Janne&Noah Skrevet 14. juni 2007 #1 Skrevet 14. juni 2007 Hver gang jeg kommer inn døra, og han sitter å leker med mamma eller andre, så begynner han å mase når han ser meg. Uansett! Han har det bra, er ikke sulten eller trøtt, men bare han ser meg eller hører stemmen min så er det på'an igjen. Er dette vanlig eller? Tester han meg? Førstegangs:)
Nummer 3 kom i november :) Skrevet 14. juni 2007 #2 Skrevet 14. juni 2007 Hehehe, unnskyld at jeg ler, men trassalderen??? Neida du... Det er han nok ikke ;-)
Stratos med 3 barn Skrevet 14. juni 2007 #3 Skrevet 14. juni 2007 Maser på deg og trass....? Jeg så ikke helt sammenligningen! Kan du forklare bedre?
Mille** Skrevet 14. juni 2007 #4 Skrevet 14. juni 2007 Hva dette har med trass å gjøre skjønner ikke jeg da men.... ;o) Han vil vel til mamman sin bare, veldig vanlig at de er mest knyttet til mamman sin, og kanskje har litt seperasjonsangst. Unger på 9 mnd trasser ikke, bare så det er sagt. )
Tigerlily -har jente&gutt Skrevet 14. juni 2007 #5 Skrevet 14. juni 2007 Han er ikke i trassalderen(eller selvstendighetsalderen). Til det er han for liten, men helt fra barnet blir født så har de et ønske(ubevisst eller bevisst) om å påvirke omgivelsene. Det at du opplever at han "maser" på deg dersom du kommer hjem etter å ha vært ute, tolker jeg som at han er oppmerksomhetssøkende. Han må sjekke at du fortsatt dekker behovene hans, selv om du forlater ham i korte perioder.
Janne&Noah Skrevet 14. juni 2007 Forfatter #6 Skrevet 14. juni 2007 Mente jo ikke akkurat trassalderen da!! Det er jo koselig at han vil være med meg, det er det jo. Men det er liksom ikke nok at jeg leker med han, eller duller med han i fanget. Han skal bæres! Helst rundt i hele huset. Jeg kan jo liksom ikke bære han hele dagen heller:) Og hvis jeg ikke gjør det så blir det masse grin. Er alene med han og han får min oppmerksomhet hele tiden. Bør jeg ignorere han litt mer, eller er det riktig det jeg gjør?
winneboo Skrevet 14. juni 2007 #7 Skrevet 14. juni 2007 Helt vanlig at ungene begynner å sutre når mammaen kommer. Mamma har vært dagmamma for snuppa de siste 6mnd, å hun fortalte at hun hadde ikke sutra en eneste gang når hun passa henne, men så fort jeg kom opp trappa å skulle hente henne så begynte sutringa...hehe... Tror de fleste mammaer opplever at barnet er supersnill å smørblid rundt andre men så fort vi kommer så begynner sutringa.
Stratos med 3 barn Skrevet 14. juni 2007 #8 Skrevet 14. juni 2007 Jeg har også opplevd min sønn på 9 mnd som mer masete i det siste. Jeg tror vi kan slå oss til ro med at det skyldes at det skjer så mye nå, min har ihvertfall stort behov for å stå og "gå" Helt "gæærn" om dagen. Bare de takler det litt bedre selv, roer de seg nok igjen. Men jeg orker ikke bære min rundt hele dagen, men du finner meg ofte langflat på gulvet mens sønnen min bruker meg som klatrestativ
Tigerlily -har jente&gutt Skrevet 14. juni 2007 #9 Skrevet 14. juni 2007 Det er mulig han har separasjonsangst nå(den begynner gjerne ved 8 mnd alder). Han har erfart at han er et eget vesen, som ikke er "festet på deg"(symbiose), derfor forsøker han instinktivt å være så nær deg som mulig slik at han er sikker på at du ikke forlater ham. Dette er en periode, og vil gå over ettersom han blir trygg på at du er der for ham og at du alltid kommer tilbake. Dersom han har motforestillinger mot å ligge på gulvet, så legg deg ned sammen med ham og lek. Du kan fint øve ham på å være "alene" på gulvet også. Hvis du er i rommet, gjør det ingenting om han sutrer litt. Gå bort til ham og kos litt med ham, og ikke løft ham opp så fort han protesterer. Hvis du er nødt til å gå ut av det rommet han er i, så snakk med ham helt til du kommer tilbake. Det er en fin øvelse. Det samme er "borte-titt-tei".
Blue Lady Skrevet 14. juni 2007 #10 Skrevet 14. juni 2007 Det er faktisk noe som heter 9-mnds trass. Leste om det i Trassboken som bokklubbene ga ut for en stund siden.
Tigerlily -har jente&gutt Skrevet 14. juni 2007 #11 Skrevet 14. juni 2007 Ofte får man et smil med en gang barnet ser igjen mor/far("å! Der er du. Deg er jeg glad i"), og deretter kommer gråten("vær så snill, ikke forlat meg igjen, jeg trenger deg")
englegull Skrevet 14. juni 2007 #12 Skrevet 14. juni 2007 En baby tester ikke - en baby er ikke i trassalderen;-) Dette er helt normalt ja;-) Mamma er best i verden vet du;-)
Stratos med 3 barn Skrevet 14. juni 2007 #13 Skrevet 14. juni 2007 Det tror jeg på! Gutten min begynte forrige dagen å hyle, slå og skrike på lekene sine innimellom, jeg kan ikke se hvorfor. Hvis jeg avbryter han i noe sparker han med bena og slår med armene mens han hyler som en gris. På butikken i går tok han tak i en vare, når jeg tok den fra han igjen hylte han sånn at folk forlot kassene for å komme å se hva vi drev på med...... Han har nettopp blitt 9 mnd
winneboo Skrevet 14. juni 2007 #14 Skrevet 14. juni 2007 Hehe jepp. Som regel springer hun mot meg og smiler, men så stopper hun opp å sier : NEI... å så sier jeg: nei vel.. å da begynner sutringa.hehe..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå