Gå til innhold

Brennkopper

Anbefalte innlegg

Skrevet

kan noen fortelle litt om det? Apoteknikeren trodde snuppas utslett var det... Trodde det var utslett pga fukt, jeg... på underleppa/haka, men hun mente det så ut til å spre seg...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

brennkopper er gule staphylococcer (ufarlige). kjøp brulidine på apoteket, og smør inntil 5 ganger daglig. vaske godt på hver kopp først med pyricept eller klorhexidin, ny bomullsdott for hver kopp. spør, og evt. plastre de som væsker. De smitter noe veldig. på god håndhygiene er viktig.

Skrevet

tusen takk:) men er det vondt? er bare masse "byller" i en samling liksom. og prøvde å dekke til med plaster men det nekta hun...

Skrevet

det er vel mer plagsomt enn det er vondt. jeg har hatt det selv i voksen alder, og syntes ikke det var videre vondt. men smør gjerne 5 ganger daglig selv om det står bare 2-3, og ta kontakt med lege om det ikke bedrer seg innen et par dager/over helga. og om det sprer seg.

Skrevet

ja smør det litt mer ennd et står, og kanksje ha på en plaster lapp om natten når hun sover- er jo sikkert litt irriterende sted å plaster da.

hvis det ikke slutter å væske innen et par dager så ring legen igjen, jeg måtte på penicelinkur for å få slutt på det. men det sprer seg fort hvis det først begynner å sre seg da....

gjør ikke vondt, men det klør jo litt da, synes jeg da. når det blir litt skorpe å sånn på det så er det lett å gå å pirke på det....

Skrevet

ok, tusen takk dere!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...