lilja70 Skrevet 14. juni 2007 #1 Skrevet 14. juni 2007 Skal være fadder, trenger en unik presang, kunne tenke meg å lage en bildebok med nattasanger, men trenger litt flere enn lykkeliten og kvelden lister seg på tå... -Og trollmor;-) Tips? Andre gode idéer? Skal gi en sølvskje fra meg og en gyngeelg (ikea) fra ungene, men savner liksom prikken over i'en. Hjelp? Ellers slår jeg dere i bane!!! (Var det kranglete nok???)
Edel Gran Skrevet 14. juni 2007 #2 Skrevet 14. juni 2007 Den der gode gamle "Byssanlull"? Husker ikke teksten, for jeg improviserer vilt i hver eneste barnesang jeg hekrer ut av meg... Men det er noe om "kjem tre vandringsmenn på vegen, den eine så .....". Informativt svar, ikke sant?!
lilja70 Skrevet 14. juni 2007 Forfatter #3 Skrevet 14. juni 2007 Ja, den er fin, den sang pappa til oss. Jeg skal nok finne teksten, om jeg først vet hva jeg leter etter. Takk!!!
Edel Gran Skrevet 14. juni 2007 #4 Skrevet 14. juni 2007 Jeg ble så inspirert at jeg måtte søke den opp på nettet... (Min private versjon inneholder langt færre maritime og religiøse referanser...) BYSSAN LULL Byssan lull, koka kittelen full, där kommer tre vandringsmän på vägen. Den ene, ack så halt, den andre, o så blind, den tredje säger alls ingenting. Byssan lull... där blåser tre vindar på haven. På stora Ocean, på lilla Skagerack, och långt upp i Bottniska viken. Byssan lull... på himmelen vandra tre stjärnor. Den ena är så vit, den andra är så röd, den tredje är månen den gula. Byssan lull... där segla tre skutor på vågen. Den första är en bark, den andra är en brigg, den tredje har så trasiga segel. Byssan lull... sjökistan har trenne figurer. Den första är vår tro, den andra är vårt hopp, den tredje är kärleken den röda. Byssan lull... tre äro tingen de goda: den första är Gud Far, den andra är hans son, den tredje mild jungfru Maria.
lilja70 Skrevet 14. juni 2007 Forfatter #5 Skrevet 14. juni 2007 Jojo, men religiøse referanser passer jo i dåpsgaver, tross alt;-)
d",)~^~^~ Skrevet 14. juni 2007 #6 Skrevet 14. juni 2007 So,ro, lillemann fra Hakkebakkeskogen er jo fin. Og Den der:" tror du Ole Lukkeøye kommer nu, jeg har lagt meg og jeg venter kjære du...." Ellers vet jeg at jeg fikk en bok fra Go`boken med masse natta-sanger og dikt. Den er på rommet hos ungene så tar ikke sjansen på å vekke dem akkurat nå. Men de har kanskje på bokhandel eller bibliotek?
lilja70 Skrevet 14. juni 2007 Forfatter #7 Skrevet 14. juni 2007 Hm, jeg har jo også noen god-natt-bøker, ja. Rart som en venner seg til at nettet er stedet å lete. -Men jeg hadde håpet å finne noe litt spesielt også, i tillegg til de gode gamle.
Gjest Skrevet 15. juni 2007 #8 Skrevet 15. juni 2007 Når trollmor har lagt sine elleve små trolll.. Og Lykkeliten, selv om den vel egt ikke er en vuggesang.
