vaskekluter er jo mye lettere enn å måtte vaske klutene.. hehe tenkte ikke på det jeg. Men får skylde på at jeg er førstegangs Hvorfor gjøre ting med komplisert enn man trenger.
Love my kidz Skrevet 14. juni 2007 #5 Skrevet 14. juni 2007 Førstegangs her også nusse, så vi får vel prøve oss frem. Jeg er i allefall sikker på å unngå våtservietter mens han er baby, såpass har jeg fått med meg ;-) Men skal jo ha med i stelleveska da, hvis ikke det går med en våt vaskeklut i en liten plastpose. Som sagt.. vi får prøve oss frem =)
Pooos PoPpEkLaR :) Skrevet 14. juni 2007 #6 Skrevet 14. juni 2007 Jeg husker jeg dreiv og styra med vannbalje og olje til å vaske pompen til datteren min...ga fort opp den tanken! Våtserviettene kom raskt på banen og gjorde alt mye lettere! Er jo veldig mange forskjellige typer å få kjøpt nå...
Enitsirk79 Skrevet 14. juni 2007 #7 Skrevet 14. juni 2007 Noen bruker "Mesoft" som de kjøpter på apoteket. Er visst ganske billig også. Det er kompresser som de har vann og litt olje på og funker fint til å få bort bæsjen med (har ingen barn selv så dette er kun ut ifra hva andre BIMMERE skriver).
bellamamma Skrevet 15. juni 2007 #8 Skrevet 15. juni 2007 Jeg brukte for det meste vanlige vaskekluter til forstemann, og sa hadde vi sa stor vask pa badet, at nar det trengtes litt ekstra vaks, sa satte jeg hele stumpen under rennende vann. Brukte ogsa mye babyolje da jeg vasket. Nar vi var out-and-about brukte jeg vaskeservietter alltid. Sonnen min har ikke en eneste gang pa 3 ar hatt bleieutlett eller noen form for sarhet.
Lillegutt og jeg Skrevet 15. juni 2007 #9 Skrevet 15. juni 2007 Mesoft er veldig bra - og man trenger ikke bekymre seg for skumle "ingredienser"! Bløtgjør dem hjemme, putt i en pose og ta med på tur! Fungerer like bra på rompe som på hender:) Kan kjøpe pakker á 100 usterile på apoteket til drøye 20 kroner.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå