Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

De siste to månedene har jeg vært plaget av "prikking" og hevelse i begge armene(mest i høyre).Spesielt når jeg skal slappe av om kvelden,natten og om morningen. Er det flere som har opplevd dette, og hva kan eventuelt hjelpe?

Min jordmor hadde ikke noe erfaring med dette, men jeg bruker en støtteskinne det hjelper litt på. Jeg er nå i uke 31 i svangerskapet.

Videoannonse
Annonse
Gjest Ut på tur
Skrevet

Jeg merker at armene sovner om natten så jeg må snu meg litt oftere. Det kommer jo av at jeg ligger på dem. Det går bort bare jeg jobber litt med hendene.

Dersom dette bare kommer "uten grunn" ville jeg tatt en telefon til legen for det er jo et tegn på at blodet ikke strømmer helt fritt

Skrevet

Det er helt vanlig. Jeg sliter med det samme, og må styre noe veldig for å "vekke" armene. Det har vært sånn i flere uker nå, og jeg nærmer meg slutten.

Tror det er økt væske i kroppen som presser på nerver eller noe sånt.. Jeg har i tillegg til armer som sovner, prikking og fingre som er følelsesløse. I tillegg er det til tider vondt i fingrene mine. Carpall tunnelsyndrom tror jeg det kalles.

Nevn det for lege ved neste kontroll, men det er ingen grunn til å oppsøke lege bare på grunn av dette.

Skrevet

Jeg har hatt det sånn siden tidlig i svangerskapet,Det kan komme av mye væske i kroppen eller at noen nerver kommer i klem. I mitt forrige svangerskap hadde jeg det i bena,det var verre for da svimte jeg av ofte når jeg la meg ned.

Skrevet

Jeg er også plaget med dette. Det er helt normalt fordi vannet i kroppen presser på nervene sa legen min i sta. Jeg har også hatt vonde ledd i fingrene og det skyldes også vannet sa hun:)

Skrevet

hei!

har det åsså sån, er i uke 35. d prikker konstan å er nummen i fingertuppene, det er bare i høyre arm. kan nesten ikke ligge på den siden for da "sovner" armen helt.. jordmora sa det var normalt.. akupunktur hjalp kanskje..men gidd ikke det vis det kommer tilbake like fort.. siden æ har masse vann i kroppen som klem på nervan her å der..

Skrevet

Har også vondt i fingrene. Det verker i leddene og spesielt på morgenen og om natten. veldig ekkelt, men har skjønt at dette er ganske vanlige plager.. Mye rare ting med graviditet som ingen forteller deg om ja.. :0)

Skrevet

TUSEN TAKK for alle gode svar, det setter jeg pris på.

Det kan virke som litt dårlig blodsirklasjon, jeg skal prøve kiropraktor.

Og da skal jeg gi dere en tilbakemelding.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...