piano♫ Skrevet 15. juni 2007 #9 Skrevet 15. juni 2007 Kveldssang for Laffen: Du mor, vil du vær snill å høre på meg så skal jeg forklare det hele for deg den skramma i panna vil gro av seg selv det ække så my som det ser ut tell Det kom seg av det, jeg butta mot et tre fordi jeg så ei blåbærtue like ved så lubne og små, som mamma skulle få men tenk så har jeg somla bort dom etterpå Og flenga i jakka er fryktelig trist men vil du så kan vi jo gjøre som sist at jeg passer tulla et par timers ti` mens du tar å fikser på jakka mi ja flenga er svær, d`er sikkert at`n er og så har jeg fått spikerrift ved lomma her vi får kanskje si en fire timers ti en dag som jeg har månedslov og leksefri At buksa var nyvaska, vet jeg jo selv men snubler`n i veikanten, detter`n jo lell og havner`n i søla og farten er brå er`n nødt til å lande med buksa på Sånn måtte det gå, det må du da forstå og ingen vil vel ramle hvis de ikke må og buksa var ren, og nesten like pen før jeg hadde plumpa neri grøfta me`n Jeg grudde meg litt før jeg skulle gå hjem det kunne jo tenkes du syns jeg var slem men syns du`kke det vil jeg svært gjerne få en tolv stykker grovbrød med mysost på nå har jeg fortalt, det meste som er galt det er ikke så liketil å få med alt jeg glemte å si at vinterlua mi den ligger på en grøftekant med blåveis i. Den fyrste song Per Sivle Den fyrste song eg høyra fekk, var mor sin song ved vogga, dei mjuke ord til hjarta gjekk, dei kunne gråten stogga. Dei sulla meg så underleg, så stilt og mjukt te sova, dei synte meg ein fager veg opp frå vår vesle stova. Den vegen ser eg enno tidt når eg fær auga kvila; der stend ein engel, smile blidt, som berre ei kan smila. Og når eg sliten trøynar av i strid mot alt som veilar, eg høyrer stilt frå mor sin grav den song som all ting heilar. Kjære Gud jeg har det godt Kjære Gud jeg har det godt, takk for alt som jeg har fått Du er snill du holder av meg, kjære gud gå aldri fra meg Pass på liten og på stor Gud bevare far og mor og alle barn på jord. Vi har ei tulle - hvis det er jente... ...og en nydelig sang: I den fine, hvite sant sitter vesle Hansemann (kan evt byttes ut) Han har ingen bukser på men er bar fra topp til tå (får selvfølgelig kjeft for å la ungene gå nakne på stranda) På hans tommelfingernegl sitter det en liten snegl På hans hårlokk som er gul sitter det en sommerfugl. Hvis han hoster eller ler sitter de der ikke mer, derfor sitter Hansemann stille i den hvite sand. Any help?
piano♫ Skrevet 15. juni 2007 #11 Skrevet 15. juni 2007 Kanskje noen tips her? http://www.barneselskapet.musikkonline.no/shop/displayAlbum.asp?id=11680
lilja70 Skrevet 15. juni 2007 Forfatter #12 Skrevet 15. juni 2007 Tusen takk, piano, disse var bra. Holder på å samle sammen bilder, skal skrive tekster på selve bildene, så skal gubben laminere og binde sammen med tau så det tåler å lekes med;-) Det blir så bra!!!
piano♫ Skrevet 15. juni 2007 #13 Skrevet 15. juni 2007 Hørtes ut som en kjempeflott og veldig personlig gave, så heldig dåpsbarnet er som har deg til fadder :-)!
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2007 #14 Skrevet 15. juni 2007 Et lite tips om en annen utradisjonell gave, som vi fikk til vår gutt av (dansk) fadder er en flaske årgangs wishky, som lagres til 18 årsdagen (evt 20 årsdagen hvis man vil være litt snerpete) ... Ellers var ideen om sangbok veldig søt og fin, og jeg hadde satt veldig pris på om noen gadd ta seg bryet og laget noe sånt til poden:)
prekæs Skrevet 15. juni 2007 #15 Skrevet 15. juni 2007 Tassen her fikk hjemmelaget sangbok til dåpen. Den inneholdt bl.a. Enter sandman med metallica. Men så er bunaden her i distriktet skinnjakke og metallica tskjorte.
lilja70 Skrevet 15. juni 2007 Forfatter #16 Skrevet 15. juni 2007 He he he, å hjelpes, da hadde vi nok blitt utmeldt av slekta, er jeg redd! -Dvs. den "andre delen" av slekta. Faktisk satte oldemoren min vin den dagen jeg ble født, som skulle drikkes i bryllupet mitt. Dessverre kom en alkoholisert grandonkel meg i forkjøpet, når jeg var i tre-årsalderen;-) Ja, jeg håper det blir bra, for moren er skikkelig scrappete, og det er ikke jeg. Jeg har mer sans for det enkle. Har noen dyre gaver også, og kaker. Helgardering er en bra ting;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå