Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

De på jobb kommenterer også om jeg spiser mye i deres øyne. Spiste 1 1/2 ball kl 12 , liten rømmegrøt kl 15 å 1 ball å litt for mye is-først fruktcoktail m softis så en stor kuleia i kjeks kl 18! (skulle vel bare tatt den første men hadde gått hele dagen å hatt lyst på noe! så jeg skeia ut) 2 brødskiver til frokost og kvelds.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

du spiser ikke mye men du spiser heller ikke særlig næringsrikt..husk babyen skal ha næring og det er proteiner,karbohydrater og riktig fett og ikke bare sukker og fett

Skrevet

Tror det bedre å spise flere ganger om dagen, enn å spise få store måltid. Jeg går o knasker på noe hele tiden. Har frukt dilla, og spiser derfor mye frukt i løpet at dagen. Hvis du har en strevsom jobb, er det viktig å spise nok. Prøv nå å få i deg sunne ting. Regner med at en ball er en potetball, og det er mektige greier. Prøv å hiv deg på frukt i stedet for is og godter. Det er bedre for kroppen etterpå. Bare ett råd fra en storspiser som likevel bare har lagt på seg 2 kg.

Skrevet

ball? potetball?? Hva i all verden er det for noe da?

Skrevet

en potetball er raspet potet blandet med rug/byggmel. Spises med saltkjøtt og grønnsaker. Populært fra trøndelag og nedover vestlandet et stykke.

Skrevet

Raspeball, komle, potetball....

Vestlandsmat, tror jeg.

Skikkelig guffent. Tror jeg er den eneste vestlendingen i dette land som IKKE liker det!!

:oD

Skrevet

1-2 skiver frokost, 1-2 skiver lunch, 2 frukter mellommåltid, kanskje et par kjeks om ikke kollegene har vært før meg og tatt resten i kakeboksen (hrm...), litt mer middag enn før svangerskapet, 1-2 skiver kvelds eller frukt, frukt/youghurt/litt snacks eller annet som "nattmat", -det er vel omtrentlig en vanlig dag. Noen dager går det 2 skiver til hvert måltid, andre dager mindre. Alt etter hvor sulten jeg er. Drikker mye mer melk enn før, litt juice og masse Farris. "Spis variert, ofte og lite" er et vanlig råd til oss gravide. Den tida vi er i nå er den tida i svangerskapet vi vanligvis skal legge mest på oss. Is er også godt, og at du har lyst på soft-is og kuleis har jeg stor forståelse for. Vi trenger en del kalk vett'u, og da sier lysta ofte til meg (spesielt i varmen): iskremmmmm... Jeg er litt over 170 høy, veide omtrent 63 før graviditeten og har lagt på meg rundt 7-8 kg til nå (ca uke 22). Det tror jeg er helt normalt. Omtrent det samme de to forrige svangerskapene mine. Utfra det du skriver, skulle jeg ikke tro du fikk i deg for mye. Det må du bare sammenligne med iforhold til hvor mye du spiste før, og om du hadde en vekt som lå innenfor det normale i fht høyden din. Tror de kollegene dine er ganske misunnelige på deg. Bare ikke la dem ta fra deg den herlige, store gleden av å ha et vidunder i magen, - som faktisk trenger mesteparten av de næringsstoffene du fikk i deg i dag. Bredere over baken og lårene bør du jo også bli etterhvert (kroppen vil ha et lite reservelager å ta av etter fødselen - naturen ordner opp - den er super slik!), så ikke bry deg om kommentarene deres, bare be dem vente med å uttale seg før de får egen erfaring.

Skrevet

1-2 brødskiver til frokost

2 skiver eller 3 knekkebrød til lunsj

2 poteter og 2 kjøttkaker + grønnsaker til middag

2 skiver til kvelds

Innimellom dette småspiser jeg på frukt, sjokolade og potetgull hver freaking dag, og det MÅ jeg slutte med. Trykker gjerne i meg et kakestykke også, og drikker enorme mengder brus. Mest pepsi max, men også litt cola. Iskaffe og karamellkaffe går det også noen av for dagen...

