Gå til innhold

Oppdatering på testser, mage, ul +++ Igjen...:o)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kort fortalt: Gigant mage, fått flere spørsmål om graviditet, tok negativ test fredag, svak positiv (tydelig strek, men svak) søndag kveld, negativ test tirsdag. (Hadde mens for to uker siden..)

Ringte da gyn, og fikk time i går. Innvendig ul viste ingenting, gynekologen trodde jeg hadde hatt sa og at det var rester etter hcg, mens sykepleieren mente jeg hadde mistolket testen og at den aldri hadde vært positiv!!

De tok også urinprøve, negativ test der også...

Så kom jeg hjem, tok ny test, den ble svak positiv!! Dette var en test fra en annen pakning enn den andre positive..

Jeg har tatt MANGE tester i løpet av de siste årene, aldri hatt skyggestrek engang når de har vært negative.. Så nå skjønner jeg ingenting.. To stk med svak positiv (den siste var svakere enn den første).... Hva i all verden skjer med meg!?! Hehe, nesten komiskt, jeg som kan så mye om sykluser, hcg og graviditet, og nå er jeg blank nå når det til og med gjelder meg selv... :o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De måtte da vel finne en eller annen grunn til at magen din er så stor (sorry)

Det må jo være en grunn mener jeg. De testene du har tatt, er det billigtester eller?

Skrevet

Nei, de (les: sykepleieren, hun avbrøt gynekologen hele tiden og sa sin mening...) mente jeg ikke skulle høre på hva "alle andre" sa.... Men magen er jo diger!! Og hard... Når jeg kom inn så spurte legen om når siste mens før dette svangerskapet var, mens han kikket på magen min...... Huff...

Er cb jeg har tatt. Men på sykehuset og på de fleste legekontor har de "billigere" tester. Har en venninne som jobber der, og hun har ikke fått utslag på sykehusetestene, mens hun har fått det på cb.

Legekontortestene er faktisk dårligere enn cb... Lettere å se strek på cb, og de har samme hcg verdi for å slå ut (25ml/u-........ett eller annet)...

Bør jeg dra på legekontoret og kreve blodprøve??? Er så redd siden ejg blødde for to uker siden, det kan jo tyde på at noe er galt om jeg er gravid... Og ingen tester får jo utslag om det ikke er hcg i urin.. Mannen min ser strekene også, så det er ikke innbilning. (Og har vist de frem til to venninner, fordi ejg var usikker, selv om jeg har studert så mange tidliere at det var en relativt tydelig strek...) Har ikke hatt anntydning engang når jeg har testet negativt....

Skrevet

Men magen din må jo ha en annen årsak enn en baby for ellers ville jo legen sett babyen. Men kan jo være at du er nylig blitt gravid, men det forklarer jo ikke magen. Har du fått ul av annet enn livmor da?

Skrevet

Nei, kun av livmor. Tror jeg må få sjekket om det kan være cyste eller svulst eller noe..... Skal bestille meg legetime over helga.

Mannen min mener han vet grunnen da:

"Du er bare tjukk".......................

Da skulle den vel vært valkete og slapp???? Jeg har jo blitt tynnere ellers, på armene og ansiktet...

Skrevet

Det er jo visse ting som kan gi pos utslag på grav test da, bl.a. cyster tror jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...