Gå til innhold

Det er egoistiske mødre som tar permen selv!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

...hehe, nei- ikke så bokstavelig men; Har lest endel av innleggene og overrasker meg over at flre av argumentene dreier seg om at mødrene ikke KLARER reise fra barnet sitt så tidlig, at det vil bli ille for mammaene, at mammaen og barnet har et ekstra nært forhold osv...Det er da UTROLIG EGOISTISK- det dreier seg ikke om oss, men om BARNA!!!

Jeg er selv hjemme med mitt barn, men kunne godt ønske at sambo kunne tatt litt av permen. Jeg har absolutt ikke lyst til å ut i jobb og forlate lillegull, men hun ville da vært med pappaen sin og vært i de beste hender..og utviklet et godt forhold til han, uten meg i nærheten..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg måtte ta all permisjonen og kunne godt tenkt meg å latt pappaen ta sin del av den. Men nå ble det nå ikke sånn uansett da siden det ble slutt.

Skrevet

Jeg er hjemme med barnet vårt enda, hun er 17mnd. Når jeg var hjemme med "permisjon", så skulle jeg ønske pappan kunne være hjemme litt, men hadde ikke krav på det, siden jeg ikke hadde jobbet.

Merker idag at, sambo ikke alltid vet hva han skal gjøre, hadde han vært hjemme si 2mnd med barnet f.eks så tror jeg han hadde vært mye mer sikker på seg selv, og være redd for å gjøre noe galt, så det at pappanene kan være hjemme med barnet, tror jeg er veldig viktig for faren, og ikke minst barnet.

Skrevet

ja, mange har funnet ut at det er best for familiens del av ymse grunner og det er jo helt greit- bare det ikke dreier seg om hva mor "klarer"

Skrevet

Men det forholdet mener jeg at fedrene kan få uansett om de tar permisjon eller ikke..

Selv hadde min samboer blitt sprø av å gått flere uker hjemme.. Men stiller opp og gjør ALT han kan for barna ellers..

Jeg har spurt han om han vil ha permisjon og det vil han ikke..

(han tar fedrekvoten, men deler den opp slik at ikke alt kommer på en gang)

Skrevet

Med eldstejenta hadde pappa full permisjon fra hun var 4mnd. Denne gangen har vi et anderledes barn. Hun tar ikke flaske, må ammes ofte blant annet pga mye gulping osv. Jeg kommer til å ta ut ferien min fra i fjor samtidig med at gubben har sine 6 uker permisjon, ikke for å "kontrollere" ham, men fordi puppene mine fortsatt er nødvendige å ha i nærheten for barnets ve og vel.

Skrevet

Jeg har all permisjonen selv og veldig glad for det. Har tidskonto så skal jobbe delvis om ikke så lenge, det har gått altfor fort. Men nå er jeg kanskje ekstra heldig og siden sambo er student og derfor har lang sommerferie, tilsvarende pappaperm og litt til.. Så han har ferie og jeg lang permisjon.. De får ikke vært så mye alene, men litt blir det jo, og mer når jeg jobber til høsten.. Syns det er deilig med perm jeg.. =)

Skrevet

Hehehehe, vi er helt enige i at jeg skal ha permisjonen... Men det betyr ikke at far ikke tar sin del, tverdt imot faktisk...

Skrevet

Dette klarer familier å bli enige om seg imellom. Vi velger jo det som passer best for vår familiesituasjon! Har ikke noe med egoisme og gjøre.

Kan ikke en familie få bestemme hvordan de velger å ta permisjon selv. Noen velger far, andre velger mor, men ingen bør tvinges verken til det ene eller det andre!! Det er ingen heldig situasjon.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...