Gå til innhold

Spontanabort?

Anbefalte innlegg

Skrevet

En venninne testet positivt etter prøverør, 4 dager senere begynner hun å blø, mye. Hun har no blødd i 4 dager og på klinikken mener de at hun meste sannsynlig har mistet. Men er det en sjanse for at hun fortsatt kan være gravid? Noen som har erfaring? Vil det være mulig å se noe på innvendig ul når hun bare er 5 uker på vei isåfall?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vanskelig å se noe på ul så tidlig. Jeg har sett hjerteslag så tidlig som i uke 6 + 4 tror jeg... De vil helst ikke før en gang i uke 7 eller 8, fordi det er så vanskelig å si sikkert.

-Hun har nok mest sansynlig mistet, men det er jo alltid håp i hengende snøre, jeg har hatt ganske mye blødninger i mange svangerskap, tre av dem har endt i tre skjønne, men akk så våkne barn.

Skrevet

Hadde du smerter da du blødde? Og blødde du mye eller var det bare litt? Hun blør nemlig ganske mye, som mensen. Tok en graviditetstest i dag og den var visst veldig positiv.

Skrevet

Dessverre viser graviditetstester positivt en god stund etter at man har spontanabortert, da hcg-innholdet i blodet ikke forsvinner så fort.

-Men hcg skal doble seg på 48 timer om fosteret utvikler seg, så de måler det vha. blodprøver på sykehuset, med akkurat to døgns mellomrom.

Skrevet

Ja jeg vet, men saken er at hun er ikke i hjembyen sin akkurat no, og orker ikke tanken på å vente med første blodprøve før på mandag/tirsdag og så ikke få svar før i slutten av neste uke. Er jo så kjipt å gå sånn og lure... så bare lurte på om det går an å blø mye og fortsatt være gravid, eller om de som har blødninger i sv.skapet som oftest bare har småblødninger.

Skrevet

Det går an å blø mye og fortsatt være gravid, men de som har blødninger i svangerskapet har som oftest bare småblødninger.

Blodprøvene blir tatt på sykehuset, det er vel ingen grunn til at hun skal vente til hun er hjemme, hcg-innholdet kan vel måles der hun er i morgen og på søndag?

Dette er et lotteri, for uansett om hcg-innholdet stiger, så er blødningen en negativ ting, som kan føre til at hun mister, selv om hun eventuelt fremdeles er gravid.

Jeg virker nok kald, ser jeg, og det er ikke fordi jeg ikke vet hvor nervepirrende dette kan være. Mine råd: Oppsøk lege, få helsevesenet til å gjøre det de kan, ta det rolig, både fysisk og, så langt mulig, psykisk. Fin en utrolig engasjerende bok, noe som holder tankene og tårene på en armlengdes avstand. Dette er ikke tiden for å glede seg, men det er heller ikke riktig på tide å sørge, selv om oddsene er svææææært små.

Skrevet

Hun vet at sjansen er veldig liten, men vil allikevel være sikker. Vi trodde bare det at hun måtte gå til fastlegen sin for å ta de blodprøvene, men da kan hun altså dra på sykehuset i den byen hun befinner seg no, selv om det ikke er her hun har verken fastlege eller utført prøverørforsøket? Må hun henvende seg via legevakten da? Sorry aller spørs¨målene, men vi er like grønn ¨på dette begge to da hun aldri har vært gravid før og jeg aldri har hatt noen komplikasjoner i mine sv.skap. Takk for hjelpen :-)

Skrevet

Glemte anonymknappen der ja.. shit au, ingen som vet hvem det er uansett...

Skrevet

Testet hun på den dagen som hun har fått bskjed om på IVF- avd. der hun tilhører? 13- 14 dager etter innsetting....

Skrevet

Ja hun testet 13 dager etter innsetting.

Skrevet

Vet ikke om hun er klar over det men eggløsningssprøyta kan vise positivt på en test, derfor bør hun ta en blodprøve.

Be henne om å ringe lege og forklare, kanksje hun får tatt en hcg prøve......

Skrevet

den skal ikke vise positivt så lenge etterpå, til og med i dag så var testen positiv. Har ikke tatt blodprøve nei, for hun reiste på ferie samme dag som hun testet positivt. Problemet er at hverken fastlegen hennes eller klinikken der hun utførte forsøket ligger i denne byen hun befinner seg i no.

Skrevet

Be henne om å ringe sin egen klinikk, kanskje de kan ta kontakt med nærmeste IVF- avdeling eller lege.

Men om hun blør mye, som en vanlig menstruasjon, så er nok toget gått. Men det er håp i hengende snøre:o)

Håper det ordner seg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...