Skylder på at jeg har sluttet å røyke, jeg :oD

Skrevet

tja jeg spiser stort sett slik som jeg gjorde før graviditeten og hadde da en stabil vekt som jeg har holdt de siste 2 årene.

Frokost: 2 brødskiver med ost og skinke og 5 dl med melk og oboy. (MÅ HA det:)

Lunch: frokostblanding med melk. eller havregrøt med melk. har jeg tidligvakt på jobb er det en stor salat med brød til.

Middag: varierer VELDIG utifra hva vi spiser da siden vi begge jobber skift. Noen ganger spiser jeg mer til lunch feks gryterett eller lignende hvis det ikke blir middag.

men spiser litt mindre enn en vanlig middags porsjon (er ikke så glad i middag)...

Kvelds: 3 knekkebrød med lettere ost og smør.

3 dl juice

Spiser masse frukt immellom måltidene. Moreller, vannmelon, grønne epler, og litt druer går ned på høy kant:) hehe... samt saft is:)))

Drikker ca 1.5 liter vann hver dag samt 0,5 dl med cola light. (ikke nødvendigvis hver dag da, prøver å kutte ned på brusen)

Litt snacks blir det innimellom... Sjokolade, popcorn osv... men prøver å begrense meg litt:)

Skrevet

2 brødskiver til frokost

spiser ikke så ofte lunsj men gjerne et baguett eller omelett dersom jeg får lyst på lunsj

2 poteter og f.eks 2 biter fisk/ 1 1/2 kjøttpølse / 2-3 kjøttkaker med grønnsaker eller lignende til

2 brødskiver til kvelds

drikker desverre en del brus men har prøvd og erstatte det med ren 100% juice men litt vanskelig=(

spiser gjerne noe i mellom måltidene, yogurth, hvetebolle, moreller, epler, gullerøtter og av og til sjokolade=)

Skrevet

Skal vi se......

Jeg spiser ca 2 skiver til frokost med smør og gulost + 1 -2 glass melk

Så går det ca 2 timer så spiser jeg 3-4 frukt og kankje yoghurt

Så er det gjerne et par knekkebrød med div pålegg + vann

Så middag ( ris, poteter, gjerne fisk, salat)

Frukt igjen

Og altfor ofte en sjokolade til kvelds :(

Skrevet

1-2 skiver brød eller frokostblanding med skummet melk

1/2 kopp kaffe og frukt til mellommåltid

2 skiver til lunsj

frukt til mellommåltid eller noen kjeks hvis jeg ikke klarer å motstå fristelsen.

Fisk/kjøtt og grønnsaker til middag. Noen ganger brødskiver eller knekkebrød med makrell i tomat eller sardiner, hvis jeg ikke har lyst på middag.

Drikker sjelden brus, syntes det er noe kliss.. Men, is har jeg hatt veldig lyst på i det siste. Drikker også mye mer melk enn tidligere, da jeg nesten ikke drakk det før i det hele tatt..

Skrevet

Nå kjenner jeg ikke til sånn ball som du refererer til, men ellers synes jeg mengden mat du spiser høres bra ut, om enn ikke så veldig sunt, da... Men jeg tviler på at dette er menyen din hver dag, eller hva?

Sånn spiser jeg, sånn omtrentlig (varierer jo selvsagt litt fra dag til dag)

Frokost:

2 brødskiver

1 glass melk eller juice

1/2 eple

1 kopp kaffe

Lunsj:

2-3 brødskiver, event. knekkebrød

1 kopp te

1 yoghurt

Mellommåltid:

1 bolle el. l.

Middagsmat:

Fiskeboller i hvitsaus med poteter og grønnsaksbl. (det hadde vi i går)

Vann å drikke

Dessert:

Ispinne av noe slag.

Kveldsmat:

Et par tallerkener suppe eller 1 tallerken grøt.

Melk eller juice å drikke.

Skrevet

Potetball med mår er foresten kjempe godt.. får middag med svigers idag:) gleeeeeeeeeeeeeer meg

Skrevet

Jeg spiste 5 kake stykker igår og har veldig dåelig samvittighet idag............

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...